(2 Koningen 8:12) Toen zeide Hazael: Waarom weent mijn heer? En hij zeide: omdat ik weet, wat kwaad gij den kinderen Israels doen zult; gij zult hun sterkten in het vuur zetten, en hun jonge manschap met het zwaard doden, en hun jonge kinderen verpletteren, en hun zwangere vrouwen opensnijden.Meen je dit nou werkelijk??
Zwangere vrouwen die worden opengesneden en kinderen die in het vuur worden gegooid, verpletterd worden aan de steenrotsen, wat voor context heb je hier nog voor nodig om dit te rechtvaardigen?!
Kom maar op met die context, zonder eromheen te draaien en recht te praten wat krom is.
Waarom geeft niemand kritiek op de bijbel op dit soort gruweldaden? Wijzen is natuurlijk makkelijk als het om de Islam gaat, maar als je met de neus op de feiten word gedrukt over de bijbel waar je zo lovend over bent, dan is het muisstil of gaan we gruweldaden rechtpraten.
Dit bevestigd dat je gewoon in de val van de cabal bent getrapt en je kritisch denken omtrent wat er in de bijbel staat, uitgeschakeld is.
Slavernij in de bijbel en in sommige passages worden mensen in een adem met het vee benoemt :
(Exodus 12:44) Doch alle knecht van iedereen, die voor geld gekocht is, nadat gij hem zult besneden hebben, dan zal hij daarvan eten.
(Genesis 30:43) En die man brak gans zeer uit in menigte, en hij had vele kudden, en dienstmaagden, en dienstknechten, en kemelen, en ezelen.
(Exodus 20:17)
Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.
(Joel 3:8) En Ik zal uw zonen en uw dochteren verkopen in de hand der kinderen van Juda, die ze verkopen zullen aan die van Scheba, aan een vergelegen volk; want de HEERE heeft het gesproken.
(Leviticus 25:44) Aangaande uw slaaf of uw slavin, die gij zult hebben, die zullen van de volken zijn, die rondom u zijn; van die zult gij een slaaf of een slavin kopen.
(Exodus 21:7) Wanneer nu iemand zijn dochter zal verkocht hebben tot een dienstmaagd, zo zal zij niet uitgaan, gelijk de knechten uitgaan.
Moord en geweld in de bijbel, kinderen en (zwangere) vrouwen worden niet gespaard:
(Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
(Jesaja 13:18) Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.
(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
(2 Koningen 8:12) Toen zeide Hazael: Waarom weent mijn heer? En hij zeide: omdat ik weet, wat kwaad gij den kinderen Israels doen zult; gij zult hun sterkten in het vuur zetten, en hun jonge manschap met het zwaard doden, en hun jonge kinderen verpletteren, en hun zwangere vrouwen opensnijden.
Die heer is Elisa en die weent omdat ie weet welk kwaad Israel aangedaan zal worden door Hazael en de koning van Syrie. Maw ook meer volledig uit de context getrokken. Iets typisch Islamitisch wss om toch maar slecht te spreken over de Bijbel ?