Bijbel en intuïtie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klein Aagje
  • Startdatum Startdatum
Ga de twee bovenstaande interviews bekijken, ze zijn echt heel erg belangrijk. De mensheid staat op een kruispunt:

Zoals Rick Wiles zegt in het tweede interview: het zionisme is het Beast System - of we verslaan het en worden vrij of het verslaat ons en maakt ons tot slaven.

Dit is een WERELDWIJDE vijand van de mensheid. Steeds meer wordt duidelijk waarom Israel voor het laatst.wordt bewaard. Het Heilige Land en specifiek de berg Zion in Jeriusalem waar de Al Aqsa moskee op staat is de hoofdprijs. Vandaar dat [ZE] nu bezig zijn met de totale uitroeiing van Palestijnse moslims en christenen. Dit moet het hoofdkwartier worden van [HUN] satanische nieuwe wereldorde.

In een van de interviews kwam ook voorbij dat er geen enkele presidentiele kandidaat is die niet door Israel wordt gemanipuleerd. Is dit waarom zowel Trump als RFK Jr. zich zo pro-Israel.opstellen? Ze zijn anders hun leven niet zeker! Daarnaast is het voor hen zaak om.hun kaarten tegen de borst te houden en de vijand niet het idee te geven dat er een plan is om [HEN] te verslaan.

Mike

Is Wilders dan een sleeper? Pro Israël omdat hij anders wordt omgebracht of in de problemen komt?
Is dit waarom zowel Trump als RFK Jr. zich zo pro-Israel.opstellen? Ze zijn anders hun leven niet zeker!

Waarom stelt Trump zich pro Israël op? Hij is toch openlijk tegen de Deepstate en wordt beschermd.

Wilders is een zionist en dus onderdeel van het probleem. 9/11 diende om de westerse wereld op te zetten tegen moslims. De door het westen veroorzaakte verwoestingen in het midden-oosten hadden als doel om grote aantallen moslimvluchtelingen naar het westen teweeg te brengen, teneinde de omvolkingsagenda te bevorderen, een culturele en maatschappelijke aanval op het westen die nog meer intolerantie tegen moslims tot doel had. Wilders heeft hier in NL een sleutelrol in gehad.

Tijdens 8 jaar Obama waren er talloze 'shootings' maar ook islamitische aanslagen wereldwijd. Trump trad aan in 2017 en bij mijn weten zijn er nog 2 belangrijke shootings geweest (Las Vegas en die school shooting in Florida), beide werden niet toegeschreven aan moslims en waren bedoeld om Trumps presidentschap grote schade toe te brengen. De islamitische aanslagen in het westen hielden als sneeuw voor de zon op, wat te denken geeft over het 'islamitische' karakter van dit soort aanslagen.

Nu Biden aan het roer is en er zionisten als Wilders en Milei verkiezingsoverwinningen behalen moet je niet raar opkijken als er hier in het westen nieuwe aanslagen gepleegd door 'moslims' gebeuren. Deze keer is niet Al Qaeda of ISIS de boeman, maar Hamas, die ineens buitenlandse terreurcellen blijken te hebben. Als de wereldwijde kritiek op Israels genocide in Gaza toeneemt kun je er donder op zeggen dat er ook hier iets gaat gebeuren om het Nederlandse volk duidelijk te maken dat we toch echt te maken hebben met terroristische barbaren. Dan komt een idioot als Wilders heel goed van pas om het vuurtje alleen maar aan te wakkeren.

Trump is uit een ander hout gesneden. Misschien gaat het niet eens zozeer om zijn persoonlijke veiligheid, dat zit wel snor, maar meer dat hij zich niet door deze vijand van de mensheid in de kaarten wil laten kijken. Bedenk ook dat zeker 2/3e van de Trump-kiezers blindelings Israel volgen en hij pas de noodzakelijke veranderingen kan invoeren als hij weer terug in het Witte Huis is, nu de waarheid spreken over Israel.is politieke zelfmoord. Voor RFK Jr. geldt hetzelfde, als hij de VP van Trump gaat worden of een belangrijke positie gaat innemen in Trumps volgende kabinet om een onderzoeksteam te leiden naar de C19 vaccins, dan moet hij ook het spelletje meespelen.

Mike

"De islamitische aanslagen in het westen hielden als sneeuw voor de zon op, wat te denken geeft over het 'islamitische' karakter van dit soort aanslagen."

Dit was me idd ook al opgevallen. Shootings in trams en treinen in volgens mij Lissabon, Engeland (tijdens die marathon) de laatste was in Nieuw Zeeland volgens mij ergens in 2019. Daarna lijkt het een fenomeen dat verdwenen is. Idd hoe Islamitisch is dat. Ik heb het altijd bijzonder gevonden hoe Islam in de hoofden van mensen gekoppeld is aan oorlog. Maar Hindoeïsme of Boeddhisme (levenswijze) past bij vrede en rust. Je hoort in de media toch nooit dat er een Hindu of Boeddhist weer een shooting heeft veroorzaakt. Sterk staaltje framing of misschien een cultuur / karakter ding.

Er is veel verborgen racisme, vooral onder rechts-conservatieven. Niet zizeer naar donkere mensen maar naar bruine mensen van islamitische afkonst. Ik heb me er zelf ook schuldig aan gemaakt, hoewel ik nooit op PVV heb gestemd, pro-Israelisch ben geweest of voor een Palestijnse genocide ben geweest. Het huidige conflict in Gaza brengt al dat verborgen racisme volop naar het oppervlak. Er komt een moment dat deze mensen zich diep zullen moeten gaan schamen voor hun opvattingen.

Mike

Misschien een wat vreemde vraag, maar hij houdt mij toch bezig, vandaar dat ik hem stel;
Vroeger, heel vroeger waren er de heidense gebruiken. Ze worden nu nog weergegeven in de mythologie.
Zo hadden we geen kerstfeest maar joelfeest. Het kwam in alle gebruiken voor zoals Germaanse, Keltische en Romeinse gebruiken. Ieder had hier afgeleiden van. Het symboliseert de verbinding met de natuur en net deze tijd (Joelfeest, denk in Zweden aan Jul), de heilige 12 nachten waren de tijd van de midwinter, de overgang van donker naar licht, dus de wedergeboorte, de vruchtbaarheid.
Voor deze oude tradities gold dat de Goden eigenlijk hun leven op aarde hadden.
Ineens kwamen er de religies en vele oude inheemse culturen werden gekerstend. Er was opeens een religie zoals het Christendom met al zijn gebruiken en de bijbel. Zo werd de geboorte van Jezus gezet op 25 december. Hiermee was het voor de inheemse volkeren iets eenvoudiger om deze religie te accepteren.
De bijbel werd opgezet, het woord Gods.
We hebben het oude testament en het nieuwe testament. In het oude testament bevindt God zich nog op aarde en is hij zichtbaar. In het nieuwe zit hij in de hemel. Hij wordt wel neergezet als een liefhebbende vader, maar er is toch steeds de angst voor de hel en het vagevuur. Is de hel niet hetzelfde als de donkere moederschoot (hel, verhellen, verhullen), dus moeder aarde?
De Paus en het gehele gebeuren eromheen waren als de verbinding tussen de mens en God. Zij gaven aan te weten wat goed gedrag was en wij MOESTEN gehoorzamen. Bij de Katholieken kon je nog biechten, maar waar dit niet kon was je je leven lang met een angst opgezadeld.
Wat is waar; de oude natuurgebruiken en rituelen of de bijbel opgezet door...ja door wie?
Is de bijbel symbolisch te interpreteren of geeft hij een weergave van de geschiedenis weer (oude testament)?
En Jezus, heeft deze persoon, een verzetsstrijder, echt geleefd of is dit een verhaal?
Is het belangrijk om te weten? Ik denk het niet, want het gaat om de boodschap en het begrijpen ervan. Maar toch? Het blijft knagen.
Wat is de meerwaarde van de Bijbel, wie heeft hem opgezet en waarom?
Hadden de oude culturen met hun rituelen dan geen recht op bestaan? Waarom moest dit veranderd worden en mochten we alleen nog maar de Bijbel geloven en zijn gebruiken?
Ik vind al die Christelijke tradities heel mooi en waardevol en wil ze ook behouden. Zeker kerstmis, want ik ben een echte kerstfreak, maar dan wel met echte mooie tradities en niet de schreeuwlelijken die van de VS afkomstig zijn. Zo heeft Duitsland echt mooie tradities en de woorden rondom kerst, zoals Weihnachten gaan terug op die oude mythologische gebruiken. De verbinding is daar in die Duitstalige landen nog heel sterk.
Kortom: Wat is waarheid en wijsheid in deze....

Dorothé

Laatst bewerkt:
Zoals altijd weer goede vragen, Dorothe. Ik zal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Het hele idee achter georganiseerde monotheistische religies is centralisering, waarmee we dus meteen zien dat we met een Deep State-creatie te maken hebben. Vandaar ook de satanische kaping van het christendom in Rome, de satanische kaping van de islam in het Huis van Saoed en de satanische kaping van het judaisme in Israel.

Moeten we daarmee meteen de baby met het badwater weggooien? Nee, niet als je het aan mij vraagt. Van de 3 georganiseerde Abrahamitische godsdiensten is m.i. het christendom de allermooiste, met name de leer van Christus in het Nieuwe Testament die gebaseerd is op pure naastenliefde en niet zo gebiedend en bestraffend is als het Oude Testament, wat voornamelijk is gestoeld op Hebreeuwse bijbelteksten die beduidend gewelddadiger zijn.

Overigens draai je de boel om als je stelt dat God op aarde leeft in het Oude Tesrament en in de hemel in het Nieuwe Testament. In het OT openbaart hij zich d.m.v. wonderen en visioenen, in het NT stuurt Hij Zijn enige Zoon, Jezus Christus, die daarmee de vleesgeworden God wordt op aarde.

Terug naar jouw vraag. Heidense religies en tradities warsn er lang voor de georganiseerde religies. Zijn deze dan 'fout'? Wat mij betreft niet. Je noemt zelf het eindejaarsfeest dat we nu kennen als kerstmis, een christelijke kaping van een veel oorspronkelijkere viering door allerlei.volkeren wereldwijd. De Romeinen hadden hier overigens al een satanische variant op genaamd Saturnalia. De Grieken hadden Kronia, wat ons het concept heeft gegeven van Vadertje Tijd. In het verleden heb ik hier al het nodige over geschreven.

Christenen geloven dat de enige weg naar God via Christus gaat, want hij is gestorven voor onze zonden. Wanneer ik met christenen hierover in discussie ga is een van de argumenten dat dit bloedoffer noodzakelijk zou zijn geweest omdat in het (voornamelijk Hebreeuwse) OT regelmatig meldimg wordt gemaakt van dierenoffers en Jezus was het Lam van God en dus moest Hij dit offer wel brengen. Waar men voor het gemak aan voorbij gaat is dat de eerste tempel op de Tempelberg (Zion) werd verwoest, juist omdat daar dierenoffers (en waarschijnlijk ook mensenoffers) werden gebracht, wat terecht werd gezien als SATANISCHE praktijken. Is daarmee het bloedoffer van Christus dan wel zuivere koffie? Ik denk van niet, maar ook.daar heb ik al.het nodige over geschreven.

Het belangrijlste wat ik heb meegekregen van de 12 stappen van AA is dat je jezelf in dienst moet stellen van je Hogere Macht en je medemens, in die volgorde. De term Hogere Macht wordt bewust gehanteerd om deelname aan AA mogelijk te maken voor mensen van allerlei spirituele overtuigingen. Tevens blijkt uit deze zienswijze dat een lijntje met God RECHTSTREEKS mogelijk is, zonder tussenkomst van een of ander satanisch en wreed en sadistisch bloedoffer van Christus, waarmee Hij onze zonden wegneemt. Dat is volgens mij de plank volledig misslaan. Ik heb meer met de zelfreflectie van de 12 stappen, waarmer je je eigen zonden (feilbaarheid) leert beschouwen en daar verantwoordelijkheid voor neemt en rekenschap voor aflegt. Volgens mij is dit ook de ware leer van Christus en is dit wat bedoeld wordt met sterven voor onze zonden.

Wat AA laat zien is dat er talloze wegen zijn om tot God te komen en dat heus niet hoeft te verlopen via de 3 georganiserrde religies. Daarmee zouden we talloze spirituele tradities van landen, volkeren en zelfs continenten op arrogante wijze negeren of ontkennen. Ik ben daar niet van en volgens mij jij ook niet, Dorothe. Religie betekent: verbinding. Laten we ons verbinden op basis van gemeenschappelijkheden i.p.v. verschillen!

Mike

Laatst bewerkt:
Zoals altijd weer goede vragen, Dorothe. Ik zal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Het hele idee achter georganiseerde monotheistische religies is centralisering, waarmee we dus meteen zien dat we met een Deep State-creatie te maken hebben. Vandaar ook de satanische kaping van het christendom in Rome, de satanische kaping van de islam in het Huis van Saoed en de satanische kaping van het judaisme in Israel.

Moeten we daarmee meteen de baby met het badwater weggooien? Nee, niet als je het aan mij vraagt. Van de 3 georganiseerde Abrahamitische godsdiensten is m.i. het christendom de allermooiste, met name de leer van Christus in het Nieuwe Testament die gebaseerd is op pure naastenliefde en niet zo gebiedend en bestraffend is als het Oude Testament, wat voornamelijk is gestoeld op Hebreeuwse bijbelteksten die beduidend gewelddadiger zijn.

Overigens draai je de boel om als je stelt dat God op aarde leeft in het Oude Tesrament en in de hemel in het Nieuwe Testament. In het OT openbaart hij zich d.m.v. wonderen en visioenen, in het NT stuurt Hij Zijn enige Zoon, Jezus Christus, die daarmee de vleesgeworden God wordt op aarde.

Terug naar jouw vraag. Heidense religies en tradities warsn er lang voor de georganiseerde religies. Zijn deze dan 'fout'? Wat mij betreft niet. Je noemt zelf het eindejaarsfeest dat we nu kennen als kerstmis, een christelijke kaping van een veel oorspronkelijkere viering door allerlei.volkeren wereldwijd. De Romeinen hadden hier overigens al een satanische variant op genaamd Saturnalia. De Grieken hadden Kronia, wat ons het concept heeft gegeven van Vadertje Tijd. In het verleden heb ik hier al het nodige over geschreven.

Christenen geloven dat de enige weg naar God via Christus gaat, want hij is gestorven voor onze zonden. Wanneer ik met christenen hierover in discussie ga is een van de argumenten dat dit bloedoffer noodzakelijk zou zijn geweest omdat in het (voornamelijk Hebreeuwse) OT regelmatig meldimg wordt gemaakt van dierenoffers en Jezus was het Lam van God en dus moest Hij dit offer wel brengen. Waar men voor het gemak aan voorbij gaat is dat de eerste tempel op de Tempelberg (Zion) werd verwoest, juist omdat daar dierenoffers (en waarschijnlijk ook mensenoffers) werden gebracht, wat terecht werd gezien als SATANISCHE praktijken. Is daarmee het bloedoffer van Christus dan wel zuivere koffie? Ik denk van niet, maar ook.daar heb ik al.het nodige over geschreven.

Het belangrijlste wat ik heb meegekregen van de 12 stappen van AA is dat je jezelf in dienst moet stellen van je Hogere Macht en je medemens, in die volgorde. De term Hogere Macht wordt bewust gehanteerd om deelname aan AA mogelijk te maken voor mensen van allerlei spirituele overtuigingen. Tevens blijkt uit deze zienswijze dat een lijntje met God RECHTSTREEKS mogelijk is, zonder tussenkomst van een of ander satanisch en wreed en sadistisch bloedoffer van Christus, waarmee Hij onze zonden wegneemt. Dat is volgens mij de plank volledig misslaan. Ik heb meer met de zelfreflectie van de 12 stappen, waarmer je je eigen zonden (feilbaarheid) leert beschouwen en daar verantwoordelijkheid voor neemt en rekenschap voor aflegt. Volgens mij is dit ook de ware leer van Christus en is dit wat bedoeld wordt met sterven voor onze zonden.

Wat AA laat zien is dat er talloze wegen zijn om tot God te komen en dat heus niet hoeft te verlopen via de 3 georganiserrde religies. Daarmee zouden we talloze spirituele tradities van landen, volkeren en zelfs continenten op arrogante wijze negeren of ontkennen. Ik ben daar niet van en volgens mij jij ook niet, Dorothe. Religie betekent: verbinding. Laten we ons verbinden op basis van gemeenschappelijkheden i.p.v. verschillen!

Mike
Heel hartelijk dank voor dit mooie antwoord.
Het is een bevestiging van wat ik al dacht en vermoedde. De tradities en oude spiritualiteit, zowel het aardse als 'het Hogere', hebben dus een recht van bestaan. Mooi.

Dorothe

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is maar 1 basisprincipe dat ons allemaal verbindt: het mag niet schaden. Wat je ook gelooft, wat je ook doet, wat je ook zegt, HET MAG NIET SCHADEN.

Mike
Toch nog even terug op mijn verhaal van een paar posts hierboven.

Is de hel niet hetzelfde als de donkere moederschoot (hel, verhellen, verhullen), dus moeder aarde?
Hel staat inderdaad voor materialisme en dus het aardse. Dit is NIET negatief hoor, het is gewoon het principe van het stoffelijke.
Welnu; Als dit zo is, betekent het dan misschien wel dat als mensen na hun dood naar de hel gaan, dat ze nog niet klaar zijn met hun bewustzijnsproces en zielesproces en dus wedergeboren worden? Net zolang totdat ze klaar zijn voor de eenwording met het Goddelijke en dus niet meer op aarde terug gaan.
Het is zo maar een overdenking, maar hij kwam mij zo ineens in gedachten.

En in de Bijbel maken ze ons altijd bang voor de hel, maar dat is dus gewoon ons aardse bestaan.

Dorothé

Toch nog even terug op mijn verhaal van een paar posts hierboven.

Hel staat inderdaad voor materialisme en dus het aardse. Dit is NIET negatief hoor, het is gewoon het principe van het stoffelijke.
Welnu; Als dit zo is, betekent het dan misschien wel dat als mensen na hun dood naar de hel gaan, dat ze nog niet klaar zijn met hun bewustzijnsproces en zielesproces en dus wedergeboren worden? Net zolang totdat ze klaar zijn voor de eenwording met het Goddelijke en dus niet meer op aarde terug gaan.
Het is zo maar een overdenking, maar hij kwam mij zo ineens in gedachten.

En in de Bijbel maken ze ons altijd bang voor de hel, maar dat is dus gewoon ons aardse bestaan.

Dorothé
Of ze maken je bang voor de hel zodat je in dit leven braaf en slaafs blijft. En als je braaf doet wat ze zeggen dan ga je als je dood bent naar de hemel. Same tactic different story.

Ik ben niet zo overtuigd van dat reincarnatieverhaal. In deze post schrijf ik:

Ik heb ook nooit begrepen waarom je volledig blanco opnieuw zou moeren beginnen. Ik ben dan ook niet overtuigd van reincarnatie. Of het nu wel bestaat of niet, het enige wat ik ken is dit leven.

De hel bestaat wel degelijk na dit leven. Net als de boeddisten geloof ik dat we gedurende dit leven een 'stairway to heaven' beklimmen en daar doorgaan waar we hier zijn opgehiouden qua bewustzijn. Je kunt je wel voorstellen dat zij die niet of nauwelijks lering hebben getrokken uit dit aardse bestaan en verzand zijn geraakt in materialisme en lust aan de andere kant tetechtkomen in de hel op basis van hun lage bewustzijn.

Mike

Laatst bewerkt:
We hebben het er al eens over gehad dat alle symboliek door de Deep State gekaapt is geworden. Zo ook het licht/kaarslicht. Ze (Deep State) zeggen dat dit licht in verband staat met Lucifer, het licht naar boven, wat weer gelijk staat aan het willen vergaren van de kennis, God willen evenaren, het verhaal van de appel en de slang en daarmee het uit de hemel gaand van Adam en Eva, de zondeval.
Daarmee zeggend dat dus alle symboliek van nature gewoon goed is en door de Deep State als kwaad neergezet is geworden. Hoornkopjes, die vooral in Duitsland en de alpenlanden aan de muren hangen en de samenhang met de natuur symboliseren, worden ook als duivels gezien. Zijn ze dus helemaal niet. Net zoals de vlinder. In feite ook symbool van verandering, is ook gekaapt geworden.
Tja, als we naar de natuur kijken is er heel veel symboliek en die werd door de oude culturen op een hele mooie manier neergezet als verbinding met diezelfde natuur. Ze leefden met deze rituelen.
Nu zijn diezelfde mooie rituelen vaak een symbool van het kwaad.
Hier wil ik niet in meegaan. Als ik kijk naar het kaarslicht en geniet van de rust die dat uitstraalt, of kijk naar de lampjes in de kerstboom en eveneens daar van geniet, dan ga ik daarmee echt niet mee in het kwaad van Lucifer. Alleen als ik daar kwade gedachten in betrek.

Dorothé

Het Kwaad is een ILLUSIE..[HUN] Zwarte Magie is gebaseerd op geritualiseerde INTENTIE. Het is ONS Alziend Oog (pijnappelklier)! Het is ONZE swastika (zonnewiel)! Het is ONS pentagram! Het zijn ONZE cijfers! Het Kwaad kan niet creeren, het kan enkel Gods creatie omdraaien, vervormen of voorzien van een andere betekenis. Trap er niet in, geef het een ntentie van.lietde en verbinding, keer de omketing om!

Mike

Laatst bewerkt:
Ik ben niet zo overtuigd van dat reincarnatieverhaal. In deze post schrijf ik:

De hel bestaat wel degelijk na dit leven. Net als de boeddisten geloof ik dat we gedurende dit leven een 'stairway to heaven' beklimmen en daar doorgaan waar we hier zijn opgehiouden qua bewustzijn. Je kunt je wel voorstellen dat zij die niet of nauwelijks lering hebben getrokken uit dit aardse bestaan en verzand zijn geraakt in materialisme en lust aan de andere kant tetechtkomen in de hel op basis van hun lage bewustzijn.

Mike
Daar ga ik ook wel vanuit want anders komen al die evil zielen hier op aarde gewoon weg met alles wat ze doen! Dat zou heel vreemd zijn.

Mensen die in reïncarnatie geloven die denk dan weer dat de evil zielen, moordenaars, kindermisbruikers, oplichters enz terug komen in een lichaam wat bijv ziek is, blind, invalide of een zwaar armoede bestaan. Dat de hel dus niet bestaat maar ze reïncarneren als straf in 1 van bovenstaande gevallen.

Ik heb ook moeite gehad met het geloven in een Hel. Het wordt m.i. Vooral gebruikt door religies om angst te zaaien en om je in het zadel te houden. Ik voel me tot geen enkele religie verbonden maar wel tot een hogere macht of terwijl de Bron. Heb het niet zo met al die regeltjes en wijzende vingertjes en dreigementen: als je dit of dat regeltje niet naleeft dan ga je naar de hel! Alleen ja mensen die hier nooit veroordeeld zijn in het aardse leven kunnen toch niet zomaar wegkomen met die wandaden? Ze kunnen hun straf niet ontlopen lijkt mij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.540
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan