@Tanja: op vis reageer behoorlijk erg. Ik dacht door de kwik, maar het kan ook door de jodium zijn denk ik nu omdat ik net zo reageer op alles uit de zee. Het rare is dat ik toen ik weer begon met vis (anderhalf jaar geleden) ik goed op vis reageerde, maar dat dit eigenlijk steeds minder werd. Als kind heb ik nooit naar vis getaald en nu de laatste tijd ook weer niet. Kippenbouillon gaat heel goed (dus dat maak ik de laatste tijd ook veel), runderbouillon boer ik steeds weer op dus dat krijg ik -nog- niet verwerkt. Op de vis reageer ik heel anders dan op de runderbouillon. Na vis voel ik me vaak eerst goed en de dag erna voel ik me weer rot (ik reageer vaak pas met een nacht ertussen).
Ik heb ook eens kelp genomen en toen ging het ook heel snel fout. (ziekig, moe, dikke pijnlijke keel, schor, koud).
@Kaaskanlekkerzijn: ja sorry, ik ben in twee draadjes bezig over de jodium. In het draadje 'jodium' schreef ik:
Afgelopen donderdag nam ik 1 druppel Liquid Iiodine Plus (
http://www.iherb.com/Life-Flo-Healt... iodine plus&rc=586&sr=null&ic=1)
1 druppel bevat 50 mcg jodium (“as iodine, potassium iodide).
Binnen een uur kreeg ik een enorme woedebui, en daarna een erge huilbui. Enkele uren later had ik hele witte koude dode vingers.
Vrijdag nam ik wederom 1 druppel. Gelijk erna kreeg ik een stekende pijn in mijn rechterzij, vervolgens kreeg ik later wederom koude dode stekende vingers en de rest van de dag had ik het erg koud.
De dagen erna had ik het telkens erg koud, deed mijn keel af en toe zeer en was ik af en toe weer was hees.
Toch is het wel zo dat juist mijn somberheid af nam en ik meer energie kreeg.