De doodsstrijd van de dollar

Er komt een toneelstuk: 'De verleiders, door de bank genomen, over hoe we worden genaaid, over de BIS bank geïnspireerd door o.a. Geld komt uit het Niets van Ad Broere, de mannen die dit toneelstuk hebben gemaakt waren gisteren bij DWDD.

Ik had dat ook gezien. Vond het wel mooi dat in een goed bekeken programma als DWDD aardig wat tijd werd ingeruimd hiervoor. 1 van de acteurs (ben z'n naam even kwijt) sprak ook zeer gepassioneerd hierover (o.a. over de Toren van Basel).

Matthijs van Nieuwkerk: "Maar waarom horen we daar dan niets over op het nieuws?"
Die is nog niet helemaal wakker...

Mark

Matthijs van Nieuwkerk: "Maar waarom horen we daar dan niets over op het nieuws?"
Die is nog niet helemaal wakker...

Oh please, er zijn weinig mensen in NL die zoveel tijd op tv zijn als Matthijs van Nieuwkerk. Nieuwkerk ís het nieuws! Wat mij betreft verdient zo iemand gevangenisstraf voor het volk zand in de ogen te strooien, net als Pauw en Witteman en al die andere "journalisten". Die mensen lijden een heel comfortabel leven van het verspreiden van onzin en nog meer onzin.

Ze doen het echter niet moedwillig en zijn daadwerkelijk onwetend. Er is een grenzeloos vertrouwen in de 'vrije pers'. Op de radio hoor ik regelmatig dingen waar ik met de oren van sta te klapperen. Correspondenten die actief zijn in Rusland of in het midden-oosten die meewarig opmerken dat Russen vooroordelen koesteren richting het westen en dat het in het midden-oosten barst van de "complottheorieen'. Alsof wij hier in het westen het patent hebben op de waarheid. Wij blanken vertegenwoordigen slechts 8% van de wereldbevolking, maar al eeuwenlang domineren wij de aardbol. Cultureel krijgen we allemaal mee dat wij 'vrij' en 'beschaafd' zijn. Alleen onze visie is de juiste en vanuit die bril kijken we naar andere volkeren en culturen. Zelfs als we tussen deze mensen wonen! Een vals gevoel van 'superioriteit' maakt al heel lang onderdeel uit van onze culturele identiteit. Met ons nieuws zal toch niets mis zijn? Wij hebben immers 'democratie', nietwaar?

Mike

Ik weet het zo net niet of ze het niet moedwillig doen. Als je journalist bent is het je taak om te onderzoeken. Als je dan nu nog bijv het originele 9/11 verhaal gelooft, dan ben je een waardeloze journalist en ik vind niet dat je je dan nog kunt beroepen op "onwetendheid". Als je in de supermarkt vakken vult kun je ook niet de artikelen op de grond gooien en dan zeggen ik wist niet dat ze in het vak moesten.

Dat het in het Midden-Oosten wemelt van de complottheorieën dat geloof ik wel, de Turkse mensen die ik regelmatig tegen kom zijn bijv heel goed op de hoogte van wat Israel van plan is, en ze zijn echt stomverbaasd als wij dat ook weten, want niemand in belgie is op de hoogte.

Geloof mij, ze zijn onwetend. Onze versie van de waarheid is de enige juiste, want in een 'vrij land' is geen plaats voor propaganda.

Mike

Die Matthijs geloof ik nog wel, maar die Paul en Witteman moeten opgeknoopt worden. Het zou natuurlijk wel kunnen dat ze hun leven gebeterd hebben, want ik kijk ze al jaren niet meer. Zelfs toen ik nog niet wakker was werd ik al onpasselijk van ze.

In de koersen is het niet terug te zien:
Dollarkoers stijgt.
Roebel daalt.
Goud daalt. (hoewel in 5 jaar flink gestegen)
Als dit soort nieuws serieuze invloed zou hebben, zou je het tegenovergestelde verwachten.
http://www.wisselkoersen.nl/ (om snel een 5 jaars grafiek te kunnen zien)

Aan de ene kant gebeurt er veel, aan de andere kant heel weinig, worden er ergens oogkleppen uitgedeeld of zo?

Moskou kan aanleg metrolijn door Chinezen niet meer betalen. Prijs (2 miljard) niet in yuan maar in $US. $ door roebel crisis nu peperduur

En de Russische voetbalbond kan coach Capello niet meer betalen. Volgens contract $11 miljoen per jaar.

http://onsgeld.nu/uncategorized/brits-parlement-houdt-debat-over-geldcreatie/

Het Britse parlement heeft bekend gemaakt dat zij op 20 november 2014
een debat zullen houden over geldcreatie. Dit is groot nieuws! De laatste keer dat dit gebeurd is was namelijk in 1844! Het debat zal live op televisie uitgezonden worden.

Zelfs Cameron ziet de bui alo hangen:

http://investmentwatchblog.com/cameron-says-second-global-crash-looming-russia-relations-worsen-at-g20-japan-in-recession/

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan