Quote:
Ik heb zelf weleens zitten filosoferen dat anorexia ook een soort 'vergeestelijking' inhoud, afstand nemen van het aardse bestaan. Een verlangen naar een lichtheid en verlichting, door dit letterlijk ook te manifesteren in een licht gewicht, of beter gezegd je te distantiëren van de zwaarte van het bestaan.
Quote:
Tanja, een verlangen naar lichtheid en verlichting door dit te manifesteren in licht gewicht heb ik even ervaren met mijn 'rauwe' periode.
Ik had al eerder geconstateerd dat vegetarisme en al zijn varianten (veganisme, raw food, fruitarier) leidt tot eetstoornissen, zelfs een modern semi-vegetarisch voedingspatroon al. Zie hier:
https://www.fatsforum.nl/topic/stopt-het-of/page/3#post-51890
In New Age-kringen (waar vegetarisme ook meer de norm is dan de uitzondering) zie je dit ook terug:
Quote:
En zo berusten we in de ene boosaardige gebeurtenis na de andere, want het is immers allemaal toch maar een illusie. Kortom: vluchten naar het licht en het aardse ontkennen.
Quote:
David Icke beschreef de New Age-mentaliteit ooit als 'zweven boven het vliegveld en weigeren te landen'.
Niet hier willen zijn, het aardse ontkennen, niet willen landen, het is een STOORNIS en NIET 'spiritueel' of 'verlicht'. Het is je GEBOORTERECHT om het aardse te vieren! Dit betekent dat je vriendjes moet worden met je fysieke lichaam en uit je kop moet, naar je onderbuik. Daarom is dierlijk voedsel ook zo belangrijk, want dit is aardend en grondend.
Mike