Ik heb bijna de hele @cafeweltschmerz
uitzending over @blckbxnews
gezien. En ik heb dit soort koningsdrama eerder gezien in de reclame. Bij creatieve bureaus Je hebt hypercreatieve geesten die willen knallen, prijzen winnen, op podia staan, de sky is the limit. Die werken vanuit ego. En je hebt bestuurders en directeuren. Die willen alles perfect en prudent regelen. Die werken vanuit verantwoordelijkheid en collectief belang. Zie ook het boek over John Sculley vs Steve Jobs
Mijn conclusie.
Er zijn geen "schuldigen" Die gasten van het bestuur hebben hun best gedaan. Flavio heeft zijn best gedaan.
De les. Als je een boutique bent, hou dan je businessmodel heel klein en simpel. Als je een mediabedrijf wil worden, reken er dan op dat je als creatief, moet inbinden qua ambities. Zeker als het tegenzit. Ik wens @DavidBoerstra
Flavio en iedereen, een prachtig nieuw begin met @LightHouseTVnl
. Maar ook @blckbxnews
verdient het om door te starten en iets moois te maken. Hier is absoluut geen sprake van klootzakken, machtsgrijpers en profiteurs. Dit is een kwestie van Mars en Venus. Een eeuwig dilemma.