Candida kan hypoglycemie veroorzaken en dat kan ook weer suikerziekte veroorzaken en ga zo maar verder. Ringworm is ook een soort van schimmel, je krijgt dan jeuk tussen de liezen, maar het kan overal op je lichaam zitten. De huidoppervlak is kan een beetje rood zijn in een ronde vlek, maar soms zie je ook niks en zit het een vaag onder de huid. Ik heb mensen gezien die het zelfs in het gezicht hadden. Als je er te veel aan zit wordt het aggeresief. Het beste is na mijn idee om het te laten rusten. Ook sexueel contact kun je beter vermijden. Heb je jeuk tussen de liezen dan is het een grote kans dat het ringworm is en dat je candida hebt.
Soms denk je er van af te zijn maar dan komt het weer terug. Eigenlijk kan je je het beste je niet richten op die schimmel, want het is symtoombestrijding.
De aanpak van candida kan erg moeilijk zijn, omdat je vaak helemaal moet veranderen. Het eerste is dat je je zelf aan moet voelen. Klinkt raar maar candida kan je eigenlijk op een raar spoor zetten waardoor je soms dingen doet die je eigenlijk niet wilt. Het is eigenlijk lichamelijke onrust. Gelukkig ben ik hier zelf achter gekomen, want doktoren zouden me een depressie aanpraten. Gelukkig heb ik mijn huisarts genergeerd en heb ik geen pilletje voor wat dan ook genomen. Mentaal voel ik me erg goed door de dingen die ik nu doe. Alle vormen van emotie zou ik zeker aanpakken. Als je mentaal sterk bent kun je inschatten of de emotie die je hebt wel klopt en dus of je dat wel wilt. Heel veel emoties komen door lichamelijke klachten en dus door lichamelijke onrust. Door altijd maar door te gaan onderdruk je de klachten en dat uit zich in tal van emotie.