Chlorella

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hanna
  • Startdatum Startdatum
Wij gebruiken o.a chlorella en spirulina iedere dag. Wat denken/weten jullie, blijft de werking in ons lichaam gelijk of is het beter om af en toe een pauze in te lassen?

 
Ik gebruik nu 25 druppels 35% H2O2 al ruime een jaar, Nu ik "chlorella" en "HOLO amalgaam detox" opbouwend ga gebruiken laat ik de H2O2 dan maar even voor gezien tot na de amalgaam sanering.
 
Even een oud topic omhoog halen.

Momenteel gebruik ik zelf chlorella. Ik ontdekte nu ook een ander soort alg en vroeg me af of deze bekend is bij jullie? Deze is zeer geconcentreerde je zou er weinig van nodig hebben. Momenteel neem ik 12 chlorella tabletten per dag. Wat is er anders aan deze alg dan chlorella?


https://www.health-winkel.nl/algen/afa-algen-blue-green-algae/?gclid=Cj0KCQiA-8PjBRCWARIsADc18TKSJ_Pa3K5zzx1-g6wXI7TDHHz2OL2yu5X8HvuZ-61HjIHtSHAwBAQaAuofEALw_wcB


 
Dit deed mij denken aan wat David Wolfe ooit heeft gezegd over bepaalde blauwgroene 'algen'. Kijk uit voor giftige varianten!




I have said for years that Klamath Lake algae should not be consumed. It is an area of intense agricultural runoff and is a polluted lake. This algae, which is known as Klamath Lake blue-green algae (aphanizomenon flos-aquae, AFA) is also quite toxic. Actually, Cyanobacteria is not an algae. In recently published reports researchers have demonstrated conclusively that I am indeed correct about this issue and that AFA should be avoided. In fact, AFA is the bane of many lakes around the world where scientists and governments have fought long battles to rid it from the environment due to its incredible destructive power.


https://blog.watershed.net/2014/02/10/klamath-lake-bluegreen-algae-is-toxic-and-should-be-avoided/

Mike
 
Serieus? Ik hoor ook alleen maar dat vlees zo slecht is en vegan zo gezond. Al dat vegan food ook. Je hebt er echt helemaal niks aan. Rete giftig!!! En vegan word nog steeds gepromoot helaas...!!! Hier ook weer zo een giftig exemplaar met een tekort aan dierlijke vetten.





 
Oké. Dat is dus een ander merk dan dat ik hier neer had gezet. Dat is wat jij bedoeld met giftig? Dus eigenlijk gaat het erom welke de minst vervuilde vorm is denk ik te begrijpen? Anyway, ik heb het besteld en ga zelf ervaren of ik verschil merk met chlorella. Ik denk dat ik wel goeie chlorella heb. Deze komt bij Ron vandaan. Leuk ook trouwens al die crèmes en zeepjes van hetzelfde merk. Ook meteen maar erbij besteld.
 
Mijn reactie was niet bedoeld om E3 Live aan te prijzen, maar om duidelijk te maken dat DW gif promoot.

Mike
 
Sinds wanneer zijn algen gif?
Ik was sowieso al van plan om dit te gaan proberen. Dus ik vat het niet zo op.
 
Ik heb het niet over chlorella en spirulina maar over AFA (groenblauwe algen uit Klamath). Zie het eerder geplaatste artikel hierover.

Mike
 
Ja, dat weet ik dat je het daarover hebt. Alleen het artikel zelf is niet van David Wolfe. Is geschreven door een veganist. Vandaar mijn opmerking over vegetariërs. Misschien begrijp ik het verkeerd of heb ik niet goed gelezen. Of je hebt per ongeluk het verkeerde artikel geplaatst. Maar ik geloof het niet.
Zeker niet van iemand die een afkeer heeft tegen vlees.
 
Het maakt niet uit dat de auteur een veganist is, hij heeft gelijk over die AFA-algen, dat was mijn punt. David Wolfe verdedigt het, deze algen zouden niet toxisch zijn. Ik herinnerde me aanvankelijk alleen van jaren geleden dat er e.e.a. om te doen was en dat DW hier iets over heeft gezegd/geschreven. Ik kon echter niets van hem vinden en daarom heb ik dat artikel geplaatst.

Mike

 
Oke, vegetarisch of niet, jij laat het buiten beschouwing maar ik niet. Als met toxisch bedoeld word dat het lever en nier schade geeft incl hersenschade heb ik daar zo mijn eigen bedenkingen bij.

Een kort en klein onderzoek laat zien dat ene professor dokter anders genaamd Prof. Dr. Daniel Dietrich een heus serieus onderzoek heeft gedaan hiernaar.

En jeetje, je zou toch maar eens je lever en je nieren gaan ontgiften met alle narigheid die er dan uit komt.

Onderstaand is voor mij genoeg reden om die veganist, of vegetariër, wat het verschil ook moge wezen, met een korrel zout te nemen.



In addition, the scientists found that some of the cyanobacterial products were contaminated with components that cause irritation leading to diarrhoea and nausea. “We know that these substances are not microcystins, but little else is yet known about them,” Dietrich explains. While the components that cause irritation usually only have a temporary effect, regular consumption of products containing microcystin can have a permanent effect on health. “Amongst other things, the products may lead to progressive damage of the liver, kidneys and even the brain,”Prof. Dietrich explains. However, the adverse and undesired effects on human health of food supplements made from cyanobacteria are poorly documented. “All we currently know about the toxic effect of microcystins is that they may lead to liver damage, diarrhoea, nausea and dizziness” Prof.Dietrich says. The German consumer organisation Stiftung Warentest has classified these products as risky (2) and the World Health Organisation has rated cyanobacterial peptide toxins as potentially carcinogenic.





 
Beide artikelen zeggen dat het bijwerkingen geeft ja. Maar altijd interessant om even verder te kijken dan 1 artikel en op de naam van de onderzoeker te zoeken.

Ze kunnen zoveel zeggen. Ik trek er een andere conclusie uit dan jij. In tegenstelling dan wat beweerd word door de auteur in dat artikel van jou en mij dat afa algen giftig zijn, zeg ik:

-Ontgifting lever
-Ontgifting nieren
-Ontgifting hersenen

Wie of wat is er nou giftig?




 
Dus vergiftiging van lever en nieren = ontgifting van lever en nieren? Interessante logica.

Mike
 
Misschien is je Engels niet goed genoeg, maar het Klamath-meer is een plek waar veel chemische stoffen uit de landbouw (pesticiden!) in terechtkomen. Dit zorgt voor veel algvorming in het water door cynobacterien. Dit zijn GEEN algen en ze zijn toxisch. Lekker gezond!

Mike
 
Ik moet zeggen dat jij momenteel ook een interessante logica hanteert die ik niet begrijp!

Vraag je af waar die bacterie vandaan komt. Door de testen van de wetenschappers zelf of door de omgeving. Ik vond nog een andere site die ik veel logischer vind en waarin meerdere studies staan vermeld incl rechtszaken welke niet geleid hebben tot de stellingen van dergelijke wetenschappers.
De nadelige gezondheids effecten die door gebruikers werden geconstateerd zijn wat mij betreft idd niks anders dan ontgifting. Hetzij via lever, huid en of nieren.
Daarbij hebben ze de algen geëxtraheerd en dus bewerkt voor dit onderzoek. Lijkt mij niet de bedoeling.

http://www.afa-algen-online.nl/pag4.html#Klamath%20Lake

Of mijn engels nu wel of niet goed is, neemt niet weg dat ik onderstaande redenering van deze meneer professor slecht onderbouwd is. Er is weinig over bekend zegt deze meneer. reden genoeg voor mij om op mijn eigen intuïtie af te gaan en alle wantrouwen te hebben naar deze onderzoeker. Dus ze kunnen nog meer van dat soort onderzoeken doen, ik geloof er geen ene fuck van!



Bovendien ontdekten de wetenschappers dat sommige van de cyanobacteriële producten besmet waren met componenten die irritatie veroorzaakten, wat leidde tot diarree en misselijkheid. "We weten dat deze stoffen geen microcystines zijn, maar er is nog weinig over hen bekend", legt Dietrich uit. Hoewel de componenten die irritatie veroorzaken meestal slechts een tijdelijk effect hebben, kan regelmatige consumptie van producten die microcystine bevatten een permanent effect hebben op de gezondheid. "De producten kunnen onder andere leiden tot progressieve schade aan de lever, de nieren en zelfs de hersenen", legt prof. Dietrich uit. De ongunstige en ongewenste effecten op de menselijke gezondheid van voedingssupplementen gemaakt van cyanobacteriën zijn echter slecht gedocumenteerd. "Alles wat we nu weten over het toxische effect van microcystines is dat ze kunnen leiden tot leverschade, diarree, misselijkheid en duizeligheid", zegt prof. Dietrich. De Duitse consumentenorganisatie Stiftung Warentest heeft deze producten als riskant geclassificeerd (2) en de Wereldgezondheidsorganisatie heeft cyanobacteriële peptidetoxines als potentieel carcinogeen beoordeeld (3).



 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan