De gemiddelde mensenleeftijd en statistisch gegoochel

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruud
  • Startdatum Startdatum
Als ik Phil goed heb begrepen zegt hij dat we het leven niet moeten benaderen als eenheid maar als veelheid. Nergens heeft hij het over geloven, hij spreekt enkel over HOE te kijken. Ik geef Phil gelijk als hij bedoelt dat je niet moet doen alsof je eenheid ziet terwijl je in werkelijkheid veelheid ziet. Dat is jezelf voor de gek houden. Maar er schijnen toch echt mensen te zijn die de eenheid ervaren en tegen die mensen kan je natuurlijk niet zeggen dat ze er verstandiger aan doen om de veelheid in het leven te zien. Ze zien immers die veelheid vanuit het perspectief van de eenheid. Ik denk dat we vroeg of laat allemaal de veelheid vanuit het perspectief van de eenheid gaan ervaren en daarvoor hebben we een proces nodig waarin we veelheid ervaren vanuit het perspectief van de afgescheidenheid. Dus ervaring in veelheid leidt uiteindelijk tot begrip en ervaring van de eenheid. Iemand die veelheid ziet, is ook gewoonweg niet in staat om de eenheid te zien. En iemand die eenheid ziet, kan geen veelheid (vanuit afgescheidenheid) zien. Hier wil ik tot slot bij opmerken dat veelheid of eenheid in het leven ervaren los staat van wat de ware aard van het leven is. De ware aard is eenheid, de veelheid is slechts schijn, maar die schijn is nodig om tot een begrip van eenheid (de ware aard) te komen. Blijft boeiende materie.

Daar gaan we weer...zucht.....

Quote:
Blijft boeiende materie

@Moondust, met alle respect, zoals jij het brengt komt het aardig slaapverwekkend op me over...

Niet bepaald boeiend dus, maar dat kan aan mij liggen...

Nou moet ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik dit een zeer genuanceerde en goed verwoorde post vindt van Moondust. Complimenten daarvoor! Ik ben het ook met elk woord eens wat je daar schrijft, Moondust.

Mike

Ik heb 20 minuten geluiterd naar Phil Valentine,maar ik heb moeite om mijn gedachte/concentratie erbij te houden,vooral door zijn manier van spreken.

ad

20 minuten? Man, dan ben je veel verder gekomen dan ik. Ik heb alleen de passage geluisterd die Mike heeft aangegeven. ;-)

@Mike

Wellicht liggen we niet zover uit elkaar als het soms lijkt. Een subtiele voorkeur of insteek waarop nadruk wordt gelegd kan blijkbaar al leiden tot de indruk dat extremen met elkaar in gevecht zijn. Verdorie man, echt niets is wat het lijkt. En misschien is zelfs dat weer niet wat het lijkt. ;-)

@Moondust,

Tja,ik ben nu eenmaal een volhouder. :wink:

Eigenlijk wil ik altijd de totaliteit gehoord hebben om alles in de juiste context te kunnen plaatsen.

ad

http://www.alternet.org/gender/new-study-american-women-are-dying-younger-their-moms

New Study: American Women Are Dying Younger Than Their Moms

Women are dying earlier than they used to but scientists haven’t figured out why.

Girls born in 2009 will live shorter lives than their mothers in hundreds of US counties

http://www.healthmetricsandevaluati...rter-lives-their-mothers-hundreds-us-counties

http://www.theatlantic.com/health/a...an-their-mothers-and-no-one-knows-why/280259/

http://content.healthaffairs.org/content/32/3/451.abstract

Quote:
Women are dying earlier than they used to but scientists haven’t figured out why.

Dit is natuurlijk weer een typisch zinnetje. Zelfs wij weten hoe het komt, maar 'de wetenschap' tast volledig in het duister.

Mensen zullen niet alleen eerder overlijden, ze zullen ook nog langer ongezond zijn.

Ik vroeg me af, welke bewijzen zijn er dat WAP-voeding ervoor zorgt dat we langer leven? Wat was de levensverwachting van de volkeren die Price bezocht? Is daar informatie over? In anti-WAP artikelen wordt vaak gerefereerd aan de lage levensverwachting van vleesetende volkeren zoals de Inuit en de Masaï.

Wanneer is een bewijs genoeg bewijs voor je?

Het eten van de schijf van 5 en iedere variant ervan laat toch wel duidelijk zien dat het de levensverwachting reduceert.Leven is het woord waar het in dit geval om gaat en niet in leven blijven.Daar zijn dan nml. de medicamenten voor nodig die de symptomen van zo'n eetpatroon onderdrukken.

Verder hebben de traditionel;e culturen veel meer te maken met trauma,infectie en dat kan het cijfer van de levensvewachting statistisch omlaag brengen.

Maar mensen zijn geen statistische eenheden maar individuen waarvan velen wel degelijk een hogere leeftijd zullen behalen.

Een cruciale factor mbt oud worden is toch wel insuline beheersing en wap eten heeft hier een positieve invloed op.

Wap voeding voorziet in ruime mate in de voorziening van voedingstoffen,of twijfel je daar aan?? Zo ja ,wat is het alternatief??

Ook belangrijk is te beseffen dat je je goed moet voelen gedurende je leven ongeacht hoe oud je wordt. door pech /ongeluk kun je vroegtijdig aan je einde komen en dan moet je niet hoeven te denken had ik maar al die 'lekkere troep 'gegeten.Dan heb je een foute relatie met voeding,mijns inziens.

'Niemand?'

Je zult nog menig jaartje moeten wachten en dan laat ik het je weten!!! :D

ad

Twijfel hou ik altijd, over alles. Zelfs dat de zon elke dag opkomt is geen absolute zekerheid. Maar onzekerheid vind ik niet erg, dat is inherent aan de dynamiek van het leven. Het zou in mijn ogen dom zijn te ontkennen dat alles in het leven onzeker is. Ik volg gewoon mijn pad en doe wat ik vind dat ik moet doen. En daar ben ik content mee. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig aangelegd. Tijdens het surfen kwam ik het anti-WAP-argument tegen dat de Masaï en Inuït helemaal niet oud werden en het WAP-voedsel dus ook helemaal niet zo gezond kan zijn, Ik vroeg me daarom af welke bewijzen daarvoor zijn. Maar eigenlijk hoef ik mezelf helemaal niet te verantwoorden, ik wil gewoon graag weten of er bewijs is voor een hoge leeftijd onder de natuurvolkeren van Price. Hier is eerder al gesproken over leeftijden van 120-150 jaar die gehaald zouden kunnen worden (in theorie) en ik vraag me af of deze natuurvolkeren daar met hun goede WAP-voeding bij in de buurt kwamen. Zo niet, dan moeten we onze verwachtingen t.a.v. een hogere leeftijd bereiken door gezond te leven misschien bijstellen. Wellicht worden we amper ouder, maar worden we wel gezonder ouder, d.w.z. met minder gebreken. Dat is natuurlijk ook al forse winst. Maar goed, ik ben nog steeds geinteresseerd in de aanwijzigingen/bewijzen voor een hoge leeftijd door gezond voedsel. Ik hoop niet dat ik hoef te wachten op het antwoord totdat jij de 100 gepasseerd ben Ad. ;-)

Ongetwijfeld zullen de volkeren die Weston Price onderzocht heeft meer en ook in volmaakte gezondheid 100-jarigen voorkomen tot de dag van de dood toe, maar dat er leeftijden van 130, 140 of zelfs 150 jaar bereikt werd lijkt mij wel sterk.

Maar zeker geen zieke oude jaren op zulke hoge leeftijden(100+) als wat we in onze omgeving soms zelfs al bij 30-40 jarigen zien.

Gezondheid,

http://www.leefbewust.com/themas/genetisch.html

Quote:
Alexander Bogomets leidde in de jaren 1930 een groep wetenschappers om de bergbewoners van Abkazië (een provincie van het voormalig Russische Georgië) te bestuderen. Bogomets registreerde 35 personen in het gebied die tussen de 113 en136 jaar waren, waarvan van allen werd beschreven dat ze “levendig en kwiek waren.” Er was er een die zelfs ouder was, een primitief levende bergman die Zapara Kiut heette. Hij had geen geboortebewijs, maar van de zaken die hij zich herinnerde en de gebeurtenissen uit de geschiedenis die hij had meegemaakt, werd zijn waarschijnlijke geboortedatum op 1782 vastgesteld. Hij kon nog steeds goed genoeg zien om van alles te kunnen doen, kon goed lopen en had nog de helft van zijn tanden. Een andere inwoner was Khapara Knut die 155 jaar was, hij overleed in 1936. Van Adleyba Madczachva van het dorp Tchilov werd gezegd dat hij 150 jaar was. Bogomets: “Hij ziet er goed uit, heeft een uitstekend geheugen.” In een ander gebied van de Kaukasus, kort bij Grozny in het dorpje Elistandizi, werden Khansimurad Dadayev en Gunakbay Geziev aangetroffen, die respectievelijk 147 en 166 jaar oud waren.

Mike

Mike, ik heb er ook bijgezegd dat ik dat aanvaard als onderdeel van het leven. Dat maakt het dus helemaal geen probleem voor mij.

@Gezondheid

Als dergelijke volkeren geregeld 100-jarigen voortbrachten, dan zou ik daar graag meer van willen weten. 120 en hoger daar denk ik helemaal niet aan. In volle gezondheid meer dan 100 worden lijkt me al een hele prestatie. Ik heb zelf geen informatie kunnen vinden over de gemiddelde ouderdomsleeftijd van natuurvolkeren. Je hoort weleens verhalen over mensen in de blue zones die heel oud worden, maar als de volkeren van Price zo gezond aten en leefden dan zou dat bij hen toch ook geen probleem moeten zijn.

Quote:
Mike, ik heb er ook bijgezegd dat ik dat aanvaard als onderdeel van het leven. Dat maakt het dus helemaal geen probleem voor mij.

Dat denk je maar. Je berusting hierin is een nog veel groter probleem!

Mike

Dat verhaal ken ik Mike, maar dat is slechts een observatie van één man in een bepaald gebied. Waar zijn de berichten dat natuurvolkeren die hun inheemse voeding eten massaal heel oud worden in volle gezondheid? Ik lees alleen maar verwachtingen van mensen die stellen dat mensen van deze volkeren hooguit 60 jaar werden en dus helemaal geen hoge levensverwachting hebben.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan