Bijbel en intuïtie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klein Aagje
  • Startdatum Startdatum
Er zal ongetwijfel al e.e.a. over gepost zijn op dit forum.

Toch interessant om dit te plaatsen. Gisteren ging ik naar een kerstnachtdienst in Alkmaar. In de Grote Kerk. Ik vond dit vooral leuk omdat het stedelijk harmonie orkest optrad met mooie kerstmuziek.

Er werd veel aangehaald uit de Bijbel en ook de liederen waren Christelijk. Er werd ook een preek gehouden. Ik ben zelf niet per se gelovig.

Deze voorganger begon ook over complottheorieen. Is Jezus een compottheorie. Ze haalde aan dat b.v. de theorie van David Icke dat de wereld bestuurd wordt door repilians een 'complottheorie' is. Ik voelde al 'n beetje waar ze heen wilde. Het is jammer dat zij dit zo aanhaalde, en fin.

Verder praatte ze nog wat verder; heeft Jezus echt bestaan. Ze zei dat we het verhaal toe kunnen passen op deze tijd enz enz. 'Ergens tussen alle mensen komt het kind van God, het heeft een naam het is van licht, ik weet niet hoe ik het herkennen kan, ik kijk om me heen, en denk bij ieder mens, misschien ben jij het wel'. En meer van dit soort teksten kwamen voorbij.
____________________________________________________________________________________________________________
Hoe denken jullie over het bijbelverhaal, is dit erg vervormd door de jaren heen? Is Jezus echt opgestaan uit de dood? Heeft hij bestaan zoals beschreven wordt in de bijbel?

Just wow.

Father Antonios Hananya of the Holy Orthodox Church of Jerusalem delivered a powerful message, declaring himself both a clergyman and a freedom fighter. "If a priest must fight, just as a Muslim Sheikh defends children and women, I will go and fight myself,".

He also spoke about unity between all faiths in Palestine.

Translation: @translatingpal

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan