Bitterzout tip.

@Angela

hahahaha, dat is grappig.

Bitterzout smaakt heel vies, dan zullen je baksels wel beter gaan smaken als je zuiveringszout gaat gebruiken.

Zijn je baksels dan wel luchtig geworden c.q. gerezen met bitterzout? (Handig te weten, als het één op is, gebruik ik gewoon het ander....)

 
Mensen die dus het argument gebruiken voor fluoride-tandpasta dat ze het toch wel uitspugen:

Men heeft geleerd minstens 2 minuten te poetsen. In 2 minuten tijd neemt het slijmvlies in de wangen voldoende fluoride op in het bloed. Het al dan niet doorslikken maakt dan niet meer uit.

Er is simpelweg geen argument om fluoride te (blijven) gebruiken.

 
ik vraag me toch echt af hoe jullie zo goed tegen die bittere smaak van de bitterzout kunnen?

Is het een kwestie van wennen?

Als ik de 2-daagse gal en leverblaas doe en 4 glazen bitterzout moet nemen, dan sta ik na het tweede glas, op het punt om ermee te stoppen.

IK VIND DE SMAAK VERSCHRIKKELIJK!!

Ik heb geprobeerd met een paar druppels citroen erin, een lepeltje honing na het drinken, maar niets helpt!

Hoe doen jullie dit?

 
Nomad wrote:
een lepeltje honing na het drinken


En die dan even door je mond spoelen alvorens door te slikken (of uit te spugen)?

 
Hoe kan het toch dat mensen zich moedwillig laten vergiftigen d.m.v. vaccins, chemo, medicatie, maar een glas water met bitterzout, H2O2 of appelazijn niet weg kunnen krijgen, terwijl daar niet half de bijwerking aan verbonden zitten? Ik zal het antwoord op mijn vraag in 1 woord geven: zelfsabotage.

Mike

 
wanneer de dokter zegt dat je een maand lang een glas bitterzout moet nemen omdat je anders dood gaat of erg ziek wordt, doe je het zeker weten!!

 
@Angela al die tijd het "verkeerde" zout gebruikt, daar heb jij vast smakelijk om gelachen :-)

Heb je het nu al eens geprobeerd met zuiveringszout/bicarbo? merkte je ook verschil?

 
Ik weet niet of moeite hebben met iets drinken direct zelfsabotage is. Ik drink nu per dag 3 keer appelazijn, vooral 's ochtends is het erg, dan brandt het als vuur in de keel (ja, ik weet waardoor dat komt). Ik vind het vaak hoor, 3 keer per dag. Weet waar ik het voor doe, en ik ga door, maar plezierig is het niet. Na het opstaan is het echt moed verzamelen, als ik die plens weg heb gewerkt valt het soms zo raar in de maag dat ik even moet gaan zitten.

Bitterzout bewaar ik dus alleen voor de leverreinigingen, als ik dat ook nog dagelijks moet drinken heb ik er weinig lol meer in. Bij verstopping doe ik een zoutflush, dat drinkt prettig weg en werkt net zo goed.

 
Absoluut zelfsabotage. In de woorden van rateltje:

Quote:
wanneer de dokter zegt dat je een maand lang een glas bitterzout moet nemen omdat je anders dood gaat of erg ziek wordt, doe je het zeker weten!!


Mike

 
Er is pas sprake van zelfsabotage als je geen actie onderneemt en excuses blijft verzinnen zonder iets aan te pakken. Ik ga mezelf niet aanpraten dat ik aan zelfsabotage doe, aangezien ik de appelazijn opdrink en tijdens de leverreiniging de juiste hoeveelheid bitterzout drink.

 
Ik vind de appelazijn haast nog viezer dan bitterzout. Zo snel mogelijk weg die handel en dan nog een half glas gewoon water. Niet helemaal het topic, maar waarom moet de appelazijn een half uur voor het eten? Waarom niet eerder (kan ik mij wel wat bij indenken) en waarom bv niet 5 minuten voor het eten? Ik ben niet zo van de planning, dus dat laatste past mij eigenlijk beter.

 
Ik heb het denk ik verkeerd opgevat: ik haalde uit jouw woorden dat je aan zelfsabotage doet als je moeite hebt met het drinken van appelazijn of bitterzout, terwijl je het wel drinkt. Waarschijnlijk bedoelde je dat niet.

 
Ik doe niet een paar druppels citroen erin, ik doe er zeker een halve citroen in! Bij gebrek aan citroensap..... Ogen dicht en gaan! Is en blijft verschrikkelijk, maar eigenlijk ook echt zo voorbij.

 
Simpel, over bitterzout en H2O2 zet ik me heen (hoewel, bitterzout is voor mij ook echt kantje boord en dan drink ik het nog wel met een rietje). Appelazijn niet, want daar ga ik echt van kokhalzen en overgeven. Dan maar zelfsabotage. Ik krijg het niet weg en daar heb ik dus ook nog wel wat ander ongemak (brandend maagzuur bijvoorbeeld) voor over.

 
Ik drink het bitterzout ook altijd met een rietje. Heb ik me zo aangewend, is een gewoonte geworden.

Kijk anders eens voor supplementen voor het maagzuur. Goed maagzuur is erg belangrijk voor heel veel klachten. Alles grijpt in elkaar. Wonderlijk zoals ons lichaam werkt!

 
Ja, ik heb op het moment eigenlijk geen last van brandend maagzuur. Het zal wel niet helemaal in orde zijn, maar ik kom op deze manier een aardig eind. Ik heb eerst nog wat andere dingen aan mijn gezondheid te doen. Step by step, anders kan ik het in mijn hoofd allemaal niet meer bijbenen :)

 
Sorry voor de late reactie, maar mensen die bitterzout zo vies vinden (ik heb er zelf tegenwoordig weinig problemen mee): er zijn webwinkels die lege capsules leveren in alle soorten en maten. Als je die vult met bitterzout, ben je meteen van het smaakprobleem af. Ik zou wel opteren voor de grootste maat die je kunt verdragen, omdat je anders misschien wel 6 pillen moet nemen voor een fikse reiniging.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.153
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan