Divide et impera

KefirKev

Well-known member
Net zo oud als de weg naar Rome: Divide et impera! En dat betekent 'verdeel en heers'. De tactiek die de wereldwijde elite al sinds mensenheugenis toepast.

We zullen komende tijd steeds meer 'verdeel en heers' tactieken zien, dus daarom dit topic speciaal voor alles wat hiermee te maken heeft: Black Live Matters, Antifa, Extreemlinkse organisaties, Soros... kortom alles wat in het leven geroepen word om de mensheid te verdelen.

En precies het tegenovergestelde van WWG1WGA!

Kevin

Help. Ik zit met zoveel stress, het is niet meer gezond.
Ik heb veel linkse kennissen, die allemaal (moeten) laten zien hoe pro Black Lives Matter ze zijn. Het goedpraten van geweld en plunderingen; hoe ik ook het probleem ben omdat ik niet genoeg anti-racist ben; het het idee dat white nationalism overal diepgeworteld zit en dat alle zwarten slachtoffer zijn van blanke onderdrukking.
Veel van deze mensen zijn niet meer te redden. In mijn hoofd verzin ik een antwoord, laat ik een video van Twitter zien, of iets anders dat het tegendeel laat zien. De discussie ontvouwt zich in mijn hoofd. Ik heb toch gelijk en ben toch redelijk? Plunderingen zijn toch niet te rechtvaardigen? Of ben ik nou gek aan het worden?
Q laat zien hoe de vijand de bevolking tegen elkaar opzet. En zoveel mensen die daar bewust of onbewust aan meewerken. Het maakt me misselijk en op den duur misschien ziek, zoveel vervelende gedachten en beelden.
De frustratie groeit ook. Moeten we echt hier doorheen voordat de orde herstelt wordt? Hoeveel mensen gaan inzien dat corrupte Democratische machthebbers niet het goede voorhebben met de bevolking? Moet iedereen ge-redpilled worden? Het is tijd voor een harde landing voor het grootste deel, jammer dan.
En wat kan ik zelf doen? Me bemoeien op Facebook heeft geen zin. Misschien persoonlijk het gesprek aangaan en redelijk blijven? Of zo goed mogelijk m'n eigen leven leiden, werken aan mezelf en aan m'n principes, schijt hebben aan de mening van anderen als iets ze niet zint en hopen dat dit alles snel voorbij is.
Graag tips.

Komende periode zal er behoorlijk wat chaos ontstaan, heel zorgelijk is dat, maar het positieve eraan is dat er daardoor ook veel mensen wakker zullen worden! Helaas zullen ook sommige mensen doordraaien en niet meer te redden zijn...

Je zult je moeten afvragen of het nog wel waard is om met die linkse kennissen om te gaan. Stress en negativiteit zul je zover mogelijk bij je vandaan houden. En wat betreft de mensen waar je geen afstand 'kan' doen... zoals familie of andere noodzakelijke mensen... vermijd gewoon de discussie, dat doe ik ook. Met mijn VVD stemmende schoonfamilie praat ik zo min mogelijk over Corona, politiek etc... en alleen over koetjes en kalfjes. Het heeft geen zin om ze te proberen te overtuigen, dus laat ze lekker in hun waan zitten...

En ja in sommige gevallen moet je gewoon schijt hebben. En tis heus niet verkeerd om je zegje te doen op social media zoals FB-reacties. Alle kleine beetjes helpen, zolang je jezelf maar in balans houd.

Kevin

Jasper, het is ook om gek van te worden, maar ik heb een aardige sociale (Real life, maar ook Facebook/Twitter) bubbel weten te creëren intussen, ik krijg maar weinig commentaar en ik deel niet alleen om mensen te overtuigen, maar vooral om mensen die er net zo over denken als ik het gevoel te geven dat ze niet alleen zijn. En als ze zitten te mekkeren: mijn tijdlijn, mijn feestje en blokkeren is ook simpel.

Mijn hobby is dansen. Daar komen relatief veel linkse mensen op af. Niet erg, zitten genoeg leuke mensen tussen. Maar straks is de dansvloer een politieke arena waar je het meeste respect krijgt als je maar lekker deugt, ipv met mensen durft te dansen die je niet kent, of waar je het niet mee eens bent. Vergelijkbare situaties hebben jullie vast ook. Het is mijn favoriete tijdsbesteding en in deze tijden ben ik bang dat kwijt te raken omdat alles tot politiek gemaakt wordt (om ons te verdelen). Hoop dat er ook voordelen aan deze chaos zitten idd.

Hoi Jasper, ik ken het probleem. Bij mij is het mijn familie die vooral anti-Trump zijn en mijn bloed gaat ervan koken. Bij familiegelegenheden hou ik soms maar mijn mond omdat het anders 2,3 of 4 man tegen mij is. En als ik begin te praten, hou ik niet meer op tot ik gezegd heb wat ik wilde zeggen. Uiteraard laat ik anderen uitpraten, maar men (schapen, linksgekkies) ergert zich al snel aan mij als het over politiek gaat. Wat soms wel amusant is. Hup, snel weer over op poep en piesgrapjes. Verder ben ik het eens met Kevin en Tanja. Ik heb ook mijn eigen  bubbel gecreëerd, nog wel weinig mensen in real life, maar toch.

Joost

ik mis zeker de bijeenkomsten met andere hoedjes. Dus moet mijn man het ontgelden en nog meer naar mij luisteren. Ik ben niet zo van de koetjes en kalfjes. Af en toe denk ik wel eens, hou nou je snavel. En ja, ik boek daar enige progressie in en dan kan ik mezelf weer een schouderklopje geven.
Ik probeer de Jensentacktiek te kopiëren. Dus ik zoek iets waar ze het wel mee eens zouden kunnen zijn, light beginnen. Maurice de Hond laat mensen nadenken en ik begin bv over de verpleeghuizen waar de ouderen helemaal niet om opsluiting hebben gevraagd. Als we elkaar hier in kunnen vinden is dat weer iets.
Ik heb tegenwoordig allemaal fb vrienden die ik helemaal niet ken, ook allemaal hoedjes.
Op de boerderij en op het platteland zijn mensen toch iets pragmatischer dan in de stad.
Als ik dat niet had ....... Dus Jasper, kom maar vaak hier uithuilen en neem ook wat nieuwe fb-vrienden.

Misschien een idee dat iemand kennusavonden of -middagen gaat organiseren waar ik kan komen spreken? Het worden dan vraag- en antwoordsessies, jullie vragen en ik antwoord. Komen we toch gewoon regelmatig als aloehoedjes bij elkaar, is dat een idee?

Mike

Misschien kan deze man ook eens komen spreken. Ik ken hem niet, maar dat hoedje staat hem wel goed.

iu

Misschien een idee dat iemand kennusavonden of -middagen gaat organiseren waar ik kan komen spreken? Het worden dan vraag- en antwoordsessies, jullie vragen en ik antwoord. Komen we toch gewoon regelmatig als aloehoedjes bij elkaar, is dat een idee?

Mike

Leuk idee! Denk dat we allemaal wel behoefte hebben aan gelijkgestemden, ook ik ken nauwelijks gelijkgestemde mensen in mijn omgeving (behalve familie dan)...

Kevin

Heel leuk! Ik ben erbij. Nu kijken wie het kan en wil organiseren. Dat ga ik niet doen, maar ik wil zeker wel helpen met het e.e.a.

Joost

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan