candida

Neem er nog kurkuma bij, dat werkt fantastisch samen met kokosolie. De werking van kurkuma wordt versterkt door peper.

Oké Gerard kurkuma met peper neem ik ook dagelijks ook kokosolie ,nu heb ik weer gelezen dat kurkuma in poeder vorm niet zo krachtig is.Meestal neem ik 2 volle theelepels met wat peper dit doe ik bij de groente.Voor de probiotica neem ik een supplement.Over een paar weken hoop ik dat ik van de candida af ben.Ik ga er wel vanuit.

Heksje,

Ik raak de weg kwijt. Is je hoeveelheid koolhydraten nu “prima” of te weinig?! Zie je dat je zeer tegenstellende dingen schrijft in je eigen bericht?
Je lijkt inmiddels bang voor koolhydraten en je bent dus toch bewust of onbewust aan het proberen de candida te bestrijden dan wel te onderdrukken dan wel proberen deze te verminderen of weg te werken door laag in de koolhydraten te zitten. Dit is niet verstandig. Er is een tussenweg tussen het Westerse koolhydraatrijke dieet en in ketose gaan. In ketose kunnen er maar weinigen daar velen niet optimaal gezond zijn en we in een stressvolle maatschappij leven. Zolang we dat niet in de tang hebben is laag in de koolhydraten geen optie. En met laag bedoel ik “te laag”. Koolhydraten blijven noodzakelijk en mijns inziens is het dan ook nog eens van belang een goede koolhydraatvorm te nuttigen, waarbij ik mijn vraagtekens zet bij (pseudo)granen.

Met prima bedoel ik dat 100 gram een algemene norm is (drooggewicht )wat vaak gehanteerd wordt.De raadgeving volg ik misschien te letterlijk op ,Overigens sinds ik Wapf eet heb ik altijd 100 gram gehanteerd niet tegen candida.Nu twijfel ik een beetje of het toch niet wat hoger mag zijn.Maar eerlijk is eerlijk ben wel huiverig voor honing omdat het een snelle suiker is,Hoeveel zou ik dit mogen gebruiken ?

Hoeveel zou ik dit mogen gebruiken ?

Zolang je zulke vragen stelt blijf je leunen op het advies en (on)wetendheid van een ander. Je schreef al dat je niet alles gelooft, maar helaas lijkt het erop dat je dat toch nog wel doet, of in ieder geval iets teveel. Voeden is een kwestie van aanvoelen en niet van strakke cijfers, protocollen en stipte hoeveelheden.

Dat fenomeen 'snelle suiker' is ook weer zoiets wat iedereen maar weer roept. Net als dat er supplementen die 'time released' zijn. Zo'n enorme onzin. Honing komt in de natuur voor en is dus voeding. Granen worden verbouwd en daar had de jager dus niets aan. Zo simpel denken is het. Neem de honing of zoet fruit of welke koolhydraat je ook maar wilt samen met vette voeding. Dan komt het allemaal goed. Je merkt vanzelf wel wanneer je teveel naar binnen werkt. Luister naar je lichaam. Leer dat en je zal zien dat je ook meer rust hierin krijgt en alle informatie helemaal niet meer zo hard nodig hebt. Je bent je eigen raadgever, diëtist en arts.

De laatste Wise Traditions van de Weston A. Price Foundation gaat over koolhydraten.
Die krijg je ieder kwartaal als je lid wordt.

Ik heb goede ervaring met het bestrijden van candida met: SF 722 van Thorne Research, H2 Optimum van Exendo en koper suppleren icm niacine (vit B3)
Maar waarom zit die candida er? Dat is een vraag die je moet oplossen aanpakken.

candida komt van binnenuit en moet je dus ook daar aanpakken. Vaak in darmen.
Bijvoorbeeld door een candida belasting vast te laten stellen door insturen van ontlasting.
Dan krijg je precies te horen welke candida belasting je hebt en hoe hoog deze is. of bijv een ander soort schimmel, bacterie of virulente factor aanwezig is.
Ik werk hiervoor samen met RP Sanitas Humanus.

Ik heb goede ervaring ( in mijn praktijk) met het behandelen van een candida of andere pathogene belasting .

candida komt van binnenuit en moet je dus ook daar aanpakken. Vaak in darmen.
Bijvoorbeeld door een candida belasting vast te laten stellen door insturen van ontlasting.
Dan krijg je precies te horen welke candida belasting je hebt en hoe hoog deze is. of bijv een ander soort schimmel, bacterie of virulente factor aanwezig is.
Ik werk hiervoor samen met RP Sanitas Humanus.

Ik heb goede ervaring ( in mijn praktijk) met het behandelen van een candida of andere pathogene belasting .

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan