De menselijke ziel

Ik zei toch dat het correctheid doorbreekt :)

Ik wil niet zeggen dat ik hier per sé in geloof. Maar het internet staat vol met dit soort claims en ik vraag me af wat er waar is en wat niet. Zit ik op een dood spoor en is het een illussie? Ik snap dat dit soort dingen je volledig in je hoofd vast kunnen zetten en dat kan zeker niet de bedoeling zijn. Het is een heroriëntatie waar ik in zit en daarbij komen dit soort dingen op mijn pad.
 
@ Mike, ik kan zover gaan dat ik kan begrijpen dat wij ons als soort laten manipuleren vanwege zwakheden in het menselijke ras, maar niet dat wij als soort onszelf moedwillig uitroeien. Dan heb ik persoonlijk nog maar 1 andere verklaring puur vanuit het wegstrepen van mogelijkheden.
 
Dorien,

Als er manipulatie van bovenaf plaats heeft gevonden, al dan niet genetisch, dan zou dat wel eens kunnen zijn omdat we te maken hebben met entiteiten die hun eigen thuisplek hebben verziekt en wie weet hebben ze hun eigen aantallen ook flink uitgedund door hun oorlogszucht. Dit is een veelvoorkomend scenario in science fiction-films.

De mens is helemaal niet zo oorlogszuchtig en uitroeierig als jij veronderstelt. Je loopt lang genoeg mee op dit forum om te weten dat we te maken hebben met een psychopathische bloedlijn (al dan niet van buitenaardse herkomst) die voortkomt uit het BLANKE ras. De psychopatholigie kenmerkt zich door een gevoel van superioriteit en een God-complex. Van de Ariers is bekend dat ze extreem agressief waren. Toen zij in Sumerie neerstreken waren zij de Sum-Ariers. Zij hebben de nietsontziende Hunnen voortgebracht en hun afstammelingen waren de Khazaren, later Ashkenazi en zionisten.

De Sumerische kleitabletten laten ons een geschiedenis zien van blonde goden met blauwe ogen, Annunaki genaamd. Als dat zo is, dan is er inderdaad sprake geweest van buitenaardse inmenging en zijn de blanke Ariers in hun evenbeeld geschapen, zowel qua uiterlijk als qua sadisme en wreedheid. Het kan echter ook aardse degeneratie (recessieve genen) zijn, waarbij we onszelf als 'Annunaki' zijn gaan zien, allesoverheersende goden. Het woord 'Arier' betekent immers: uitverkorene.

Toch zit lang niet elke blanke zo in elkaar. Ik mag dan blond haar hebben en blauwe ogen, maar doe er alles aan om deze sicko's te ontmaskeren, elke dag weer. Uit onderzoek blijkt dat slechts 1% van de wereldbevolking deze psychoparhologie vertoont. Is het niet interessant dat we ook spreken over de meest vermogende 1% die aan de touwtjes trekt wereldwijd en dat deze 1% exlusief BLANK is? Maar dan houd je nog steeds 99% over, waaronder dus ook veel blanken, die dergelijke misdaden tegen de creatie helemaal niet willen. Het is onwetendheid en angst die ons nekt, geen aangeboren oorlogszucht.

Mike
 
Weet niet of dit aansluit op dit topic of juist niet, maar ik worstel al een tijdje met de vraag hoe een ziel ontstaat. Zoals ik inmiddels weet is de overbevolking van de laatste anderhalve eeuw een aangestuurd proces geweest, maar ik begrijp maar niet waar al die nieuwe zielen dan vandaan komen.
 
De mens is helemaal niet zo oorlogszuchtig en uitroeierig als jij veronderstelt.

hoi Mike, waaruit maak je op dat ik dit veronderstel?
 
Ik had niet goed genoeg gelezen en zag 'moedwillig uitroeien', zodoende. Hoe dan ook, het heeft wel geleid tot het neerpennen van een stukje verborgen geschiedenis!

Mike
 
maar ik begrijp maar niet waar al die nieuwe zielen dan vandaan komen

Welke "nieuwe" zielen? We weten niet hoeveel er zijn, als ze al apart gerekend moeten worden.
 
In dit artikel stellen ze ook de nature-or-nurture-vraag:



The big question remains: Was the true cause of leaders of the Khazarian Mafia’s incredible evil and savagery toward the human race a byproduct or nature or nurture? Some believe that this gross parasitism and inclination to mass-murder, engage in pedophilia and child bloodletting and child sacrifice is due to a toxic culture, best described as malignant Tribalism, characterized by a paranoid group racial superiority delusion. Others think the leaders of the KM are the bloodline of Cain, that is, “children of Cain”, that are the Devil’s own and have absolutely no soul or human conscience, but are pure predators like a wild beast — while at the same time being incredibly two-faced, that is able to put on a good con and a nice face on the outside. Perhaps it could be both factors. In any case, it is time to expose this evil, the greatest evil the world has ever experienced. It is time for the world to work together to eradicate this problem now and forever, by whatever means necessary.

Mike
 
hoi Mike, ok, gelukkig dat we niet langs elkaar heenpraten in elk geval.

de overbevolking van de laatste anderhalve eeuw een aangestuurd proces geweest

hoi JS, ja de grote gezinnenpolitiek is absoluut een aangestuurd proces geweest, zeker vanuit de katholieke kerk. En nu las ik pas dat nota bene de paus ineens ook weer vindt dat er te veel mensen op de wereld zijn. Het moet niet veel gekker worden (al hou ik met dat laatste wel ernstig rekening).
 
Interessante video Mike. Ik moet mijn wereldbeeld weer even bijstellen, geloof ik. Meteen roept dat weer andere vragen op, maar die zijn voor een ander topic. Wat mijn eerdere vraag betreft; ook al is er dan blijkbaar geen overbevolking, de wereldbevolking is dan toch in ieder geval gigantisch toegenomen in anderhalve eeuw en zijn er zielen bijgekomen die er eerst niet waren.

@Heksje; wat bedoel je precies met apart genoemd worden. Apart waarvan? Misschien moet ik me even verduidelijken. Ik ga ervan uit dat een menselijke ziel apart kan bestaan zonder het menselijk lichaam en voortleeft als dit menselijk lichaam sterft (reincarnatie dus). De oorsprong van een lichaam lijkt me duidelijk, maar een ziel moet toch ook ergens een oorspong hebben. Vandaar dat ik niet snap waar al die extra zielen vandaan komen bij zo'n gigantische bevolkingstoename.
 
Ik denk dat deze tekst van mij wel wat verduidelijkt:



De Kelten combineerden het ‘mannelijke’ regenwater met het ‘vrouwelijke’ zeezout en noemden dit mengsel ‘Sole’, omdat het zeezout gevormd wordt door zon en water. Zij beschouwden de gekristalliseerde zeemineralen als lichtkristallen, die weer vrijkomen als deze in contact komen met water. Zij geloofden dat door een Sole te drinken je dus het volle lichtspectrum tot je neemt. Is het toeval dat het Engelse ‘soul’ dezelfde uitspraak heeft als ‘sol’ en nagenoeg dezelfde spelling? Het Nederlandse ‘ziel’ lijkt op het Franse ‘sel’, het Duitse ‘Seele’ nog veel meer. Je ziel is je licht. Keltisch zeezout spreekt tot onze ziel!

http://www.keltischzeezout.com/toepassingen-van-keltisch-zeezout/

Mike
 
@JS: het is de vraag of er zielen zijn, hoeveel zielen er zijn, of er nieuwe bij komen en of er sprake is van aparte zielen. Wellicht is er één ziel of één energie. Het is maar hoe je alles bekijkt, voelt en benoemd.

 
Marco van Delft probeert het ons uit te leggen :





De vergissing van de Mensheid ;


De IK Persoon ;


Wat is het Nu , Aanwezigheid, Tegenwoordige tijd ,Het heden ;


Ware essentie in het NU;


Marco blijkt een nuttig , heilzaam beroep uit te oefenen ;




 
*denkt na*

(Het was eigenlijk de bedoeling om mijn 'eenvoudige' vraag vandaag lekker in hapklare brokken beantwoord te krijgen, waarbij anderen het denkwerk deden... :D)
 
Hahaha, dat snap ik best JS maar er zijn geen hapklare brokken, behalve het voedsel wat in de supermarkt te krijgen is en die wil je niet.

Mooi Jon! Dank daarvoor.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan