blootliggende tandhalzen en bezoek tandarts

Dat zou inderdaad kunnen, dat ik daarom die drang naar chocolade blijf houden. Nee, ik heb geen amalgaamvullingen en nooit een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik heb ook nooit gaatjes, en voorheen had ik 5 beginnende gaatjes, maar deze zijn de afgelopen jaren uit zichzelf verdwenen! Frustrerend dat dat bij mij wel kan, maar het tandvlees doet er niet aan mee helaas :-( Het enige gaatje dat ik ooit heb laten boren is nu 12 jaar geleden, en de vulling heeft vorig jaar losgelaten.

Hoe kom ik er achter of ik nog een ontsteking heb? Wat een rotidee trouwens, dat het kaakbot ook aangetast kan raken.

Hamster dat is idd fijn om te horen.

San ik eet ook geen chocolade en dergelijke meer om andere gezondheidsredenen.

De bottenbouillon, levertraan/ boterolie, vitamine C en een heleboel geduld moeten het denk ik gaan doen.

Extra magnesium en de blottingtechniek ga ik nog eens naar kijken.

De tandenborstel die Ramiel aanraadt kan je die ook hier bestellen of kopen, of heeft iemand er ervaring mee?

San,

Voor alle duidelijkheid: dat aangetaste kaakbot vindt plaats bij paradontitis, maar zo te lezen zit jij in een voorstadium daarvan. Er zijn twee substanties zeer belangrijk voor een goede calciumopname: vit. D en magnesium. De vit. D zit in levertraan en in boterolie, magnesium is m.i. het best opneembaar in de magnesiumchloride-variant (magnesiumzout). Verder is het van belang nu echt iets te gaan doen aan je stress-levels, want uiteindelijk ligt dit aan de basis van deze klachten.

Mike

Ik spray elke avond met magnesium, ik zal de dosis nog meer opvoeren. Van de levertraan neem ik 1 TS per dag, en een halve ts boterolie.

Ik wil zo graag wat aan mijn stress doen, maar elke keer komt er weer iets nieuws op de stapel waardoor ik weer uit balans raak. Ben momenteel bezig met acupunctuur, heb wel het idee dat het nu al effect heeft. Maar de hoofdmoot is dat ik in een omgeving woon waarin ik doodongelukkig en eenzaam ben, en dat duurt nu al 2,5 jaar. En ik kan blijven lappen, maar daar zit de grote kneep. Ik ben in mijn leven vaak verhuisd, vaak opnieuw begonnen, en het is me altijd gelukt, maar ik krijg het hier echt niet van de grond.

Quote:
Ik wil zo graag wat aan mijn stress doen, maar elke keer komt er weer iets nieuws op de stapel waardoor ik weer uit balans raak.

Daar zou je het niet in moeten zoeken want als je gaat wachten tot er geen dingen meer bijkomen kun je lang wachten denk ik :wink:. Ik zou blij zijn met een gebit zonder gaatjes, ik heb amper een kies zonder amalgaamvulling. Ik wil je zorg over je gebit niet minimaliseren maar het lijkt mij een teken van stress dat je toch nogal eens een keer met een onderwerp komt waar je helemaal wil induiken. Ik denk dat je je niet beter gaat voelen door je tandvlees aan te pakken, je gaat je pas beter voelen als je iets aan je stress doet en dan zal dat tandvlees wel volgen :-)

Is ook zo, er blijven toch dingen op mijn pad komen. Ik heb enorm veel tijd om overal over na te denken en overal in te duiken: en tijd om nog meer stress te hebben daarvan. Daar zit hem de kneep.

Als mijn stress minder is zal inderdaad dat tandvlees ook wel volgen. Maar ja, in deze situatie blijf ik veel stress houden.

Quote:
in deze situatie blijf ik veel stress houden.

en die situatie is niks aan te doen? verhuizen ofzo? ja je bent samen maar je partner moet zich ook bewust zijn dat je SAMEN (ergens) gelukkig moet zijn.

wat vit K2 betreft, roomboter en melk en vooral KAAS zit aardig wat in dacht ik.. en eieren ook toch? dus naast dat we het zelf al in kleine hoeveelheden maken is de darmen leek mij dat toch aardig ok.. maar toch niet misschien ja.. als de tanden gevoelig blijven.

ik wil ook weer wat lever reinigingen gaan doen om de vertering en zeker zo belangrijk de uitscheiding beter te maken. ma wanneer weet ik nog niet.

Nee helaas. Het appartement staat te koop, en we hebben laatst na 1,5 jaar pas weer een kijker gehad, waar we niks meer van hebben vernomen. Ik heb nooit iets gevoeld voor kopen, maar mijn vriend had dit appartement al en kreeg het niet verkocht. Toen ben ik er bij ingetrokken omdat we samen wilden wonen, en ik het wel positief inzag.

Zojuist gesproken met biotandarts Fred Neelissen over mijn terugtrekkend tandvlees. Wellicht ga ik binnenkort bij hem langs, eerst maar eens zien hoe ver ik zelf kom. Hij gaf me een goede tip voor terugtrekkend tandvlees, wellicht heeft iemand er nog iets aan. Ik ga het zelf in ieder geval zsm toepassen:

Van Luvos Heilaarde 's avonds een papje maken. Dit op het tandvlees en een deel van de tanden smeren (en eventuele andere gevoelige plekken op de tanden), de gehele nacht laten zitten. Het tandvlees krijgt zo een mineralenboost, en het wordt snel gezonder. Helpt ook goed tegen gevoelige tanden.

Quote:
Ik spray elke avond met magnesium, ik zal de dosis nog meer opvoeren

San, een paar keer sprayen helpt denk ik niet of nauwelijks als je een magnesium tekort hebt. Je moet je namelijk realiseren dat in elke gram magnesiumchloride maar 120 milligram elementair magnesium zit.

Om magnesium transdermaal aan te vullen heb je denk ik toch wel minimaal zo'n 600 milligram per dag nodig, dus 5 gram magnesium chloride.

Dit is wat een aanbieder van een magnesiumchloride sprayflesje van 200 ml erover zegt:
Quote:
Voor de rekenaars onder ons, qua magnesiumbehoefte rekenen deskundigen met 7mg per kilogram lichaamsgewicht. Zo heeft iemand van 75 kilogram 7 * 75 = 525mg per dag nodig. 1 spray magnesiumolie geeft volledig uitgesmeert, ongeveer 15mg magnesiumchloride. 525mg betekent dan 35 sprays. Dat lijkt veel, maar je kan natuurlijk 5 of 10 maal achtereen op je hand sprayen en dan gaan insmeren. Onze huid is een bijzonder intelligent orgaan en zal opnemen naar behoefte, zolang het om bij en in het lichaam horende stoffen gaat

Dus 1 spray geeft 15 mg magnesiumchloride. Hier denken ze dat magnesiumchloride hetzelfde is als elementair magnesium terwijl die 15 mg maar voor 1,8 mg uit elementair magnesium bestaat.

Om elke dag 600 mg elementair magnesium op je huid te sprayen heb je dus 600/1,8 = 333 spray's nodig!

Ik raad wel aan om het transdermaal te nemen alleen niet via wat gespray op de huid. Dat zet geen zoden aan de dijk. Gewoon een magnesiumchloride olie kopen of maken en daar

ruim van opsmeren op de buik, oksels onderarmen en/of waar je het prettig vindt. Dus een flinke klodder op de hand en smeren maar, daarna nog een klodder en verder smeren.

Eventueel afspoelen na een half uurtje.

Oraal schijnt magnesiumbisglycinaat goed te zijn maar dat heb ik zelf nooit gebruikt.

Ik maak mijn eigen magnesiumolie en die doe ik een sprayflesje. Ik zie het verschil niet tussen een aantal keer spuiten en dan uitwrijven of in je hand doen en dan uitwrijven. Het is bij mij altijd goed "nat" en mijn handen moet ik daarna wel even afdrogen, want het is te veel om opgenomen te worden. Of ik zoek een plek waar ik het nog kwijt kan. Na de uitbraak van bultjes liever even de handen afdrogen.

Quote:
Ik zie het verschil niet tussen een aantal keer spuiten en dan uitwrijven of in je hand doen en dan uitwrijven

Het verschil is de hoeveelheid magnesiumolie. Als je ongeveer 5 gram magnesiumchloride op je lijf wil smeren zal je 333 keer moeten sprayen om die hoeveelheid te bereiken.

Met een paar keer een flinke klodder op je hand en dan smeren is dat veel sneller te bereiken.

Maar verzadigt is toch verzadigd?

Ik ga het gewoon een keer uitproberen :D Wel vanuit mijn kleine flesje, want als ik de melkfles met magnesiumolie pak, dan gaat het vast mis.

Quote:
Maar verzadigt is toch verzadigd

Wat bedoel je hier precies mee?

Ja ik maak zelf magnesium olie.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum