Even snel door dit topic gespit. Ik weet niet of er buitenaards leven is, ik denk het wel, het heelal is zo groot en er zijn zoveel mogelijkheden voor planeten die ook leven voort hebben gebracht. Of er ook levensvormen van andere planeten in staat zijn om de aarde te bezoeken weet ik niet. We hebben inmiddels wel allemaal en idee van hoe een "aliën" er ongeveer uit zou moeten zien, maar dat is wellicht door boeken en films zo gevormd.
Nu even naar het kwaad dat door sommigen mogelijk door aliëns wordt aangericht: Ik denk, net als Mike, dat de mens in wezen goed is, nou ja, een enkele uitzondering daar gelaten, er zijn er met een aangeboren kwaadaardige afwijking in de geest. Ik denk echter dat mensen minder van hun goede kant laten zien als ze onderdrukt of overheerst worden, om te beginne door zo'n enkele ziekeling en als gevolg daarvan door de volgers van die ziekelingen. Hitler wist heel goed hoe dat moest en had dan ook vele volgelingen. Minder extreem, maar mogelijk even schadelijk zijn de spychopatische manipulators van vandaag de dag samen met de opportunisten, narcisten, egoïsten enzovoort. Dergelijke "mensen" die dus een essentieel wezenskenmerk van het mens-zijn missen zijn net zo goed in staat grote schade aan te richten en maken misbruik van grote groepen mensen die helaas over onvoldoende intelligentie en inzicht beschikken om zelf te ontdekken wat waarheid is en wat bedrog is.
Moge liefde je leidraad zijn op je ontdekkingsreis.