Censuur, media

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Hoogleraar Ronald Meester schrijft: “Laat dit even goed tot u doordringen. We hebben het hier over een minister die voorstelt een columniste van de grootste krant van Nederland te cancelen. Ministers spreken altijd namens het kabinet. Het lijkt mij een goed idee dat de Tweede Kamer aan Mark Rutte gaat vragen of dit een kabinetsstandpunt is. Als dat niet zo is, zie ik maar één mogelijkheid: De Jonge stapt op. Als dat wel zo is, zie ik maar één mogelijkheid: het hele kabinet stapt op.”

Het smerige spel van de NPO is begonnen: NineForNews is doelwit​

Wat is er gaande?​

Blijkbaar is er grote paniek vanuit de AIVD, de overheid, en dus wordt de MSM misbruikt om te trachten de alternatieve media te schaden en uiteindelijk uit te schakelen. En dus kregen we vanuit het niets ineens een dikke rekening gepresenteerd met een zogenaamde copyrightclaim. Een typisch gevalletje copyright-trolling.

YouTube stopt met het verwijderen van video's waarin wordt gezegd dat er is gefraudeerd bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020. Dat betekent een einde aan het beleid dat in december 2020, twee maanden na de verkiezingen, werd ingesteld.

Eigenaar Google heeft het besluit toegelicht in een blogpost. "Hoewel het verwijderen van deze video's desinformatie tegengaat, kan het onbedoeld ook tot gevolg hebben dat politieke uitingen worden beperkt terwijl het risico op geweld of andere gevaren in de echte wereld nauwelijks wordt verkleind", aldus de verklaring.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan