Lievergezond
Well-known member
hoi Debsy, ik heb het gelezen wat Ryke Geerd Hamer schrijft over de ziekte van lyme. Ik merk dat het schuurt in mij als ik lees wat Hamer schrijft over de ziekte van lyme. En dan moet je weten dat ik hem hoog heb zitten als het gaat over wat hij schrijft over kanker en de rol van de psyche erbij. Heel lastig als iemand op 1 gebied dingen zegt die zo ontzettend resoneren: dan denk ik graag: wat een licht, die ziet alles vast heel goed. Maar zo werkt het dus gewoon niet jammer genoeg. Dit weet ik allang, maar toch werkt het zo bij me. De ziekte van lyme is bij mij door een arts en op basis van regulier laboratoriumonderzoek geconstateerd zonder dat ik me ooit bewust was van een tekenbeet, geen erythema migrans, of van wat de ziekte van lyme was. In die tijd dat ik naar de dokter ging, had ik veel stress, dus minimaal bijnieruitputting. Dus wat nou wat veroorzaakt is heel lastig. Dat hele lymegebeuren is wel heel overzichtelijk als je aanneemt dat het klopt wat een behandelaar me zei: namelijk, dat 95 procent van de mensen de borreliabacterie in zich draagt volgens zijn microscopisch onderzoek. Dus er zijn veel meer factoren dan alleen de aanwezigheid van een bacterie in een lijf of iemand last van die bacterie krijgt. De psyche dicht ik een grote kracht toe, net als Hamer, maar ik denk wel dat hij anders zou redeneren als hij zich meer verdiept had in de ziekte van lyme.