Godsgeschenk
Well-known member
Gezonde kijk op Elons bezoek aan Israël
Hij maakt drie punten waar we het allemaal mee eens zouden moeten zijn:
-Degenen die burgers willen vermoorden moeten worden geneutraliseerd
-We moeten stoppen met het aanleren van haat aan de jongere generaties
-Probeer welvaart op te bouwen
Je zult de dubbelzinnigheid in zijn toespraak opmerken, omdat hij deze niet specifiek op één kant richt. De pro-Israëlische menigte heeft deze verklaring overgenomen en gebruikt om hun verhaal te voeden, maar ik denk dat hij het over beide kanten heeft.
Ik denk dat Elon op een gegeven moment ook Gaza zal bezoeken, maar koos er om optische redenen voor om eerst Israël te bezoeken. Om de belachelijke beweringen van ‘antisemitisme’ te bestrijden, en omdat het voor het Amerikaanse publiek gemakkelijker zou zijn om dit te aanvaarden, aangezien de meeste van hen meer pro-Israël dan pro-Palestina neigen.
Als Elon Gaza zou bezoeken, zou hij dat doen nadat hij Israël al heeft bezocht, dus de MSM kan niet beweren dat een bezoek aan Gaza antisemitisch is. Het zou in het belang zijn van eerlijkheid en diplomatie.
Elon heeft bewezen eerlijk en objectief te zijn. Hij is bereid mensen te ontmoeten met wie hij het niet eens is, zoals een ontmoeting met senator Schumer om te praten over AI-regulering. Hij begrijpt dat diplomatie vereist dat alle kanten van het argument worden gehoord. Daarom denk ik niet dat dit verhaal eindigt met slechts dit ene bezoek aan Israël, en dit bezoek betekent niet dat hij nu pro-Israël is.
Elon is pro-menselijkheid en werkt aan de welvaart van alle onschuldige mensen aan beide kanten, en ik denk dat we het daar allemaal mee eens moeten kunnen zijn. Laten we nog niet te snel conclusies trekken en de situatie zich laten ontvouwen voordat we verklaren dat de hemel gevallen is.
Dorothé