Chronische obstipatie bij kind

Graag wil ik nog verslag doen van een mooie ervaring afgelopen week, (zijn natuurlijk veel meer ervaringen maar deze stond ik zeer dichtbij) over DIGIZE essentiële olie blend voor spijsvertering:
Dit is vanochtend weer een wonderolietje gebleken.
Ons Driekje, mijn schoonmama, is maandagochtend geopereerd en heeft nieuwe heup gekregen. Voorafgaand aan de operatie kreeg ze diverse medicatie waaronder een “…zepammetje” die bekend is om obstipatie. Zondag was ze voor het laatst naar toilet geweest voor de grote boodschap. Ampul gehaald bij de huisarts vanochtend vroeg al. Gezet door thuiszorg maar kwam er zo weer uit. Zetpil gedaan die ze nog in huis had, geen resultaat. Huisarts gebeld ten einde raad of hij klisma wilde zetten. Ze zat te zweten en warm en koud en rillerig. Ging hoog ademen en raakte in paniek van de krampen die ze had.
Ik zeg heb jij ook Digize? Dat wist ze niet. In kastje had ze idd de Digize staan en gebruikt um niet . Haar hele onderbuik en onderrug met zo’n 10 druppels Digize en met draagolie ingesmeerd. Ik had er zelf nog niet echt vertrouwen in. Want het was echt heftig. En wachtend op de huisarts.
15 minuten later ontlastte ze !!!!!
Wauw, bizar bijzonder weer
en de huisarts…. die hebben we maar weer afgebeld.

had je dit gelezen wat ik schreef over mijn schoonmama in het essentiele olie topic?, deze post ging over Digize. Voor kinderen wordt eerder Tummygize gekozen, dat smeer je dus op de huid waar de darmen zitten, onderrug en buik deed ik bij mijn schoonmoeder en die ontlastte in een kwartier. Zonder kramp of niks. Deze oliën zijn echt fijn.

Dat zijn mooie ervaringen Marijan. Ik werk ook met etherische olieën, geen YL of DT trouwens. Maar alleen ter ondersteuning, anders blijft het imo toch symptoombestrijding.
Ik werk net als de kinderarts met familieopstellingen en regressie, en sta elke keer weer versteld van pijn door traumas die doorgegeven worden in een familiesysteem.
Heel vaak zijn de klachten in het hier en nu door de client niet te herkennen als gevolg van maar regressie brengt dat meestal wel aan het licht.
Angst en paniekaanvallen zijn vaak wel een duidelijk voorbeeld. Maar allerlei stressklachten, onzekerheid enx. zijn vaak ontstaan door eerdere gebeurtenissen van cliënt zelf of zijn (voor)ouders.
Daarom vind ik de natuurvolkeren ook zo intersseant, die kijken heel anders dan wij hier in het westen. Niet alleen naar voeding maar ook naar generaties en wat je doorgeeft.

hey Elkedageenei, YL en DT wordt door jou in 1 zin genoemd maar zelfs deze zijn niet met elkaar te vergelijken. En ik denk dat je versteld zou staan. Deze oliën werken echt bijzonder goed :) Wellicht vind je het interessant om Jen O'Sullivan te volgen, FBgroep The Human Body and Essential Oils.
En wat je zegt over de natuurvolkeren, ja dat geloof ik, die hadden oneindige wijsheid.

Dank Marijan voor de tip. Ik denk dat een olie de klachten draaglijker maakt maar dat je een trauma het meest effectief verwerkt door het vanuit het hier en nu opnieuw te ervaren en dan vooral de lichamelijke ervaring die ermee gepaard ging. Vaak is er dissociatie bij het meemaken van een trauma, de ziel / het bewustzijn vlucht zeg maar en het lichaam kan niet vluchten. Als een getraumatiseerde het opnieuw maar dan geïntegreerd beleeft dus zowel met bewustzijn als lichamelijk vindt er echte processing plaats.
Je kunt zelfs alles opvragen van een operatie waarbij de persoon onder narcose was, het lichaam weet alles!

Hallo ben ik weer.

Sorry dat ik de laatste tijd weinig van me hen laten horen, heb het erg druk en kom er gewoon niet aan toe.

Het probleem is er nog helaas, al gaat het de afgelopen 2 weken wel iets beter, hij gaat om de paar dagen naar de wc dat is een goede periode voor hem. Dit is vaker gebeurd en hij kreeg dan toch vaak weer een terugslag en viel in z'n oude patroon.

Ik begrijp dat jullie het raar vinden dat ik nog niks heb besteld. Ik woon in het buitenland en ben afhankelijk van iemand die deze kant op komt om eventueel wat voor me mee te nemen.

Nu wil ik graag een klysma voor hem aanschaffen maar vind wel moeilijk om te beslissen wat voor 1 gezien zijn leeftijd en ascorbinezuur en vit C.

Excuus voor het steeds maar vervallen in herhaling. Ik heb wat oude posts gelezen opzoek naar links van websites die deze producten verkopen maar die links zijn van paar jaar terug werken niet meer.

Kunnen jullie AUB mij websites adviseren waar ik dit voor hem kan bestellen zonder bang te zijn dat het geen goede producten zijn.
Ik hoorde pas dat volgende week vrijdag een familielid wilt komen dus ik wil graag 1 deze dagen bestellen.

Ik ben al heel blij met jullie adviezen en dit zou me echt goed helpen

Veel forumleden bestellen hun producten bij iherb. Dat is een buitenlandse site en schijnt goedkoper te zijn dan hier in Nederland bestellen.
Ik heb zelf nog nooit besteld bij iherb omdat ik het nogal gedoe vind met extra douane kosten en langere verzend tijd.

Wil je perse in Nederland bestellen is er voldoende keuze. Wellicht is het het waard om te bedenken of je ascorbinezuur wilt of een natuurlijke vorm zoals acerola poeder.

Wellicht dat je hier meer info kunt vinden.

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/vitamine-c/

Ook op de site van Ron Fonteine is voldoende aanbod.

https://www.leefbewust.com/webwinkel/product-categorie/alleprodukten/?orderby=popularity

Oxypowder is ook verkrijgbaar op meerdere websites.

Heel erg bedankt voor de tips.
Voor het gemak bestel ik liever van een nlse webshop, ivm snelle levering en dan kan het volgende week voor ons meegenomen worden naar hier.

Ik heb op health unlimited gekeken en wil graag de oxy powder bestellen. Las bij beschrijving 4 capsules voor het slapen gaan, dat kan ook veilig voor een kind van 11 of misschien iets teveel???

https://unlimitedhealth.nl/nl/global-healing-center-oxy-powder-120-v-caps

https://unlimitedhealth.nl/nl/original-bodycare-himalaya-magnesium-vlokken-1000-gram

Voor mezelf vond ik de magnesiumvlokken wel interessant, wordt snachts vaak wakker en val moeilijk in slaap, nooit in vlokken gehad maar proberen waard denk ik.

Ik zocht ook ascorbinezuur op deze site maar niet gevonden. Staat dat nou los van vitamine C of is het 1 supplement wat je aanschaft. Sorry wat supplementen betreft ben ik echt een leek.

Het leek me makkelijker om alles van 1 site te bestellen maar helaas. Op zich niet erg.

Sorry waar kan ik het beste ascorbinezuur / Vit C bestellen?

Ik wil dit heel graag doorzetten zodat we het volgende week hebben en gelijk mee kunnen beginnen

Op de site leefbewust.com geen ascorbinezuur gevonden of ik kijk er over heen.

Wellicht is het het waard om te bedenken of je ascorbinezuur wilt of een natuurlijke vorm zoals acerola poeder.

Geen idee. Ik weet er te weinig van maar ga uit van jullie kennis. Wat zouden jullie me adviseren voor m'n zoontje?

Als hij geen allergie heeft voor de producten welke genoemd worden hoef je er wellicht niet moeilijk over te doen. Anders wellicht op zoek naar een andere. In het topic welke ik als link had geplaatst staat ook uitgelegd het verschil tussen natuurlijke vitamine c en ascorbinezuur. Bij onlinedrogist.nl verkopen ze ascorbinezuur van AOV.
Als je het wilt zodat hij beter naar toilet kan kan ascorbinezuur laxerend werken. Of het verstandig is in combi met oxypowder durf ik niet te zeggen.
Je zal ook zelf de dingen moeten uit testen en uitvinden. Ascorbinezuur is vitamine C.

Bedankt voor je uitleg Binc.

Oke goed om te weten want wil zeker de oxy powder proberen. Dacht bestel de ascorbinezuur zuur gelijk omdat ik afhankelijk ben van families die het voor me mee kunnen nemen.
Anders probeer ik gewoon eerst de oxy powder, ik hoop dat dat het juiste effect geeft. En zat ook aan een klysma te denken maar wat ik zo lees van jullie denk ik dat ik m'n zoontje heel moeilijk zover krijg.

Hou het ff bij de oxy powder.

Ik houd jullie op de hoogte

Eem klysma raad ik zeker niet aan. Je kunt ze bij een apotheek kopen, maar dat is voor eenmalig gebruik. Meer een soort spuitje. En dat zijn zeker geen gezonde dingen die er in zitten.
En anders kom je uit bij darmspoelingen. dan heb je een soort plastic zak waar 1,5 liter water in kan. En dan bv op de grond liggen en dat water erin laten lopen. De darmen geven als reactie gelijk een impuls want dat willen die darmen helemaal niet. Dus je krijgt daardoor het water moeilijk naar binnen. Mensen die perse darmspoelingen willen doen moeten het vaker proberen zodat ze er vertrouwd mee raken.
Ik heb het vroeger gedaan voor de gezondheid bij een vasten/reinigingskuur maar toen was ik wel heel wat ouder en dan ben je ook bereid om het te proberen.
Maar een kind zal dat zeker niet willen.
Momenteel doe ik ook darmspoelingen maar dan heb ik speciale apparatuur (krijg je alleen als je geen andere keuze hebt dan spoelen) en een speciale plank.
Wat betreft een advies over inname van poeders of suplementen, ik doe nooit wat het advies aangeeft. Gewoon voorzichtig met iets proberen en dan pas ophogen als je denkt dat het kan. Eerder niet.

Bedankt voor je uitleg Binc.
Oke goed om te weten want wil zeker de oxy powder proberen. Dacht bestel de ascorbinezuur zuur gelijk omdat ik afhankelijk ben van families die het voor me mee kunnen nemen.
Anders probeer ik gewoon eerst de oxy powder, ik hoop dat dat het juiste effect geeft. En zat ook aan een klysma te denken maar wat ik zo lees van jullie denk ik dat ik m’n zoontje heel moeilijk zover krijg.

Graag gedaan hoor. Van klysma's heb ik geen verstand van eerlijk gezegd. Ik zou dan op het advies af gaan van Romagi.

Sterkte ermee!

Oke bedankt Romagi,.. En jij kan het weten inderdaad. Dan weet ik dat ik iig niet meer aan klysmas moet denken voor hem. Hou het nu ff bij oxy powder dan.
Ben heeeel benieuwd

een stukje terug (vorig blad) had ik bericht gedeeld over mijn schoonmama die heel niet naar de wc kon naar haar heupoperatie. Ze raakte helemaal in paniek en hyperventileerde door de stress van het verstopt zitten. Haar leven lang zit ze altijd al verstopt en ik adviseer ze al heel lang oxypowder (4 per keer meestal) en/of vit C. Laatste vind ik minder geschikt omdat winderigheid geeft. Nu dus de Digize etherische olie blend geadviseerd om de boel los te krijgen. 10 dr verdund op haar buik en rug gesmeerd en binnen kwartier naar toilet. Echt super!
Ik vind het even handig en leuk om te vertellen nu dat zij besloten heeft 3 dr per dag te smeren en ze gaat nu elke dag naar het toilet. Best knap toch voor iemand die altijd verstopt zit. Mocht het met de oxypowder niet lukken zou je dat nog kunnen overwegen. Heeft geen bijwerkingen en prijstechnisch heb je een flesje met 250 druppels voor bijna 40 euro, zelfde ongeveer wat een pot oxypowder kost.
Succes met je zoon!

Marijan ik had het inderdaad ook gelezen, super voor je schoonmoeder. Ik dacht omdat het uitwendig is is het misschien niet sterk genoeg dacht ik voor m'n zoontje. Maar hoe je het nu weer verteld denk ik inderdaad ook dat zeker moeite waard is mocht met oxy powder niet lukken, maar hoop dat dit goed gaat werken.
Bedankt voor het meedenken

Er zal niets mis mee zijn, ascorbinezuur is een molecuul dat altijd dezelfde opbouw heeft waar het ook uit gemaakt wordt.
Het kan wel veel goedkoper, ik koop het altijd hier:
https://www.golden-peanut.de/gesunde-kueche/ingredients/91/vitamin-c?number=11081-01
het moet wel overgedoseerd worden om diarree te veroorzaken, schrik niet terug voor 10 gram of meer. Wel ruim water laten drinken en als het te zuur smaakt, dan een aan de ascorbinezuur gelijke hoeveelheid Keltisch zeezout toevoegen.

Sterkte!

Marijan ik had het inderdaad ook gelezen, super voor je schoonmoeder. Ik dacht omdat het uitwendig is is het misschien niet sterk genoeg dacht ik voor m’n zoontje. Maar hoe je het nu weer verteld denk ik inderdaad ook dat zeker moeite waard is mocht met oxy powder niet lukken, maar hoop dat dit goed gaat werken.
Bedankt voor het meedenken

ik wil ook wel eens een klein test flesje opsturen, met 15 druppels of zo, kan je het uitproberen en betaal je mij alleen druppelkosten en verzend ;)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan