Borax

Van de Weston A. Price - site:

INSECTICIDES: Beware of suggestions that you keep it simple and natural by using Borax. Never expose yourself to boron-containing solutions repeatedly or for extended periods of time. People have died from overexposure to boric acid, including the boric acid douches recommended by some doctors for yeast infections. http://www.westonaprice.org/health-topics/mad-as-a-hatter/

kan je me vertellen wat daar nou precies staat?
Het enige wat ik begrijp is dat het gebruik van Borax niet voor langere periode is vanwege schadelijkheid?!
De eerste zin begrijp ik niet, zelfs als ik het letterlijk vertaal begrijp ik het niet.

hoi Marijan, ik kan het vetalen voor je, maar dan nog begrijp ik het ook niet helemaal.

"Insecticiden: wees voorzichtig met suggesties dat je het simpel en natuurlijk houdt met borax. Stel jezelf nooit herhaaldelijk bloot aan oplossingen die borium bevatten of gedurende langere tijd. Mensen zijn gestorven aan overmatige blootstelling aan boorzuur. Denk daarbij aan de boorzuurdouches zoals aanbevolen door sommige doktoren voor schimmelinfecties."

Tja mijn baarmoederontsteking is weggegaan door borax. Zonder dat ik er verder kleerscheuren aan overgehouden heb. Niets anders hielp me zo goed als borax. Dat heeft pas echt mijn nieuwsgierigheid gewekt naar dit mineraal. Die suggestie had ik nota bene uit een homeopatisch e-boek (op internet) gehaald.

dus eigenlijk staat er dat je het juist niet simpel moet houden met borax en je nog vanalles er bij kan doen... of niet?

Dank voor je vertaling Lievergezond maar die eerste regel snap ik echt niet,
hoofdlijn is wel dat er een waarschuwing geldt voor Borax.

Mooi dat je je baarmoeder er mee heb kunnen helpen.
Antibiotica had dat misschien ook gekund maar we weten allemaal dat dat schadelijk is.
Wat is Borax dan precies?!

hoi Marijan, ja ik snap het ook niet. Volgens mij staat er dat borax niet natuurlijk en niet simpel is, omdat overmatige blootstelling eraan mensen de dood in heeft gedreven.

Maar de grondstof borax komt in elk geval wel recht uit "de natuur". Het is niet bewerkt. Maar goed, dan zit je er nog mee dat niet alles wat onbewerkt is, dat dat per definitie ook niet giftig is.

Borax is een mineralenverbinding gewonnen uit een mijn in Canada of Turkije.
Als ik last had van een schimmel op mijn baarmoeder, dan had antibiotica me alleen maar verder van huis geholpen.
En borax is zowel antibacterieel als anti-schimmel in 1.
Van borax is zelfs door wetenschappelijk onderzoek bekend dat het helpt bij in elk geval vaginale schimmels en dat het relatief veilig is.
Gegevens van die onderzoeken heb ik hier al genoemd.

Mensen zijn gestorven aan overmatige blootstelling aan boorzuur. Denk daarbij aan de boorzuurdouches zoals aanbevolen door sommige doktoren voor schimmelinfecties.”

Ten eerste is Borax wat anders dan boorzuur, en ten tweede wordt er overal oa gesproken over een dagelijkse onderhoudsdosering, wat dus inhoud dat je het dagelijks kunt innemen, maar dan moet je je natuurlijk wel houden aan de dosering....
De Borax is een uur geleden gearriveerd dus ik ga vanavond beginnen met de dosering, ik ben benieuwd wat het mij gaat brengen.

Niburu, je geeft aan dat boorzuur wat anders is (of niet werkt zoals borax werkt), maar in het artikel waar op de eerste pagina van dit topic naar verwezen wordt geven ze aan dat je dit kan gebruiken alleen moet je dan minder van boorzuur gebruiken dan van borax.

Boric acid, if available, may be used at about ⅔ the dose of borax, it is not for public sale in Australia.

en

Borax is the sodium salt of the weak boric acid. Because sodium is more strongly alkaline, this makes a solution of borax strongly alkaline with a pH between 9 and 10 (pH 7 is neutral). When ingested, it reacts with hydrochloric acid in the stomach to form boric acid and sodium chloride. The boron content of Borax is 11.3% while for boric acid it is 17.5% or about 50% higher. Ingested boron compounds are rapidly and nearly completely excreted with the urine. Formerly boric acid was widely used as a preservative in foods but is now banned for this purpose in most countries, and is also banned from public sale in Australia.

en

Due to their content of boron, borax and boric acid have basically the same health effects, with good antiseptic, antifungal, and antiviral properties but only mild antibacterial action. In plants as well as animals boron is essential for the integrity and function of cell walls, and the way signals are transmitted across membranes.

Uit deze teksten maak ik op dat boorzuur dan wel zou moeten kunnen.

Kan jij hier iets over zeggen, dus of boorzuur misschien toch wel zou moeten kunnen? Ik kan Borax nergens meer vinden online en toen ik dit artikel las en zag dat boorzuur wel makkelijker te krijgen is heb ik dat maar besteld in de hoop dat ik snel kan bevestigen vanuit een andere bron dat dit dus ook goed is (anders is het jammer en ga ik doorzoeken naar borax). Alvast bedankt voor de toelichting!

Oja, en waar heb jij Borax besteld? :-)

@Lampje, @JP heeft dit een paar bladzijdes terug mooi verwoord:

Met de atoommassa’s is dat uit te rekenen.
17,48% boor in boorzuur H3BO3
ter controle
11,34 % boor in borax Na2B4O5(OH) 4 · 8 H2O

Knippen/plakken uit excel, dus ziet er niet perfect uit:
H3BO3 atoommassa procent
h 3 1,0079 3,0237
b 1 10,811 10,811 17,48455889
o 3 15,999 47,997
gram/mol 61,83 61,8317

En inderdaad wat Gerard zegt: zonder zekerheid voorlopig nog bij borax houden. Daarnaast zou ik iemand bij een drogist niet op zijn woord geloven als gezegd wordt dat het ok is om in te nemen.

Ik zou het dus bij Borax houden aangezien dit het meeste beschreven wordt qua inname op het internet.

In Nederland wordt Borax nauwelijks nog verkocht, via www.amazone.com kun je het nog wel vinden, zoals in Engeland, Duitsland, USA enz.

aan JP

@Marijan:
Doe je echt 60 theelepel met 300ml? Dat zou precies 5 ml per theelepel zijn
je hebt wel een punt met het meten, ik heb met maatschepje(5 ml) en grammenweegschaal gemeten en was nagenoeg gelijk.
Echter theelepel oplossen in liter water heb ik niet goed gedaan, theelepel uit de lade en geen maatschepje.
Dus doe dat morgen met een echte theelepel (maatschep).
Het wordt dan sterker en begin dus met 1 maatschep ipv 2.

Dankje Niburu, dan probeer ik die order als het kan nog te annuleren, het is nog niet binnen namelijk. Kan je aangeven welke jij besteld hebt? Dan ga ik proberen dezelfde bij amazon te bestellen.

Ik heb het bij een drogist besteld uit Culemborg, bedankt nog @Marijan, die had nog een halve pot voor mij.
Als dit niet gelukt was dan had ik de Borax besteld bij www.amazone.com , zoeken op 20 Mule Team Borax.

Drankje dan ga ik op dat merk zoeken. Ik had die drogist al gemaild maar die gaven aan dat ze niets meer hadden.

haha, heb je mooi mazzel Niburu. De andere helft had ik al daarvan.
Vorige week had ik iemand gevraagd borax mee te nemen en ze kwam met een halve pot (in een plastic zakje), dan kon ik eerst eens kijk en wat ik er mee zou kunnen.
Ze kreeg ook de boodschap van de drogist om er vooral wel voorzichtig mee te zijn.

Vanavond voor het slapen gaan de eerste mix:

Een groot glas water met Natriumbicarbonaat, Magnesiumchloride en Borax! Ik houd jullie op de hoogte ?!

Ik vind het lastig om het te kopen:
- Ik heb bij amazon.co.uk gekeken, maar die hebben alleen 'Borax substitute'. Amazon.com heeft het wel, maar die mogen het niet naar Nederland verschepen geven ze aan.
- In Nederland kan ik het ook niet vinden.
- Ebay heb ik het wel gevonden, maar dan moet het via paypal en zijn de verzendkosten weer heel hoog.

Heeft iemand misschien nog een tip waar het te krijgen is?

Misschien gezamenlijk bestellen/kopen? Ik neem aan dat er genoeg mensen op dit forum zijn die het ook wel willen gebruiken....!

Ik heb het toevallig net gevonden op [URL]http://www.intralabs.co.uk[/URL]. Het kost iets van 14 euro voor 500gram inclusief verzendkosten vanuit Engeland. Dat is wel duurder, maar ik kon geen andere hopelijk betrouwbare plek vinden om het te kopen. Ze hebben er overigens ook grotere verpakkingen tot 50 kilo en met grotere verpakkingen wordt het ook een heel stuk goedkoper trouwens.

Borax + zuur --> boorzuur
Na2B4O7·10H2O + 2 HCl → 4 B(OH)3 [or H3BO3] + 2 NaCl + 5 H2O
En dat is wat er waarschijnlijk ook in de maag gebeurt.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boric_acid
Dan zou je zelfs beter boorzuur kunnen nemen, scheelt maagzuur en minder natrium dat naar binnen gaat. In de hoeveelheden waarin borax of boorzuur ingenomen wordt maakt dat echter weinig uit.
Het enige wat ik tegen boorzuur heb is dat het gemaakt moet worden en hoewel het een eenvoudig proces is, weet ik niet of het zuiver gedaan wordt.

Dat stukje uit het Engels over INSECTICIDES gaat over grote hoeveelheden,
wij hebben het over milligrammen. Ook bij een schimmelinfectie en een vaginale douche gaat het dan denk ik over teveel. Ik ben wel nieuwsgierig wat dan precies de doodsoorzaak is geweest, als iemand daar ooit iets over tegenkomt, graag. (veel is dodelijk bij verkeerd gebruik)

@lampje: nog een keer die begintekst lezen, had mee wel wat gereken gescheeld. :-)
@Marijan: mijn gereken is niet bedoeld als advies over hoeveelheden, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Wel om te laten zien dat iemand niet neemt wat er gedacht wordt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan