Ikke
Ik eet volledig Gabs en hou het simpel en kook in bulk.
Er staat altijd soep te pruttelen in een Crockpot. Ik heb bij een camping-winkel halve liter thermos kannen waar van alles in gaat. Ik eet vaak resten van de vorige dag. De ingewikkelde recepten doe ik alleen als ik kookzin heb. Yoghurt maak ik voor twee weken. Ik heb maar een dag in de week vaste werktijden. De rest kan ik zelf indelen. De dag in de week dat ik vaste werktijden heb, loop ik met een volle tas te zeulen, (ik neem altijd teveel mee, zodat ik niet in de problemen kom). Mijn vaste werkdag kan van 7,45 tot 18 uur zijn maar ook zoals morgen van 7,45 tot 21 uur of soms zelfs later. Dan is mijn tas helemaal vol. Gehaktballen, witlofstronken, komkommerstukjes soep, Yoghurt en meer. Die dag ga ik als verpleegkundige met een chronisch ziek jongetje mee naar school. Ik ben net een pakezel. Eigen tas, voedingdpomp voor het kind (sondevoeding), beademimgs spullen, jongetje, Rolstoel. Ik krijg er al aardig handigheid in. Op de dagen dat ik eigen clienten heb, heb ik praktijk aan huis. Ik heb sessies van 1:30 uur en tussen iedere client plan ik 30 minuten voor mezelf. Op die dagen plan ik de clienten ook laat in. Ik ga eerst met de hond wandelen, daarna soepje en dan aan het werk. In Amerika zijn er diverse mensen die het doen met hele zware banen. Het is vooruit denken en het simpel houden. Gefermenteerde groente maak ik voor een half jaar. Het is dan een hele dag werken. Ghee maak ik van 25 pakjes biologische grasboter, alles staat in mijn relatief koele kelder in potten.
Toen ik net begon koste het me heel veel moeite om mijn weg te vinden. Nu gaat het wel. Ik doe wel water bij de wijn door soms niet biologische voorgesneden groente te kopen voor soep of een omelet. Overspannen worden van je dieet; is niet de bedoeling.
Wat werk aangaat zit ik dus (op een dag na) in een relatief luxe Gapspositie.
ik doe nooit de verboden di- en trisachariden. Wat ik wel doe is af en toe een banaan of een stuk fruit als ik in de stad loop en ik krijg honger, of ik koop wat geitenkaas. Albert Hein heeft een biologische gerookte zalm waar geen suiker aan is toegevoegd. Albert Hein is overal, dus dat koop ik wel in noodgevallen.
Als we uit eten gaan dan krijgt de kok aanwijzingen. Alleen geroerbakte groente of sla en alleen peper en zout, olijfolie en boter. Vis of vlees zo simpel mogelijk. Geen brood, geen dressing etc. Ik doe dat heel sporadisch om geen spelbreker te zijn. Als ik naar een feestje ga zorg ik dat ik goed vol zit. als ik naar een eetfeestje ga bied ik aan om gerechten mee te nemen als cadeau, dan weet ik wat ik eet.
Mijn 100% commitment betekend ook dat ik het soms aan mensen vertel zodat ze me niet iets voorschotel. Je krijgt kritiek maar dat leg ik naast mij neer, dat is een flinke oefening voor me, vooral als het familie betreft. Mijn drie broers zijn alledrie geslaagde zakenlui in de voedselindustrie van zoetwaren, in navolging van mijn vader. Ik ben dus een echte familie dissident. Mijn vader is de uitvinder van de machines waar je marsmellow mee kan maken, en de nuts. Kan je nagaan. Een van mijn broers maakt de machines voor al die kant en klaar diepvries taarten in de supermarked. Suiker is slecht daar kan ik bij hen niet mee aankomen.
Astrid