Carnitine en autisme

Even dit oude topic omhoog brengen hoor..

Wat zijn jullie ervaringen nu met de carnitine? merken jullie verschil/verbetering?

Ik las dat carnitine kan helpen bij fibromyalgie en ben geintereseerd geraakt.

 
@ I-lady

Dr. Maes heeft het in zijn boek Nooit meer Moe over het positieve effect van carnitine bij fibromyalgie en het chronisch vermoeidheidssyndroom. Als verklarende factor wordt aangehaald dat bij ME/CVS patiënten het carnitine- en acylcarnitinegehalte sterk verlaagd is ten opzichte van mensen zonder deze problematiek. Er is tevens een direct verband tussen de waarde van de carnitine en de ernst van de ME/CVS. Hoe lager de carnitinewaarden, hoe erger de klachten van ME/CVS.

Let wel even op :

Het is wel belangrijk om er eerst uitsluitsel over te hebben of fibromyalgie geen nevenwerking is van niet goed functionerende bijnieren en een te traag werkende schildklier. Zie de opmerking van lekkerromig hierboven.

Zelf ook jaren klachten gehad die op fibromyalgie leken die veroorzaakt werden door een te traag werkende schildklier. Zelf ben ik zonder carnitine uiteindelijk van de klachten afgekomen !

 
Nou mijn schildkier was traag vorig jaar en is inmiddels weer helemaal hersteld nadat ik gestopt ben met gluten eten.Hij is nu zelfs meer aan de snelle kant...de bijnieren is een ander verhaal..die zijn wel "op". Maar die probeer ik te herstellen met bijniersupplementen,vitamine c en goede voeding..denk alleen dat dat tijd nodig heeft.

Dankje voor je antwoord,ik heb het heel heftig {de fibromyalgie} klachten en waar het dan ook door veroorzaakt wordt.Ik zoek verbetering..dus denk dat ik de carnitine dan toch maar ga proberen..

 
Hier het interessante boekje van Paula Bakhuis " Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden " in huis dat dieper ingaat op het gebruik van Flor.Essence biologische kruidenthee. Flor Essence kan ook met succes ingezet worden bij klachten met betrekking tot fibromyalgie, M.E., schildklierstoornissen en andere hormoongerelateerde klachten bij zowel mannen als vrouwen.

Er staat hier een getuigenis in van een dame die 13 jaar de klachten in hevige mate had en van alles geprobeerd had en volledig van alle symptonen afkwam door 3,5 week de kruidenthee van dit merk te drinken. Het is wel belangrijk om de thee te blijven drinken. In het geval er gestopt wordt, komen de klachten geleidelijk aan terug.

We hebben het hier over het 8-kruidenmengsel dat op nuchtere maag dient ingenomen te worden, bij voorkeur voor het slapen gaan. Het immuunsysteem bouwt 's nachts op en zodoende wordt het beste resultaat bereikt. Wat ook kan is inname 's ochtends op nuchtere maag 1 uur voor het ontbijt. In dat geval is de opnamecapaciteit van de thee het beste.

De thee is een ontgiftingsthee die van bij de Ojibwa Indianen vandaan komt. In Nederland is deze o.a. verkrijgbaar bij Special Health Products in het Zeeuwse 's Gravenpolder via de volgende link http://www.biodream.nl/contents/nl/d4_Flora_Health.html.

 
Dankje,ik ga dat eens even doorlezen inieder geval!

Nog een vraagje aan jouw Vivianne,hoe kun je chlorella het beste opbouwen? heb het nu in huis en 2x genomen maar reageerde er niet zo lekker op. {misselijk,raar gevoel in maag en paniekerig} Ik had het op de nuchtere maag genomen.

 
@ I-lady

Chlorella kan je het best verspreiden door het elke keer vlak voor de maaltijd (en niet op nuchtere maag) innemen. Op de nuchtere maag neem ik elke dag trouw 1/2 voor de het ontbijt de sole met flink wat citroensap.

Op het vlak van de chlorella ben ik begonnen met 3 maal 2 tabletjes van 200 mg en heb ik dan de dosering geleidelijk aan opgevoerd naar 3 maal 6 tabletjes wat ik mijn geval maar enkele weken diende te doen. Van zodra je veel energie hebt is het een kwestie om meteen terug te gaan tot de onderhoudsdosering van 3 maal 2 tabletjes. Chlorella werkt ontgiftend vandaar dat je misselijk kan worden.

 
Moet ik het dan tijdens de maaltijd nemen? want vlak voor de maaltijd heb ik altijd een nuchtere maag...sorry voor de late reactie,ik kon het topic even niet zo snel terug vinden.Ik heb het trouwens in poedervorm..

 
Als je het in poedervorm inneemt kan het in de smoothie gedaan worden.

Hier neem ik als eerste onderdeel van de maaltijd de tabletjes in combinatie met water.

 
Het risico op autistische kinderen wordt groter als de zwangere moeder blootgesteld wordt aan pesticiden:

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2665464/Crop-sprays-raise-risk-autism-unborn-children.html

Deze topic mag dan over carnitine gaan, maar gelukkig is er ook een vegetarisch voedingsmiddel dat gifstoffen in de lucht helpt ontgiften - broccoli:

http://naturalsociety.com/compound-broccoli-proven-detox-body/

http://www.prisonplanet.com/autism-...esticide-exposure-during-pregnancy-study.html

Mike

 
A survey of thousands of parents of autistic children or children with Asperger’s by the Autism Association found that chelation/detoxification was by far the most effective treatment for autism and also much safer than most drug treatments for autism spectrum conditions.[1] This is consistent with the findings of most autism treatment clinic tests that most autistic children tested are highly mercury and metal toxic.

http://www.autismpedia.org/wiki/index.php?title=Protocols/Cutler

 
Via google deze topic gevonden. Ik denk namelijk dat mijn jongste zoontje van 3,5 autisme heeft.
Ik lees hier over carnitine en mogelijk gen-defect,vaccins en voeding tijdens zwangerschap.

Mijn zoontje is net voor zijn tweede verjaardag ingeënt met DTP en menin-C
Na dit vaccins veranderde hij enorm, hij werd een heel ander kind, angstig, veel huilen, slecht slapen etc. Ik heb de link altijd met het vaccin gelegd terwijl anderen het peuterpuberteit noemde. Hij was een heerlijk kindje daarvoor, super vrolijk en tevreden.
Mijn voeding tijdens zijn zwangerschap was ronduit slecht! Ik was kotsmisselijk 9 maanden lang. Ik leefde op vooral cola en soms wat fruit of zoetigheid. Ik denk dat ik zelf ook een carnitine tekort heb. Mijn oudste zoontje toonde voorheen ook autistische trekken maar naarmate hij ouder wordt is dit minder te worden. Ik ga dus ook denken aan zo een gen defect.

Hoe kom ik erachter dat wij mogelijk een carnitine tekort hebben? En wat is dan een goed supplement?
 
ik denk dat (vermoedelijk) autisme niet zo simpel is als alleen een carnitine tekort.
Hier een link van de website van Tinus Smits,hij is helaas te jong overleden.
http://www.tinussmits.nl/3734/home.aspx Hij heeft vele kinderen ontstoord van schadelijke stoffen met goed resultaat. Jouw kind is gelukkig nog jong.
Bij mijn jongste zoon hebben wij gelukkig moeilijke symptonen kunnen omdraaien via Tinus Smits. Voor mijn dochter die al ouder was, mocht het toen niet of nauwelijks baten.
Kijk ook eens bij CEASE therapie.
Volgens mij kun je ook met biofotonen therapie vaccinproblemen opruimen.
 
ps. ik denk trouwens dat vaccins niet de enige oorzaak zijn van ontstaan van autisme maar een coctail van al het gif waar wij ons in bevinden en aan blootgesteld worden.
 
wat ik nog wilde toevoegen aan vorige ps is dat wij wel zeker denken dat bij onze dochter de BMR vaccinatie haar handicap heeft getriggerd. De ontwikkeling naar autisme zoals ze een verzameling van lichamelijke en geestelijke problemen zoals onze dochter heeft, noemen.
Binnen 2 weken na de BMR kreeg ze op een dag tientallen epileptische aanvallen waar ze toen 6 weken voor in het ziekenhuis lag. (15 maanden oud was ze toen)
Tussen haar 2e en 3e jaar veel breedspectrum antibiotica gekregen om haar snotproblemen op te lossen, die ze steeds had. De huisarts wilde toen zelfs dat ze een lage onderhoudsdosering kreeg van AB, wat wij toen geweigerd hebben.
Ik praat nu over meer dan 20 jaar geleden en was nog niet zo wijs(en wakker) als nu.
Wat heerlijk dat jij nu dit forum ter beschikking hebt en alle info die via internet voorhanden is ter beschikking hebt.
 
Ik heb de link altijd met het vaccin gelegd terwijl anderen het peuterpuberteit noemde

Peuterpuberteit? Laat me niet lachen! Ik dacht alles al gehoord te hebben, maar deze is nieuw voor me!

Mike
 
@ Sampjes

Bijgaand 2 links die volgens mij heel interessant voor je zijn. Marijan geeft terecht aan dat er meer meespeelt.

Vaccinaties kunnen bij hoog sensitieve kinderen inderdaad leiden tot spijsverteringsklachten en opnameproblemen met vitamine B12. De uitingsvormen hiervan zijn verschillend zoals ADHD, neurologische ontwikkelingsvertraging en in sommige gevallen autisme.

Bijgaand 2 links die hier dieper op ingaan.
http://www.menssana.nu/pages/nl/vitamine-b12-tekort-nieuw/symptomatologie.php
https://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-voor_wie-kinderen.php

Het werk van Tinus Smits werd voor een deel opgepakt door de homeopatische praktijk van Dr. Reijnen.

In ons geval zijn we gebaat bij de combinatie van B12 suppletie, edu-kinesiologie en osteopathie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan