Chronische obstipatie bij kind

Hallo allemaal,

Gisteren heeft m'n schoonzus de Oxy-Powder voor m'n zoontje meegenomen. Ik zat er zooo erg op te wachten en we zijn er gisteren voor het slapen gaan gelijk mee begonnen. Wilde hem gelijk 4 capsules geven (zoals op de etiket vermeld staat). Voor het eerst dat hij capsules krijgt, paar keer geprobeerd maar hij kreeg het niet weg, uiteindelijk open gemaakt en in een glas water gedaan. Gelukkig is het smaakloos maar fijn drinken vind hij het ook niet, hij zei het is alsof ik zand of sement drink.

Is er een andere oplossing? Anders gewoon zo opdrinken neem ik aan.

Had hem vanochtend bij het opstaan al gezegd dat het de bedoeling is dat hij vandaag wel ongeveer tussen de 3 a 5x naar de wc daardoor zou moeten gaan. Nou heeel benieuwd want was natuurlijk een schooldag.
Tussen de middag zei hij dat hij vanochtend op school naar de wc is geweest voor een boodschap en tussen de middag is hij thuis ook geweest maar thuis mag hij niet doortrekken want ik wil altijd even kijken hoe z'n boodschap eruit zag en de hoeveelheid, ja niet smakelijk maar moet het wel een beetje inzicht blijven hebben want hij zegt weleens dat ie eren goede boodschap had en als ik ga kijken is het soms heel weinig. Maar goed hij kwam tussen de middag naar me toe en zei "mama ik ben naar de wc geweest maar had per ongeluk doorgetrokken". Oooowkeee voordeel van de twijfel dan maar?
Vanmiddag uit school zei hij dat hij weer op school is geweest.
Kortom hij zegt dat ie vandaag dus 3x is geweest maar heb dus moet kunnen controleren, wel heel jammer. Maargoed hij heeft net voor het slapen gaan weer 4 capsules in een glas water gedronken en gelukkig is ie morgen vrij dus ik heb meer inzicht, al zullen we het morgen wel druk krijgen want we krijgen dus ik hoop dat ik het in de gate kan houden ondanks de drukte.

Als er nog tips zijn zodat de Oxy-Powder beter effect heeft hoor ik het heel graag

Bedankt iig

Sorry marijan ik had nog niet gereageerd.
Heel lief van je.
Ik probeer nu eerst even de Oxy-Powder die was ook niet goedkoop plus heb ik nu niemand die voor ons wat kan meenemen, volgende maand waarschijnlijk wel weer. Maar eerst even kijken wat de resultaten met de Oxy-Powder is

Eten jullie ook yoghurt? Ik maak tegenwoordig al mijn capsules open en roer ze door de yoghurt. Vla kan ook, appelmoes ook. Een supplement bestaat uit 2 helften, even draaien en ze zijn open.
Nu hij goed reageert op 4 capsules kun je met minder ook proberen. 1x per dag naar de WC is genoeg als dat iedere dag kan zijn. Dus eerst 3x, dan 2x en dan 1x en indien nodig weer verhogen.

Oke bedankt Romagi.

Ja we eten yoghurt, das een goeie.

Ik hou het nu even op 4. Ik geloof hem wel dat hij 3x is geweest maar had graag de hoeveelheid gezien want als het 3x wat kleine keuteltjes waren is dat niet het gewenste resultaat

Bewust,

Vind je niet dat je hem wel wat onder druk zet? Je verplicht hem verantwoording af te leggen over hoe vaak hij gaat. Ik denk dat je de lat best hoog legt voor hem om er zo een controle over te willen hebben. Misschien een idee om iets minder controle op hem te houden? Als hij zich wat vrijer voelt gaat het misschien ook wat makkelijker allemaal en komt het gewenste resultaat vanzelf. Wat is de reden dat je wilt dat hij zo vaak gaat? Hij had er al moeite mee en nu gaat het al beter. Je kan niet verwachten dat het meteen perfect is.

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt Binc met alle respect.

Ik weet hoe mijn zoon is en ik zit hem echt niet op z'n hielen. Ik geef hem zeker de vrijheid naar ik kan hem niet volledig loslaten wat dit probleem betreft want hij gaat er niet goed mee om. Ik heb hem wel eens gelaten om hem een beetje verantwoordelijkheid te leren maar dan loopt ie gerust ff met z'n vieze broek uit laksheid.

Hij vind de obstipatie zelf een vervelend probleem ik probeer hem juist te helpen om hier vanaf te komen en hij kan dat nu even niet alleen.

Update Oxy-Powder na 4 dagen:

Het gaat heel goed. Hij gaat steeds uit zich zelf naar de wc elke dag wel 3x een flinke ontlasting. En niet 1x een vieze onderbroek. Laatste 2 dagen wel flinke diarree. Ik weet niet of dat wel oke is?
Iemand feedback?

Hij heeft nu dus 4 avonden 4 capsules voor het slapen gekregen maar omdat ie nu 2 dagen diarree heeft heb ik net gehalveerd naar 2 capsules. En nu ff kijken wat dat met hem doet.

Hij is zelf heel erg blij met de Oxy-Powder en zelfs met de diaree. Hij zei net ik wil geen harde ontlasting meer.

Hoe kan ik nou het beste verder gaan? Of eerst maar even wachten om te zien wat 2 capsules doen?

Moeilijk te zeggen wat het beste is. Het hangt nl ook af van wat er die dag verder gegeten wordt.
Na nu een paar dagen diaree zijn zijn darmen zeer waarschijnlijk erg leeg. Wees niet bang om naar 1 tablet te gaan. En wees ook niet bang als hij een dag overslaat met WC gang.
Het is de bedoeling dat hij geen diaree heeft maar gewoon een mooie berg en dat hij voldoende voelt dat hij naar de WC moet. Het is erg belangrijk dat hij zelf leert te luisteren naar zijn darmen en niet gaat inhouden. Never nooit inhouden.
Het zal even lastig zijn om een goed ritme te vinden.

precies, spelen met hoeveelheid, sla ook eens een dag over. Maar probeer ook eens iets anders, je moet wisselen, alterneren noemen ze dat. Je lichaam raakt aan iets gewend. Wordt als ware lui en reageert niet goed meer op de therapie die geboden is. Meestal gaat dit over een periode van 3 tot 6 weken. Of de andere optie, 1 week stoppen met oxy. Als dat geen optie is iets anders zoeken om te kunnen wisselen. En, als hij diarree heeft mag het best iets minder, tot je juiste dosering hebt gevonden.

Bedankt voor de reacties. Gisteravond dus 2 capsules gegeven en vandaag had hij maar 1x ontlasting, wel nog diaree (heb het niet gezien maar dat zegt hij dus). Kids liggen net in bed en was eigenlijk vergeten hem weer oxy powder te geven maar hij mag dus ook een keer overslaan? Oke dan laat slaan we nu ff over.

Ooowww Marijan dat wist ik niet dat je darmen OOK van Oxy-Powder "lui" kunnen worden. Ik dacht dat ik nu eindelijk iets van natuurlijke ingrediënten had gevonden wat geen nadelen heeft.
Maar goed om te weten dus.
Hij is iig heeeeeel erg blij met dit middel, dat hij nu geen ongelukjes meer in z'n broek heeft en zich zo verstopt voelt. Hij wilde niet eens capsules minderen want hij vind de diarree wel fijn omdat hij zonder "bang voor mogelijke pijn" naar de wc gaat. Maar te lang diarree is natuurlijk ook niet goed. Oke dus ff uitvogelen wat voor hem de juiste hoeveelheid is voor goede ontlasting en ff kijken hoelang we ermee door moeten. Goed om te weten dat een paar weken vast geen nadelig effect zal hebben. Heb ook maar 1 pot van 120 capsules aangeschaft, inshaa Allah is het meer dan genoeg om weer eigen ritme te krijgen.

Ik denk dat je het verkeerd begrijpt Binc met alle respect.

Ik weet hoe mijn zoon is en ik zit hem echt niet op z’n hielen. Ik geef hem zeker de vrijheid naar ik kan hem niet volledig loslaten wat dit probleem betreft want hij gaat er niet goed mee om. Ik heb hem wel eens gelaten om hem een beetje verantwoordelijkheid te leren maar dan loopt ie gerust ff met z’n vieze broek uit laksheid.

Hij vind de obstipatie zelf een vervelend probleem ik probeer hem juist te helpen om hier vanaf te komen en hij kan dat nu even niet alleen.

Bewust, ik bedoel ook niet dat je hem op de hielen zit. Maar iets meer vertrouwen hebben in de dingen die hij tegen je zegt dat dit waar is. Zonder dat je hoeft te controleren of ie gedaan heeft wat ie zegt. Dus idd meer voordeel van de twijfel geven zoals je zelf ook aangeeft. Ik ga mezelf verder niet bemoeien met de opvoeding van jou zoon. Ik zeg alleen maar wat mij op valt. En idd, als hij nu diarree heeft dan is het idd wel een idee om een keer over te slaan of te even te minderen.

Bedankt Binc. Ik vatte het niet als vervelend op ofzo hoor. Feedback is alleen maar goed en ook wat opvoeden betreft (wat beste een moeilijke taak is) sta ik altijd open voor adviezen.

Het gaat tot nu toe goed. Dag 6 was gisteren, toen hadden we de Oxy-Powder overgeslagen, ik was vandaag benieuwd wat dat zou doen. En net voor het slapen was hij naar de wc geweest en had nog diarree. Hij is eigenlijk ook wel steeds trots als het hem is gelukt en wilt dat ook graag ff aan me laten zien. Hij is de oudste dus hij komt het me altijd heel stiekem vertellen dat ik ff in de wc moet gaan kijken, en ik moet nu wel ff een inzicht hebben hoe het gaat.

Dus omdat hij ondanks een overgeslagen dag nog diarree heeft hebben we nu weer een dag overgeslagen. Morgen weer ff kijken.

Ps. M'n zoontje is zo blij hij deed net ff een klinke karateschop in de lucht (z'n been hoger dan z'n hoofd) en hij zei "mama moet je kijken ik voel me nu echt fit". (omdat hij nu goed leeg is van binnen, heerlijk om hem zo blij te zien.)

Die indruk had ik ook niet dat je het als vervelend op vat. Zo te lezen gaat het goed. Dus zal vast goed komen ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan