Bitterzout tip.

Ik wilden bitterzout en natriumbicarbonaat bestellen bij gifvrijwinkelen,nl

Nu kon ik met couponcode korting krijgen, maar hoe kom je aan zo'n code?

Of is dat niet voor iedereen.

 
Jackiegoal,

6 voor een fikse reiniging? Ik nam er 15 (middelste maat) ter vervanging van 1 glas bitterzout voor de lever- en galreiniging. Dat heb ik ooit overgenomen van The Feelgood Company die voor heel erg veel geld bitterzout in capsules verkoopt. Ik liep er ongeveer hetzelfde op leeg als op een glas, dus die hoeveelheid heb ik maar aangehouden.

Van het smaakprobleem ben je dan niet af, maar het scheelt wel enorm veel inderdaad.

 
bitterzout of appelazijn, of wat dan ook wat vreselijk smaakt in een heeeel klein beetje water oplossen zodat je het met 1 slok naar binnen giet, en meteen iets lekkers erachteraan drinken, dan valt het allemaal best mee. heb net mn 1e bitterzout op, een theelepel maar om eerst eens te proberen :wink:

 
Ik wil nabi gaan drinken, maar op 't pakje staat dat er gasvorming optreedt in combinatie met iets zuurs. Ik ben al maanden met sole en appelazijn bezig en dat is zuur. Dus mijn vraag aan jullie:

Kan 't kwaad al ik 's morgens en 's avonds 'n glas bica drink en daarna de sole met azijn?

Of kan 't beter andersom??

 
Bica ( natriumbicarbonaat ) zorgt toch juist voor minder maagzuur ? Dus dat werkt dan toch juist de sole en appelazijn tegen ?

 
Ik zou er minstens een half uur tussen laten. Of de bica op nuchtere maag en de appelazijn+sole steeds een half uur voor de maaltijd.

 
Zonne: Snap ik eigenlijk ook niet. Zou 't zo zijn dat de maag zuurder moet worden, maar de rest juist minder zuur? Dan hoop ik maar dat de sole en de bica de weg weten daar binnen, ha ha

Waarom ik aan de Bica wil? Om nog extra te ontgiften, misschien overdreven??

 
Quote:
Lid

Bica ( natriumbicarbonaat ) zorgt toch juist voor minder maagzuur ? Dus dat werkt dan toch juist de sole en appelazijn tegen ?


Nee hoor. Op het moment dat je appelazijn en citroen drinkt, doet je lichaam een beroep op je lichaamseigen bicarbonaten. Dus door het in je glas met appelazijn en citroen te doen, help je je lichaam het voorwerk te doen. VOor mensen die een tekort aan BICA hebben is dit juist een oplossing!

DOe het zelf altijd in de ochtend, iets minder dan een theelepeltje zodat het drankje overwegend zuur blijft.

 
Maar hoe weet je dan of je een tekort hebt aan bica ? En maakt bica de maag dus niet minder zuur ?

En doe je dan de bica bij het citroensap ? En wat doet bicarbonaat dan voor je lichaam ?

 
Ik sluit me aan bij de vragen van Zonne.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat bica met name voor de lever is, als reiniging.

En omdat ik na 't eten van ui/ knoflook nogal winderig ben ...

 
Quote:
Maar hoe weet je dan of je een tekort hebt aan bica ?


Als je een glas zonder bica niet kunt verdragen.

Quote:
En maakt bica de maag dus niet minder zuur ?



Bica maakt je drankje minder zuur, waardoor het bijvoorbeeld voor mij lekkerder wegdrinkt. Daarnaast heeft een beetje Bica tal van voordelen dus doe graag een vierde theelepel door mijn ACV en citroen.

Bica zorgt in tegenstelling tot wat veel mensen denken, niet voor minder maagzuur. Mike heeft hier een keer e.e.a. over geschreven.

Lees het topic hierover eens door.

 
Ik snap er even niets meer van. Helemaal omdat het nu over bica gaat en de titel van dit topic verwijst naar bitterzout ( engels zout, magn sulfaat ). Halen sommigen van jullie niet die 2 producten door elkaar heen ????

Cosanostra, wat bedoel je met " als je een glas zonder bica niet kunt verdragen "?

 
Zonne,

foutje van mij: bitterzout is magnesiumsulfaat.

Sorry. Op de 1e pagina van deze topic heeft Mike gereageerd.

 
Watisgezond,

Ik wil even terug komen op mijn mededeling dat ik last heb van winderigheid na 't eten van ui/knoflook en jouw reactie daarop.

Als 't aan te weinig maagzuur ligt ben ik daar druk mee bezig:2x per dag sole met appelazijn en H2O2. Maar wat kan ik doen als 't aan mijn darmen ligt?

 
Ik wil graag weten of er inmiddels al nieuwe tips of inzichten zijn of ideeen omtrent het poetsen van de tanden.

Ik gebruik nu al een tijdje keltisch zeezout in combi met de groene weledatandpasta, ik heb me ook wel 'n beetje verdiept in bitterzout en zuiveringszout maar dat heeft een licht schurende werking en is dan weer niet zo goed voor het glazuur. Toch zou ik wel iets wittere tanden willen.

Wie gebruikt hier zuiveringszout (bakingsoda/natriumbicarbonaat) bij het tandenpoetsen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan