Jij hebt het erover dat de Amerikaanse reguliere media nu ook bepaalde berichten verspreid.
Hoe kijk jij er tegenaan? Ik bedoel worden we hierin ook niet in de zeik genomen. Zijn ze achter de schermen klaar om ons lontje aan te steken? Zodat we juist misschien in opstand komen.
Ik bedoel in hoeverre moeten wij ons gaan laten opzwepen als berichten van de reguliere media komen?
Wat CNBC verwoordt is een algemeen libertarisch sentiment dat in de Amerikaanse samenleving leeft, maar hier in Europa totaal niet. Als er disinfo wordt verspreid via de reguliere media, dan gebeurt dit wereldwijd (zo heb ik al vaker geconstateerd), maar dit soort artikelen zul je hier in Europa niet vinden.
Reguliere media moeten op z'n minst de pretentie hooghouden dat ze er zijn voor hun lezers, luisteraars en kijkers en dus zullen ze inspelen op wat er leeft in de samenleving. Libertarisme gaat uit van individualisme en dat strookt niet met het colectivistische model dat onze elite voorstaat. Dit artikel is dus een gunstige uitzondering. Ze moeten ook wel, want de onderstroom vanuit het alternatieve internet drukt alsmaar meer naar boven!
Mike