Blckbx

UPDATE over het DRAMA bij BLCKBX. Toekomstplannen van dat kanaal en Flavio's nieuwe LIGHTHOUSE TV​

Ik heb bijna de hele @cafeweltschmerz
uitzending over @blckbxnews
gezien. En ik heb dit soort koningsdrama eerder gezien in de reclame. Bij creatieve bureaus Je hebt hypercreatieve geesten die willen knallen, prijzen winnen, op podia staan, de sky is the limit. Die werken vanuit ego. En je hebt bestuurders en directeuren. Die willen alles perfect en prudent regelen. Die werken vanuit verantwoordelijkheid en collectief belang. Zie ook het boek over John Sculley vs Steve Jobs
Mijn conclusie.
Er zijn geen "schuldigen" Die gasten van het bestuur hebben hun best gedaan. Flavio heeft zijn best gedaan.
De les. Als je een boutique bent, hou dan je businessmodel heel klein en simpel. Als je een mediabedrijf wil worden, reken er dan op dat je als creatief, moet inbinden qua ambities. Zeker als het tegenzit. Ik wens @DavidBoerstra
Flavio en iedereen, een prachtig nieuw begin met @LightHouseTVnl
. Maar ook @blckbxnews
verdient het om door te starten en iets moois te maken. Hier is absoluut geen sprake van klootzakken, machtsgrijpers en profiteurs. Dit is een kwestie van Mars en Venus. Een eeuwig dilemma.

Na een zeer bewogen week hebben vanmiddag de opnames van de blckbx today special over de bestuurscrisis plaatsgevonden. In deze special gaat Erwin in gesprek met bestuursvoorzitter Jan van Aken, voormalig directeur Daniel Pardoen en acteur en cabaretier George van Houts en psycholoog Huibrecht Boluijt.

Binnen de omstandigheden waarin we moeten werken, lukt het ons helaas niet om de uitzending vanavond online te zetten. Morgenochtend rond 11 uur staat deze voor jullie klaar.

Alvast bedankt voor jullie geduld

P.S. Door omstandigheden hebben we momenteel geen toegang tot ons account op X (voorheen Twitter). Heb je een account op X, help je ons dan om dit jouw volgers op X te laten weten?

Flavio Pasquino: ‘Was Blckbx van binnenuit aangestuurd?’

Lieve vrienden,

De afgelopen weken is er veel gezegd en geschreven over blckbx. Voor wie het gemist heeft: oprichter Flavio Pasquino kondigde twee weken geleden zijn vertrek aan. Wat is er achter de schermen gebeurd? Wat heeft geleid tot deze beslissing? En hoe nu verder?

Het bestuur van blckbx kwam met een verklaring. Flavio zweeg. Tot nu.

In deze aflevering van The Trueman Show vertelt hij voor het eerst zijn kant van het verhaal. Niet om met modder te gooien, maar om helderheid te geven. Zoals hij zelf zegt: “Ik ben iemand die gelooft dat je een interne crisis niet op straat hoeft te gooien. Maar als het bestuur daar wél voor kiest, dan kan ik niet achterblijven.”

Flavio vertelt vandaag hoe vertrouwen verdween, structuren verschoven en besluiten werden genomen die volgens hem onherstelbare schade aanrichtte binnen de organisatie. “Er zijn mensen binnengebracht waar wij niet mee konden leven. Er was geen vertrouwen meer. En dat is voor mij de basis van alles." Ook vertelt hij hoe 55 medewerkers een petitie ondertekenden in een poging om het tij te keren. “Wij dachten: als ze dat zien, moeten ze het toch begrijpen? Maar blijkbaar niet.”

Hij spreekt over het verschil in visie, de interne machtsverschuivingen en de rol van mensen als Jan van Aken en Lester Rietveld in dit hele verhaal. Én we praten over zijn nieuwe plannen met LightHouseTV, wat op 5 mei lanceert.

Zelf niet gezien maar ze gaan nu dus door alsof er niks aan het handje is? Wel wat reacties gelezen onder de video. Sluiten aan bij mijn gevoel...
1745663489930.png

Forum statistieken

Onderwerpen
4.576
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan