Bakken in Ossewit?

Heb je niet gezien dat ik het wood 'krachttrainer' tussen aanhalingstekens heb gezet? Iemand die een dergelijk voedingsadvies geeft, zou ik ook niet serieus nemen voor begeleiding op het gebied van krachttraining.

Mike

Had het meer als een algemene uitspraak opgevat. Z'n ideeën over krachttraining zouden wel correct kunnen zijn, alhoewel dat dan misschien meer toeval zou zijn!! Dat ossewit in het bloed stolt is eigenlijk wel hilarisch wanneer dit wordt geuit door een persoon die toch op z'n minst moet weten dat biochemie bestaat.
ad

Hoe lang kun je in Ossenwit blijven frituren?
Blijft het gewoon gezond, ook na bijv 10x gefrituurd te hebben?

Of wordt het na een bepaald aantal keren verhitten beter om het weg te gooien en weer nieuw vet te gebruiken?

Om 8 uur 's morgens denk ik met water in mijn mond aan kip, patat en appelmoes! Frituren in ossewit is absoluut mijn favoriet! Niervet smelten en dan in de pan en frituren. Ik gebruik de Agria aardappel voor mijn friet en de mayo maak ik zelf.

@Janse GBV (gezond boeren verstand) Frituur je dagelijks of zitten er maanden tussen? Blauwe walm is absoluut weggooien. Tussen de 5 en 10 keer frituren zou ik kritisch naar het vet kijken en heb je twijfels kiep je het weg en ververs je hem.

@Janse

Je kan het vet lang goed houden door het iedere keer na het gebruik te zeven. Dan kan je er volgens mij veel vaker in frituren dan 10 keer, maar gezond verstand gebruiken geldt natuurlijk bij alles :)

Kokosvet is op deze manier wel 50 keer te gebruiken. Maar dat is dan ook veel verzadigder dan Ossewit. Blijf ruiken en proeven en bij het minste geringste teken van ranzigheid (kwalijke geur, veel rookvorming) niet meer gebruiken.

Mike

Hoe lang is ossewit of niervet houdbaar?

Ik heb een postje niervet staan, misschien al wel een jaar en ik weet niet of het zo moet ruiken.

Dorothé

Ik gebruikte vroeger niervet van de koe en tegenwoordig varkensvet. In stukjes snijden en uitbakken. Je hebt dan vet om in te bakken en kaantjes om van te snoepen.
Sinds ik van roomboter overgestapt ben naar deze soorten vet om in te bakken blijft mijn stalen koekenpan brandschoon op de bodem.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan