Ik neem camu camu als
Vit C supplement, maar vraag me toch af of er betere is. (Wat kan tijdens borstvoeding)
Ik weet niet exact wat Camu Camu precies doet.
Volgens mij is Duindoornbes ook een goede optie.
Daar zit omega 7 in en heeft een goede invloed op de luchtwegen en slijmvliezen.
Dat coronavirus schijnt te werken op de luchtwegen. Dus wellicht is dit een goede optie. Of het kan tijdens borstvoeding durf ik niet te zeggen of dit negatieve effecten heeft. Het lijkt me sterk eigenlijk. Ik vraag mezelf wel af of de vetoplosbare vitamine C ook van toegevoegde waarde kan zijn in dit geval. Misschien niet, maar dan is het weer voor andere dingen goed.
Van de site voedingisgezondheid
De duindoornbes bevat heel veel vitamine C: 350 en 1050 mg vitamine C per 100gram en bevat omega 7:
Omega 7:
– Heeft een sterke positieve invloed op de huid, de slijmvliezen en het immuunsysteem
– Is effectief bij droge ogen, mond, huid en vagina.
– Heeft een positieve invloed op het maag-darmslijmvlies
– Heeft een positieve invloed op de conditie van de huid; het huidverouderingsproces wordt door dedroger wordende huid aanzienlijk vertraagd
– Heeft een positieve invloed op de luchtwegen
– Is effectief bij het postmenopausale urogenitale systeem
Omega-7 is geen essentieel vetzuur. Je lichaam kan het dus zelf aanmaken. Het lichaam maakt omega-7 van interferon, dat de aanmaak van NK-cellen (Natural Killer-cellen) stimuleert. Hoe goed of slecht je lichaam in staat is om zelf omega-7 te produceren is dus afhankelijk van de kracht van je immuunsysteem.
Gezien de vele klachten waar mensen mee rondlopen kan het dus inderdaad zinvol zijn om omega-7 uit voeding te verkrijgen. Het is echter maar de vraag of plantaardige omega-7 door de mens goed opneembaar is.
En zo komen we weer uit op vitamine C! Hoe meer voeding je eet die het immuunsysteem op een positieve manier stimuleert, hoe meer interferon je lichaam kan aanmaken en daarmee ook omega-7! Vergeet hierbij zeker ook niet de vetoplosbare vitamines (A, D, E, K) waar Weston Price zo op hamerde!
http://www.voedingisgezondheid.nl/vitamine-c