THC en CBD doen een hoop dingen. Er staan genoeg juichende verhalen op het internet, maar er zijn ook andere ervaringen die maar weinig benoemd lijken te worden.
Ik heb er in ieder geval een tweestrijd over. Het doet namelijk geestelijk en spiritueel ook -behoorlijk- wat waarbij ik me afvraag wat er dan precies gebeurt. Dit is dan ook de reden waarom ik denk dat een kritische blik naar de legalisatie wel gewenst is, want waarom willen 'de machten' dit ineens vrij geven?
Alles wat bovenaan de piramide goedgekeurd wordt is gelijk iets overigens om terughoudend over te zijn naar mijn mening.
THC werkt overigens ook op de neurotransmitter GABA.
GABA verlagen betekent Glutamaat verhogen. Deze balans is wel belangrijk namelijk, maar bij veel mensen eruit.
Naar ik weet ben ik standaard te laag in GABA. Voorzover ik heb begrepen drukt THC GABA, dus dat zal ook de reden voor mij zijn dat ik het spul niet te vaak moet nemen.
CBD olie zit vaak toch nog een percentage THC in dus dat loopt ook al snel verkeerd bij mij.
In plaats van dat ik me er meer ontspannen door voel en het pijn stilt, voel me ik me juist meer opgefokt en gestressed.
Ik heb dan elke keer het gevoel dat er teveel aan mijn kop wordt gezeurd, terwijl dat niet meer dan anders is.
Pure CBD is moeilijk verkrijgbaar, zowel als kruid als al geprepareerd.
Zelf maken is iets waar ik nog steeds niet aan toe gekomen ben. De methode met alcohol verhitten trekt me niet omdat ik afkering van alcohol ben. Heb jij misschien een of meer links naar een andere methode die ook echt werkt Tanja?
Ik heb wel gezien dat ze het op olie laten trekken, maar volgens mij moet je het dan toch eerst verhitten. Kortom, ik kon er niet uit komen dus heb het uiteindelijk helaas maar links laten liggen.