De gemiddelde mensenleeftijd en statistisch gegoochel

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Ik heb zelf geen informatie kunnen vinden over de gemiddelde ouderdomsleeftijd van natuurvolkeren. Je hoort weleens verhalen over mensen in de blue zones die heel oud worden, maar als de volkeren van Price zo gezond aten en leefden dan zou dat bij hen toch ook geen probleem moeten zijn.

De reden waarom ik een voorbeeld heb aangehaald van blanke bergbewoners in Abkazie is omdat men daar een bevolkingsregister bijhoudt. Zodoende weten we dat deze mensen deze meer dan respectabele leeftijd bereikten. Bij natuurvolkeren is dit echter niet het geval en dus is het wel degelijk een probleem om hun gemiddelde leeftijd te achterhalen.

Mike

Mike, het is onzeker of jij de volgende zonsopgang levend haalt, het is onzeker wat je morgen eet, het is onzeker of je morgen op tijd op je afspraak bent, etc. Alles is harstikke onzeker! Waarom volhouden dat dat niet zo is?

Op de WAPF- Gelderland site staan ook nog beschrijvingen van een bezoek aan de Hunza waar ook geschreven wordt over zeer oude mensen. (100-150 jaar oud). Vond ik erg mooi om te lezen, niet zozeer om wat ze eten maar om de beschrijving van hun levenswijze. Bewees voor mij eens te meer dat je state of mind minstens zo belangrijk kan zijn als wat je eet. Vitaliteit en levenskracht. It's all there. Nu daar nog komen :D

Zekerheid is contextueel(meestal maar niet altijd).Welke aanwijzingen zijn er dat mike morgen niet op zal staan,of welke aanwijzingen zijn er dat mike niet op tijd zal zijn op z'n afspraak etc.?

Een ander verhaal wordt het wanneer je stelt dat je zelfs niet zeker kunt zijn van je zintuigen en dus niet zeker weet of de werkelijkheid bestaat.je zintuige zijn nml. de basis van je waarnemingen.Je kunt in dit geval niet meer stellen dat zekerheid contextueel is,het is een basis om over zekerheid (of onzekerheid)te kunnen oordelen.

Discussieren heeft geen enkel nut met iemand die de werkelijkheid niet erkend,zijn zintuigen niet als basis voor waarneming accepteert/vertrouwt of erin gelooft dat de werkelijkheid is wat die is en niet tegelijkertijd ook iets anders kan zijn.

Hoe verplaats je je ? Met de auto,tram ,trein,bus? Je zult dan wel hartstikke bang zijn wanneer je gebruik ervan maakt.Je kunt immers nooit zeker weten dat er iets ergs gebeurd.En wanneer er niets gebeurd ,denk je dan poeh geluk gehad?

Wanneer je 's morgens wel wakker wordt denk je dan poeh gelukkig heeft het huis het gehouden vannacht.De bouwers weten immers ook niet zeker of dat wat ze deden correct was en in overeenstemming met bouwkundige principes(realiteit) en daarbij kunnen deze principes ten alle tijden zomaar veranderen.Je weet het niet!!

Ga je zo door het leven terwijl de ogen open houden en zien dat er NIETS ergs gebeurd moet je toch aan het denken zetten.

Wannneer je zo door het leven gaat maakt het niet meer uit hoe je eet of hoe oud je wordt.Dat is pure stress.

je maakt de four door telkens te denken daar ben ik niet zeker van , niets is zeker. terwijl dat dan wel iets is waar je zeker van bent!!

Verder mag je hopen dat je moet wachten tot ik 100 ben want dan leef je zelf ook nog. :wink:

ad

Zomaar enekele gedachte kronkels van mijn kant.

Dus leeftijden van 140-160 of zelfs nog wel ouder zouden wellicht tot de mogelijkheden behoren als we weer helemaal volledig geregenereerd zijn. Niet mis mee om zo lang te leven in uitstekende gezondheid, maar gezien de zieke geschiedenis van de blanke mensheid en wie weet hoe dat verder gaat, hoef het van mij misschien niet zo.

Gezondheid,

@ gezondheid,

Ik geloof niet dat je dat meent.Tot welke leeftijd wil je dan tussen die zieke blanken leven?

wanneer je ergens niet mee ens bent dan kun je toch ook als vorbeeld leven ,hoe het wel moet of beter is.

Succes,

ad

@Gezondheid,

We kunnen nog veel ouder worden dan dat. In principe zouden we onsterfelijk moeten en kunnen zijn!

@ad,

Ik vind jouw argumentatie richting Moondust ijzersterk en heb er weinig aan toe te voegen! Hij kiest ervoor om in existentiele levensangst te zitten en vlucht in nihilisme om deze angst niet te hoeven voelen.

Mike

Quote:
wanneer je ergens niet mee ens bent dan kun je toch ook als vorbeeld leven ,hoe het wel moet of beter is.

Ok, dat is waar Ad. En mijn geboortebewijs blijft vast en zeker ook wel bestaan dus mocht ik echt boven de 130 jaar worden dan is het bewijs geleverd.

En deze wereld wil perse bewijzen, dus dan kan men ook niet meer omheen.

Gezondheid,

Mike,

Dank je.

Ik wil me eigenlijk niet zozeer met deze dingen bezighouden op dit forum.Maar dit moest eruit.

Moondust is trouwens niet de enige hoor die zo leeft en denkt.Wellicht moet hij meer lever gaan eten(dit advies is geen garantie tot succes).

ad

@ Gezondheid,

En als je die niet wordt dan heb je het goed gedaan wanneer je op je sterfbed denkt,ik heb geleefd zoals ik het wilde. :wink:

ad

Deze man is 118 jaar en beoefend veel Qi Gong en echte tai chi, dus zeker geen verslapte versie van Tai Chi zoals we bij veel Westerse tai chi-meesters zien bij het volgen van cursussen.

Qi Gong of echte Tai Chi-vormen gecombineerd met WAPF kon de regeneratieproces weleens flink doen versnellen. Oude taoïstische meesters beoefende vroeger ook veel energie-oefeningen om Chi door hun energiekanalen(meridianen) te laten stromen, zodat vooral hun inwendige organen optimaal zouden functioneren. Dit is ideaal voor ons want zo kunnen we niet alleen ervoor zorgen dat we gezonde voeding binnenkrijgen, maar zo kunnen we ook het lichaam zelf met zijn organen in veel betere conditie brengen.

Daarom beoefen ik dagelijks ook de Chinese gezondheidskunst Tai Chi Qi Gong uit het boek "Chi voor beginners"(echt aanrader).

Gezondheid

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan