Canada

Ik ben flink aan het opruimen. Zaken die hier al liggen in ordners vanaf 2012 en waar ik nooit meer naar omkijk. Ik geloof dat ik wel 10 kilo papier heb opgeruimd en ik ben nog niet klaar. Het is alsof ik opeens bergen energie heb en me lichter wil voelen op allerlei vlakken. Oude zaken gaan weg en een lichter gevoel komt op. Dit ook met het vertrouwen in de overwinning van het goede. Het geeft me een licht en goed gevoel.

Dorothé

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel alsof iedereen een winterdepressie heeft. Ik houd anders niemand meer over. Diegenen die hieraan lijden hebben een chronisch gebrek aan geduld, geloof en vertrouwen. Het ego zit nog in de weg en kan niet accepteren, niet het negatieve maar ook niet het positieve. Velen, zo niet allen, zijn atheistisch en nihilistisch. Er spelen ook veel onderhuidse en onverwerkte angsten.

Mike

Dat gebrek aan geloof legt ten grondslag aan de waanzin en zieke wereld waar we in beland zijn, we hebben op dat vlak nog een hele lange weg te gaan. Want met alleen streven naar vrijheid word de wereld niet beter.
De meeste zijn los van God en dat is de reden dat deze duistere krachten nog invloed kunnen uitoefenen.
Ik begrijp dat het bewust worden van het bestaan en wie je hier op aarde heeft gezet en wat daar de reden van is, soms lastig kan zijn door alle duivelse agenda's waar onze hersenen mee geconditioneerd zijn.
Maar denk is een keer na over hoe een mens, van vloeibare substantie word geboren tot een wezen wat mens is, met ledematen, organen, ogen e.d, het is ongelooflijk, maar door alle "afleiding" zijn we het vanzelfsprekend gaan vinden.
Geloven we dat een huis uit zich zelf ontstaat, puur uit toeval? Nee, daar heb je iemand voor nodig. Waarom geloven vele dan nog dat de aarde uit zich zelf is ontstaan, daar moet toch een machtige kracht achter zitten en al helemaal als we kijken naar hoe alles perfect "geregeld" word, de zon, de 4 seizoenen en de functies van planten, dieren en insecten. Niks zweverigs, gewoon nadenken, overpeinzen en beseffen dat dit allemaal geen toeval is en er geen ander antwoord is dan dat dit door een Machtige God is ontstaan en word beheerd.
Het is aan ons om te ontdekken wie die God is en wat Hij van ons vraagt in dit leven, dat is een nog hoger doel dan alleen vrijheid, want in werkelijkheid krijg je daar de werkelijke vrijheid mee terug.

Bij het ontbreken van geloof, heb je tastbare zaken nodig om zekerheid te hebben en daar vertrouwen uit te putten. Bij het echte geloof in God, heb je niet per definitie tastbare zaken nodig om te vertrouwen op de overwinning, je weet dat het een belofte is van God dat de waarheid altijd zal overwinnen van de valsheid. De tastbare zaken bevestigen dit, maar ze zijn geen voorwaarden van je overtuiging die je al had.

Wellicht zaten vele in een euforie na de beelden van Canada, omdat het tastbaar was. De winterdip die hier opgemerkt word, kan o.a daar het gevolg van zijn, aangezien de euforie van Canada gestopt is en het tastbare is verdwenen.
Aan de andere kant kan dit voor vele ook weer positief uitpakken, juist in tijden van moeilijkheden en ongemak, komen vele weer dichterbij de essentie van het leven.
De overwinning gaat hoe dan ook komen, blijf geduldig en heb vertrouwen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor iedereen die het licht nog niet voelt. Keer naar binnen. Dat is de weg en het pad. Ruim op. Laat los. Vraag wat je nodig hebt. Bid. Vraag om je hart te openen en je derde oog. God voorziet in alles 🙏🏻❤️. Zodra je hart open is gaat alles stromen als water en kun je al het licht en de liefde voelen die je nodig hebt en zal jouw taak hier duidelijk worden. De dood bestaat niet. Toeval bestaat niet en synchroniteit is je leidraad. Je ziet het voorbij de dualiteit.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan