Chlorella

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum
Wederom: lekker gezond. Binc: maar waar is het bewijs? Als je haar met het bewijs in het gezicht slaat accepteert ze het nog niet. Geen idee waar deze plotselinge weerbarstigheid vandaan komt. Als dit een poging is tot asserviteit en zelfvertrouwen, dan is deze hierbij mislukt. Dit is gewoon koppig en roekeloos!

Mike
 
Binc,

Eerst zorgen voor goede werking van de ontgiftingskanalen (darmen, lever, nieren, enz.) lijkt me sowieso belangrijk. Anders gaat er nog niks of niet genoeg naar buiten. Cutler heeft dat zeker ook vermeld. Hier een quote over chlorella en kwik.

According to Cutler there are only 3 true chelators: ALA, DMSA and DMPS. Out of those ALA is the only one which can chelate mercury out of the brain. DMSA and DMPS can only pull mercury out of the blood and organs but they will not chelate mercury trapped in the brain. The only absolutely necessary chelator is therefor ALA. DMSA and DMPS can speed chelation up and make it more manageable.
For a chelator to be a true chelator, a compound has to have a di-thiol (double sulfur) bond since only then does the Hg (mercury) bond strongly enough to the compound and minimizes the risk of redistribution. All other single thiol compounds like glutathione, chlorella, cilantro extracts, DMSO, etc. are dangerous since they will only contribute to moving the mercury around without excreting it safely (or only minimally).

Voor mij is dat in combinatie met andere artikelen en vooral ervaringen genoeg bewijs dat chlorella voor kwikbelaste personen uit den boze is. Uitzonderingen zijn er altijd.
Mijn eerste reactie was ook bedoeld als reactie op het bericht van Marijan.
 
Wederom: lekker gezond. Binc: maar waar is het bewijs? Als je haar met het bewijs in het gezicht slaat accepteert ze het nog niet. Geen idee waar deze plotselinge weerbarstigheid vandaan komt. Als dit een poging is tot asserviteit en zelfvertrouwen, dan is deze hierbij mislukt. Dit is gewoon koppig en roekeloos!


Vetel, welk concreet bewijs?
Welke bron, en welk gedeelte uit het door jou geplaatste artikel is zo specifiek, en verhelderend waarmee je mij in het gezicht slaat dat dit de absolute waarheid is, en dat ik en anderen daarvan overtuigd moeten raken?

Wat vind je zelf van je aangevoerde bron voor wat betreft de inhoud? Je gaf aan dat ik deze niet gecheckt heb. Heb je deze zelf gecheckt op volledigheid nadat je standvastig blijft volharden in het feit dat afa algen giftig zijn?
Zo ja, doe je er verstandig aan de inhoud incl de linken waar je eerder naar verwees en die volgens jou eigen zeggen vermeld staan in het artikel van deze bron ook toe te lichten. Het lijkt wel of je je niet wilt realiseren dat de bronvermelding waar je naar verwees onderin het door jou geplaatste artikel niet over informatie beschikt. Maar je wilt mij wel voortdurend overtuigen van jou overtuiging. Het kan natuurlijk zo zijn dat ik werkelijk door mijn slechte engels wellicht iets heel ergs belangrijks heb gemist toen ik daarop klikte.

Ik denk alleen dat wanneer je wel de moeite neemt om je eigen bronnen te checken je eerder zelf tot de conclusie gaat komen dat de link in het artikel niet eens werkt en geen informatie laat zien. Had je dat niet allang kunnen constateren als je al de moeite genomen had om dit zelf te checken aangezien ik je hier een paar dagen geleden al op geattendeerd had?
Daarmee bewijs je dus dat je daar zelf te lui voor bent geweest en zelf geen fuck te doen hebt. Voordat deze discussie uit gaat draaien op een spelletje wie er gelijk heeft is het handig om eerst zelf te checken wat je plaatst alvorens mij te overtuigen van het tegendeel.
Overigens ben ik als ik er wel naast zit de beroerdste niet om je gelijk te geven. Ik sta absoluut open voor iemand anders die mij wil overtuigen van tegendeel, maar wel dan goed onderbouwd.

Om te voorkomen dat we tot een overloze discussie komen over gelijk of ongelijk ga ik tot die tijd gewoon uit van wat mijn eigen zintuigen mij vertellen in combinatie met het artikel welke ik eerder geplaatst had en waarin uitgelegd staat dat afa algen niet giftig zijn naast de rechtszaken die er al geweest zijn tegen de staat. Dat is mijn definitie van zelfvertrouwen.

Bovendien ben jij degene die mij wil overtuigen van jou gelijk met halve bewijzen. Ik zie geen reden om op basis van deze halve informatie hier nu verder met je over te discussiëren terwijl ik een overvolle agenda heb. Je zal toch echt met iets beters moeten komen. Wanneer dat lukt heb je mijn aandacht.







 
Je hebt er een paar dagen over
gedaan om te reageren en je hebt het nog steeds over mijn artikel, terwijl er inmiddels enkele andere forumleden zijn geweest die aanvullende info hebben gegeven, waar jij niet over begint maar waar het jou aangehaalde citaat van mij wel over ging. Ik geef het op, met vrouwen valt niet te discussieren. Veel plezier met je giftige algen en vooral beterschap met je verstand!

Mike
 
Je hebt er een paar dagen over
gedaan om te reageren en je hebt het nog steeds over mijn artikel, terwijl er inmiddels enkele andere forumleden zijn geweest die aanvullende info hebben gegeven, waar jij niet over begint maar waar het jou aangehaalde citaat van mij wel over ging.

En dus? Wat is je probleem dat daar een paar dagen tussen zit? Heb jij inzage in mijn agenda? In dat geval wil ik best mijn agenda beheer aan je overdragen. Wanneer je van mening bent dat jij mijn agenda beter kan beheren dan ik zelf, ga gerust je gang.


Heel attent dat anderen hier meer info hebben geplaatst. Deze forumleden zijn behulpzaam geweest. Wanneer een persoon zo stellig overtuigd is van zijn/haar overtuiging, samen met halfbakken bewijs, en voorbij gaat aan mijn argumenten en artikelen, en daarnaast vervolgens nogmaals tekortkomingen weer bij mij neer legt, is mijn punt voor de 2e keer bewezen.



Ik geef het op, met vrouwen valt niet te discussieren.

Goed plan! Ik had het niet beter kunnen zeggen! Geen aandacht meer aan besteden!

 
het artikel welke ik eerder geplaatst had en waarin uitgelegd staat dat afa algen niet giftig zijn naast de rechtszaken die er al

Afa algen zijn gezond, maar waarschijnlijk niet uit Lake Klamath, vanwege de andere giftige algen en de kunstmest en bestrijdingsmiddelen in het water. Die algen uit Lake Klamath zijn eigenlijk een afval product en hoeven ook niet speciaal gekweekt te worden omdat het toch wel groeit op al die zooi in het water. Het is er voor het opvissen. Oftewel ze verkopen een afval product wat niet gecontroleerd wordt, tegen een hoge prijs omdat het een hype is.
 
Afa algen zijn gezond, maar waarschijnlijk niet uit Lake Klamath, vanwege de andere giftige algen en de kunstmest en bestrijdingsmiddelen in het water. Die algen uit Lake Klamath zijn eigenlijk een afval product en hoeven ook niet speciaal gekweekt te worden omdat het toch wel groeit op al die zooi in het water. Het is er voor het opvissen. Oftewel ze verkopen een afval product wat niet gecontroleerd wordt, tegen een hoge prijs omdat het een hype is.

Dank voor je uitleg. Ik zal hier later verder naar kijken en over denken. Dat waarschijnlijk maakt het wat mij betreft al wat minder aannemelijk.




 
Mike,

Het zit mij niet lekker. Ik heb het nu even niet over gif van afa algen maar over de puinhoop die deze communicatie werd. Nu snap ik dat je dat niet zo bedoeld hebt.
Sorry dat ik zo deed. Dat verdien je niet. Waarom dit gesprek zo een chaotische puinhoop werd kan ik niet goed uitleggen.
Ik kreeg ergens een déjà vous van 20 tal kenmerken en dat werd alleen maar erger, buiten het feit dat ik echt niet eerder een geschikte gelegenheid deze week om te reageren. Maar als ik langer had gewacht zou je wellicht gedacht hebben dat ik mezelf zou verstoppen terwijl dit echt niet het geval was.
Dus nogmaals Sorry! Ik zal proberen beter op te letten.
 
Ik begreep er al helemaal niets van. Wat dit eens te meer duidelijk maakt is hoezeer vrouwen alles eerst emotioneel verwerken en dat dan de ratio ver te zoeken is. Gelukkig ben je weer bij je positieven gekomen!

Mike
 
Ik maar voortdurend graven naar een speld in een hooiberg.

Zelf was ik onderweg ook ergens het draadje kwijt en begreep er net als jij geen bal meer van. Dus logisch dat ook jij er niks van begreep.

Laten we het maar op houden dat er voor mij sprake was van een samenloop van meerdere omstandigheden die jij niet kon weten, en daarnaast nog andere dingen aan me hoofd. Los van deze algen. Ik denk dat ik mede daardoor zelf ontpopte tot een giftige alg ?

En toegegeven, kwartjes vallen bij mij niet altijd even zo snel. Maar we hebben dan ook geen kwartjes meer ?


 
Onderstaand informatie die ik opgezocht heb voor wat betreft de discussie of deze algen uit het Klamath meer nu wel of niet giftig zijn.

Bron: https://www.superfoodevolution.com/Aphanizomenon-flos-aquae.html



Original rumors linking the Klamath Lake variety to BMAA contamination began to circulate many years ago. These claims however were based on AFA toxin-producing strains, such as Aphanizomenon gracile, found in Germany and Poland. In this research at least one of these strains of Aphanizomenon flos-aquae labeled as toxic has been shown to have been misidentified. This is according to an update by the Oregon Health Authority and their Oregon Harmful Algae Bloom Surveillance Program.

https://www.oregon.gov/oha/ph/HealthyEnvironments/Recreation/HarmfulAlgaeBlooms/Documents/HABPublicHealthAdvisoryGuidelines.pdf

Voor wat betreft de discussie of dit een schoon product is zie link uitleg en link.

All suppliers are highly skilled at monitoring AFA blue-green algae through its various growth cycles to ensure it is not contaminated with other species, like Microcystis aeruginosa. Moreover, elaborate micro-filtration systems are also in place to make sure the algae is free of contaminants.

As one of the company's we contacted put it:

"The entire AFA industry has always placed safety and purity at the top of the priority list. Indeed, it would have ended the industry long ago if anything less than that was the case."

The AFA supplements we recommend are now actually USDA Certified Organic and/or Certified Organic by the Oregon Tilth and undergo appropriate quality controls, extensive filtration processing and thorough testing for possible contaminants.

The EPA's (U.S. Environmental Protection Agency) "Drinking Water Health Advisory for Microcystins" is 1.6 micrograms per liter for school-age children through adults. The Oregon state limit for microcystins is 1µg/L microcystin-LR or 1 part per million for adults.

https://www.epa.gov/sites/production/files/2017-06/documents/cyanotoxins-fact_sheet-2015.pdf

https://www.epa.gov/nutrient-policy-data/guidelines-and-recommendations#what2


Is AFA a Source of BMAA or Other Cyanotoxins?

BMAA, or β-Methylamino-L-alanine, is a known neurotoxin that is produced by cyanobacteria species. It has been found in tap water, marine fish and is especially concentrated in shellfish.

Anytime you're dealing with wild water systems that can grow cyanobacteria, there is usually a potential risk that substances like BMAA and other cyanotoxins like cylindrospermopsin, anatoxin-a and saxitoxin can be produced when algal blooms occur.

In our research, however, we found that all suppliers contacted had NEVER had any experience with BMAA contamination, with results coming up "non-detectable" for this toxin every time tested.





 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan