Hmm, er zijn er meer die wandelen adviseren, maar ik vermoed dat het niet voor iedereen (of in ieder geval niet in elk stadium) geldt...
Een aantal jaar geleden (toen ik nog diep in mijn es zat, maar ook flink uitgeputte bijnieren had) wandelde ik elke dag wel vijf uur en kreeg ik er enorm veel (verslavende) energie van.
Sinds een jaar of twee mag ik blij zijn als ik het red om een kwartier heen en een kwartier terug te wandelen naar de winkels op vrije dagen... Voor de verplichte dingen gaat de knop om en zorg ik dat ik het red (om aan het einde van de dag op bed kapot te zijn), maar gewoon een stukje wandelen... Hoeveel mensen dan ook tegen me zeggen dat wandelen energie geeft, als ik aanvoel te moe te zijn, doe ik er beter aan om het niet te proberen, want ik krijg het later keihard terug in vermoeidheid.
Het is net als mensen die 's avonds gaan wandelen/hardlopen/sporten en zeggen het eruit te slapen. Als ik 's avonds iets ga doen, kom ik de volgende ochtend mijn bed niet uit. De vermoeidheid die het oplevert telt gewoon op bij mijn benodigde slaap, lijkt het wel.
Soms heb ik dagen dat het inderdaad wel helpt om een stukje te gaan lopen, maar meestal is het zoals hierboven.
Maar elke persoon die erdoor geholpen is, is natuurlijk mooi meegenomen