Ontvangen van Mordechai Krispijn
--------------------------------------
Hoger Beroep David Icke – maandag 19 juni 2023 om 10 uur
Maandag dient het hoger beroep tegen het IND door David Icke.
Misschien weet je het nog?
Op 6 november 2022 zou David Icke komen spreken tijdens een vredesdemonstratie van Samen voor Nederland op de Dam in Amsterdam.
Daarop deed het CIDI (Centrum Informatie en Documentatie Israel) een oproep aan de Gemeente Amsterdam. Het CIDI stelde, zonder enig bewijs overigens, dat David Icke een antisemiet en Holocaustontkenner is.
Naar aanleiding van dat verzoek diende de Gemeente Amsterdam op haar beurt een verzoek in bij de IND ((Immigratie- en Naturalisatiedienst) om te zien of David Icke de toegang tot Nederland kon worden geweigerd.
Verbaasd over de beweringen van het CIDI, en het verzoek dat daaruit volgde, besloot ik persoonlijk contact te zoeken met David Icke.
Nu zou ik het geen probleem vinden als David Icke ervoor zou kiezen om de Holocaust te ontkennen. Dat mag de beste man wat mij betreft voor zichzelf bepalen. Dat valt voor mij onder de vrijheid van meningsuiting. Ik zou het alleen geen handige actie vinden om iemand met dat soort meningen een podium te geven namens Samen voor Nederland.
Maar wat bleek tijdens een
uitgebreid online interview met David Icke? Hij is allerminst een ontkenner van de Holocaust en is ook geen antisemiet. Mensen die hem de laatste 30 jaar volgden bevestigden dit ook en lieten mij persoonlijk weten dat ze hem nooit hebben betrapt op antisemitische uitspraken.
Tot ongeloof van velen krijgt het CIDI het zelfs voor elkaar om de IND, via de burgemeester van Amsterdam, te bewegen om David Icke voor twee jaar lang de toegang tot Nederland en 25 andere Schengenlanden, te weigeren. Icke ontvangt hier op 3 november
een brief over van onze staatssecretaris Eric van de Burg.
Met deze beslissing van de IND werd volgens verschillende hoogleraren, waaronder Jan Brouwer, een belangrijke grens opgeschoven. ‘Als we dit gaan doen dan kan straks iedereen op basis van een onwelgevallige mening het land worden geweigerd’. Ook Dagmar Oudshoorn, directeur van Amnesty sluit zich aan bij de mening van Brouwer.
En, let op! David Icke, is nog nooit eerder strafrechtelijk vervolgd en heeft ook geen strafblad.
Het gehele verbod om in het Schengengebied te rezien is gebaseerd op wat David Icke, volgens sommigen, mogelijk zou gaan zeggen tijdens een vredesdemonstratie. Daarmee wordt feitelijk ingegrepen op de inhoud van een demonstratie hetgeen valt onder censuur. En dat is verboden.
Op 29 december 2022 besloot de rechter dat de IND in zijn gelijk staat.
Maandag dient het hoger beroep.
Wat denk jij?
Gaat David Icke deze zaak alsnog winnen of is het op voorhand een verloren zaak?
LAAT HIER JOUW MENING HOREN.
De gehele zaak wordt gefilmd. Als je de video van de rechtszaak wilt ontvangen kan je
HIER aanmelden voor mijn nieuwsbrief.
Ik hou je op de hoogte.