Heksje,
Ik raak de weg kwijt. Is je hoeveelheid koolhydraten nu “prima” of te weinig?! Zie je dat je zeer tegenstellende dingen schrijft in je eigen bericht?
Je lijkt inmiddels bang voor koolhydraten en je bent dus toch bewust of onbewust aan het proberen de candida te bestrijden dan wel te onderdrukken dan wel proberen deze te verminderen of weg te werken door laag in de koolhydraten te zitten. Dit is niet verstandig. Er is een tussenweg tussen het Westerse koolhydraatrijke dieet en in ketose gaan. In ketose kunnen er maar weinigen daar velen niet optimaal gezond zijn en we in een stressvolle maatschappij leven. Zolang we dat niet in de tang hebben is laag in de koolhydraten geen optie. En met laag bedoel ik “te laag”. Koolhydraten blijven noodzakelijk en mijns inziens is het dan ook nog eens van belang een goede koolhydraatvorm te nuttigen, waarbij ik mijn vraagtekens zet bij (pseudo)granen.
Met prima bedoel ik dat 100 gram een algemene norm is (drooggewicht )wat vaak gehanteerd wordt.De raadgeving volg ik misschien te letterlijk op ,Overigens sinds ik Wapf eet heb ik altijd 100 gram gehanteerd niet tegen candida.Nu twijfel ik een beetje of het toch niet wat hoger mag zijn.Maar eerlijk is eerlijk ben wel huiverig voor honing omdat het een snelle suiker is,Hoeveel zou ik dit mogen gebruiken ?