De menselijke ziel

Beste Mike,

Je schrijft dat je in 2007 je ontwakingsjaar had en dat je toen veel inzichten hebt ontvangen. Waar ik heel benieuwd naar ben, is wat je dat jaar nog meer hebt ervaren.
Wat gebeurde er met je?
 
Moeilijk om in woorden te vatten. Met name de lente en zomer van dat jaar waren heftig (zonne-energie!). Ik verkeerde in een staat van gelukzaligheid en had het gevoel een belangrijk, zo niet cruciaal, onderdeel uit te maken van het geheel. Ik kreeg het ene na het andere inzicht en het betrof allemaal gedachtensporen die ik eerder in mijn leven al had gehad en nooit volledig had uitgediept. Deze werden nu kant en klaar aan mij gepresenteerd, volledig uitgewerkt. Ik had ook een niet te onderdrukken drive om positieve dingen neer te zetten, om zo werkelijk het verschil.te maken. Het was een zeer inspirerende tijd. Dit is ook nooit meer weggegaan, alleen de heftigheid van dat moment wel, het is nu een 'way of life' geworden.

Mike
 
Mooi!
Ik denk er zelf middenin te zitten. Het woord heftig zou ik ook gebruiken.
Wat ik heel herkenbaar vind, is dat wanneer je de inzichten nagaat je er inderdaad in het verleden best wel eens aan gedacht hebt, maar er verder niks mee hebt gedaan.
Dat er nu een soort uitleg of toelichting binnenkomt. Ik heb ook het gevoel, dat ik het amper bij kan benen. Ik ervaar het als heel bijzonder en mooi, maar dus ook heel heftig. Het lijkt wel of ik door een andere bril naar de wereld kijk. En ik heb het gevoel, dat dit wel ergens naar toe gaat. Dat ik er iets mee ga doen. Dit is nooit meer terug te draaien en raak je nooit meer kwijt.
 
Wat het keltisch zeezout betreft, ik maak inderdaad sole voor mijn katten. Ze krijgen 2 waterbakjes en in 1 bakje doe ik met een pipetje 8 druppels sole. En wat gebeurt er, ze hebben dorst en gaan naar de bakjes (die staan naast elkaar, dus ze kunnen kiezen) en ze kiezen voor het bakje met de sole!
Weer een bewijs van natuurlijk instinkt wat de dieren nog hebben. Ik ga nu voortaan de sole voor mezelf met melk drinken, omdat ik de rauwe melk lekkerder vind dan water.
 
Hier ook goede ervaringen met sole met mens, plant en dier. Alleen de orchideeën houden er niet van. Ook al doe ik het er maar in een minimale dosering bij dan zijn binnen een mum van tijd de bladeren geel.
 
Kamille,

Je beschrijving van wat je nu doormaakt komt EXACT overeen met mijn ervaring in 2007, ga zo door! Maar dat hoef ik niet eens meer te zeggen, want dit proces is toch onomkeerbaar...

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan