Mijn herinneringen aan de nep nieuws business.
“Het echte werk van een verslaggever is feiten gebruiken om de realiteit ten val te brengen. De dingen staan al op zijn kop en dat is zijn taak. In zijn werk moet hij meedogenloos zijn. Dit leidt er onvermijdelijk toe dat hij zijn eigen woorden publiceert, omdat diepgewortelde perskanalen bezig zijn de werkelijkheid te ondersteunen die hij wil blootleggen. Hij kan niet naar hen toe gaan voor publicatie. Zodra hij dat leert, is hij gelanceerd en zijn leven is nooit meer hetzelfde. Het verbetert exponentieel. ”
(The Underground, Jon Rappoport)
Er was de tijd dat een krantenuitgever zijn eigen paragraaf bovenaan mijn verhaal invoegde, onder mijn naam, alsof ik het schreef. Hij heeft het me niet verteld. Ik kwam er later achter toen de krant uitkwam. Ik belde hem op. Hij had geen idee. Voor hem betekende zijn inbraak niets. Het was mijn verhaal, maar het was zijn krant. Ik heb iets geleerd.
Als u wilt dat je eigen woorden, en alleen je woorden, standhouden, publiceer ze dan zelf.
https://gedachtenvoer.nl/2019/09/20/mijn-herinneringen-aan-de-nep-nieuws-business/