Mike
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Overigens wordt Halloween niet altijd bij volle maan gevierd zoals elders genoemd.
Op a.s. 31 oktober avond/nacht is het juist 'donkere maan'.
Het echte verhaal achter Halloween
Wil je weten hoe Halloween is ontstaan? Het echte verhaal achter Halloween? Lees deze blog.www.24papershop.com
'Halloween is een verbastering voor All Hallows’ Even, de avond voor Allerheiligen.'
Zeg het maar..
Boeiende insteek.Een beetje een goedpratende uitleg lijkt me me dingen weggelaten zoals :
De Kelten, deze stam werd gecontroleerd en geleid door de zogenaamde Druïden, die niets meer waren dan Satanisten van die tijd.
Het festival waarnaar verwezen wordt, betekende het begin van de winter. De Druïden aanbaden de “god van de dood”, oftewel de duivel. Elke 31 oktober vierden deze heksen de Keltische oudejaarsavond, ter ere van deze valse godheid genaamd Samhain. Ze deden dit door hem menselijke en dierlijke offers te brengen. Het festival van Samhain, “het festival van de dood” genoemd, werd officieel gevierd en wordt vandaag de dag nog steeds erkend door alle satanisten en occultisten.
en
“Trick or treat”, wat oorspronkelijk niets anders was dan het vervloeken, doden en beroven van de familie die niet aan hun eisen voldeed op de manier die we hieronder zien:
Druïden gingen van huis tot huis in de buurt en eisten een kind of een maagd, en onder hartverscheurende kreten werd het offer voltooid. Het hoofd van de slachtoffers werd afgerukt en op een speer gestoken. Anderen werden levend verbrand op de brandstapel.
Als de familie meewerkte, lieten de druïden een grote holle raap achter met een brandende kaars erin om te voorkomen dat demonen de familie zouden binnendringen en doden. Dit werd beschouwd als de “deal”.
Maar als de familie weigerde, dan zouden die bloeddorstige heksen de deur van het huis markeren en die nacht zou satan vrije toegang hebben om die familie te vernietigen, dat zou de “truc” zijn.
en
Waarom is er zoveel interesse om Halloween uit te breiden? Afgezien van de gebruikelijke zaken die handelaren niet willen missen, is er nog een andere, veel sinisterdere reden. Het is algemeen bekend dat Halloween de belangrijkste nacht is op de huidige Satanistische kalender.
Boeiende insteek.
Was mij niet bekend dat druïden ook al zo gruwelijk tekeer gingen.
Het zal zeker waar zijn dat ten minste enkele druïden gestoord waren en hun sociale positie van daaruit misbruikten.
Kun je er bronvermeldingen voor geven ?
Duidelijk.Fuente: Pastor Mauricio Sánchez Scott Presidente de la Academia Nacional de la Música y Artes Cristianas.
Fuente: Efemérides y días festivos y su publicación sobre Halloween y su origen pagano.
Halloween—Cumpleaños de Satanás
Seis meses antes del 31 de octubre se vienen haciendo las preparaciones para celebrar el cumpleaños del mismo diablo, el día llamado «Halloween». Este es uno de los días más importantes dentro del…alekzmundo.wordpress.com
El verdadero origen de la Navidad
¿Dónde se originó la Navidad? ¿De la Biblia o del paganismo? ¿Cuál es el origen real de Santa Claus — el muérdago — los árboles de Navidad — las guirnaldas de flores — y la costumbre de intercambiar regalos? Muchos están preocupados acerca de “poner a Cristo de vuelta en la Navidad”. ¿Estuvo Él...rcg.org
Duidelijk.
Alleen dan niet weer leesbaar voor mij hè.
Meer van die voorgekauwde fantasieverhalen die betrekking hebben op de gestuurde, ons voorgeschreven, ons voorgehouden en ons door de strot gedouwde 'werkelijkheid'.
Ooit wel eens 'een druïde' uit 'ons verleden' ontmoet ?
Ooit 'een Kelt' uit 'ons verleden' ontmoet ?
Nee dus.
Dacht ik al.
Verhalen, fictie.
Mensen houden van verhalen.
Hoe vaker herhaald, hoe langer de tekst, hoe heftiger het verhaal, hoe meer geloofd, hoe meer geliefd.