In een eerder topic had je gezegd dat je altijd koolhydraten bent blijven eten. Begrijp ik nu dag je dat een periode achteraf dus niet hebt gedaan?
Ook gaf je in een eerder topic dit bericht.
Ik ben tijdens Wapf altijd een beetje koolhydraten ( rijst ) blijven eten ivm de bijnieruitputting.
Ik eet eigenlijk nooit echt bottenbouillion ( oeps), wel soep getrokken van vlees of kip.
Van vlees kan je geen goeie bouillon krijgen namelijk. Je kunt al heel veel extra vetten binnen krijgen door bij elke maaltijd een kop goed getrokken bouillon te nemen. Dan hoef je het niet alleen te hebben van de plantaardige olie.
Hoeveelheid vlees/vis per dag is wisselend. In elk geval eet ik het elke dag. Voornamelijk stoofschotel van riblappen, sucade of lamsvlees. Soms 2 keer per dag. Andere keer is het makreel, zalm, haring,paling bij lunch of avondeten. Ik weet dat paling niet de allerbeste keuze is maar ik vind het veel te lekker om niet te nemen. Vooral een aal die zijn vel nog heeft. Daarnaast drink ik bij elke maaltijd dus idd een kop bouillon. Dus ochtend, middag en avond. Soms tussendoor ook nog. Wat ik niet eet is bv mager vlees zoals biefstuk. Heel zelden maar dan maak ik er veel kruiden boter bij. Kipfilet is al helemaal niet iets wat ik wil eten.
De fout die je gemaakt hebt blijft dezelfde als welke ik 10 jaar geleden maakte. Geen koolhydraten meer eten. Vanaf dat moment begonnen bij mij dezelfde klachten als die jij hebt. Persoonlijk denk ik dat jij wel degelijk tegen melkproducten kan als je minder mager gaat eten en de betaine erbij. Ik zeg niet dat je nu ineens liters melk moet gaan drinken. Maar probeer het eerst eens met goed vet vlees en vis en de bouillon erbij zodat je het op bouwt
Dingen zoals kabeljauw, tonijn, biefstuk, kipfilet en al dat soort magere dingen zou ik echt achterwege laten. Net als een overschot aan groenten. Ik weet verder niet hoe jou maaltijden eruit zien. Maar als dat kabeljauw is met veel groenten en wat rijst zonder vet erbij eet je duidelijk te mager.
Ik weeg niks in grammen. Laatst had ik 5 riblappen om stoofschotel van te maken in mijn slowcooker. Ik vries ruime porties in en eet ervan tot ik vol zit met wat rijst erbij. Vlees in dan getrokken in bouillon. Momenteel heb ik veel aan het kookboek van Tanja waar absoluut waardevolle recepten in staan.