Dochter van 14 met vermoeidheidsproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Om het ook van een ander te horen:
Bij extra vit D inname is magnesium zeer belangrijk, klachten kunnen zelfs erger worden door vit D, maar dat komt dan door een verergerd magnesium tekort.

Met pillen/poeders zal je veel mogen gaan nemen, zeker als er al een tekort was.
(voeten)baden en smeren is de snelste (en goedkoopste) manier op een tekort weg te werken.
 
Aangezien ik zelf ook al jaren kamp met chronische vermoeidheid lees ik heel internet af voor allerlei mogelijke therapieën/ supplementen. Of nu vitamine D werkelijk alleen alle vermoeidheid veroorzaakt ( bij je dochter ) ? Ik weet het niet hoor. Lijkt opeens ook zo'n hype dat iedereen een tekort heeft aan vitamine D. Het is overigens ook geen vitamine maar een hormoon. Dus kijk er een beetje mee uit, overdoseren kan ook. Ik heb zelfs ooit een artikel gelezen van een therapeut die vertelde dat hij een lage vit D waarde in het bloed eerder zag als een gebrek aan magnesium.
In het kort vertelde hij dat vit D laag kan zijn omdat je gewoon al genoeg calcium in je bloed hebt ( vit D zorgt voor vrijkomen van calcium in je bloed) zodat je geen extra vit D nodig hebt.
Of dus een teken dat er niet genoeg magnesium in het lichaam is om cholesterol om te zetten in vit D.
Ik zal even kijken of ik de link voor je kan vinden...
 
@jp

Om het ook van een ander te horen:
Bij extra vit D inname is magnesium zeer belangrijk, klachten kunnen zelfs erger worden door vit D, maar dat komt dan door een verergerd magnesium tekort.

Hoe weet je precies of je een magnesium tekort hebt? Kun je dat laten testen?

@Zonne. Interessant. bedankt voor de link. Ook hier weer de aandacht voor magnesium tekort.




 
Dag Gif-vrij,

Terecht breng je naar voren dat supermarktzuivel geen zoden aan de dijk zet.

Op het vlak van toedienen van vitamine D3 zijn er 2 varianten : de stootkuur d.m.v. ampullen (dat is de variant die de huisarts om reden van de chronische klachten voorschreef) die dient afgebouwd te worden van zodra de bloedwaarde OK is en de combinatie van zon met een voedingssupplement, waar ik zelf ervaring mee heb. D3 is van dierlijke oorsprong en wordt aangeduid met de term cholecalciferol.

Een tekort aan vitamine D3 veroorzaakt tal van klachten die door de meeste artsen niet aan chronische aandoeningen gelinkt worden. Het gaat niet om een hype, maar een serieus probleem waar de medische wetenschap doelbewust te weinig aandacht aan besteedt ! Er vloeien ziektebeelden uit van o.a. reuma artritis, borstkanker, leukemie, chronische vermoeidheid en ziekte van Alzheimer om er enkele aan te halen.

De Levertraan van Blue Ice bevat volgens de informatie van Mike de ideale verhouding vitamine A ten opzichte van vitamine D in 10 : 1. Een theelepel levertraan van 5 ml bevat in deze context 10.000 IE vitamine A en omgerekend 1000 IE vitamine D3

Vitamine A uit levertraan is de retinol variant en dient met 0,3 vermenigvuldigd te worden om het aantal mcg te weten te komen. Bij een theelepel levertraan wordt 3000 mcg vitamine A ingenomen wat overeenstemt met de maximale dosering aan vitamine A van 3000 mcg per dag.

Volgens deze berekening is er dus niets mis met 2 * 1/2 theelepel levertraan per dag !
Meer hierover zie :
http://volzicht.nl/VolZichtmethode/...ralen/hoe-gebruik-je-levertraan-en-boterolie/

Om deze reden ben ik van mening dat de dosering van 1000 IE D3 uit de levertraan niet een chronisch D3 tekort verhelpt.

Zelf heb ik goede ervaringen met Natures Plus in de dosering van 5000 IU. Alle andere pogingen om de lage rugpijn te verhelpen boden in mijn geval niet langer een uitkomst. Nu kan ik weer probleemloos tuinieren en schoonmaken !
https://www.iherb.com/pr/nature-s-plus-vitamin-d3-5000-iu-60-softgels/24142

Een magnesiumtekort valt o.a. te herkennen aan spierkrampen en slapeloosheid.

Om de magnesium en calcium / magnesium aan te vullen zijn onderstaande links een optie
https://www.iherb.com/pr/Natural-Vi...ss-Drink-Original-Unflavored-16-oz-453-g/5121
https://www.iherb.com/pr/MegaFood-Calcium-Magnesium-Potassium-90-Tablets/3988
 
@Vivianne
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Fijn dat ik nu ook weet hoeveel er in een halve eetlepel levertraan zit. Stond vast ergens beschreven op dit forum, kon het alleen niet vinden. Lijkt me inderdaad geen probleem om dat naast de ampullen te blijven geven.
 
Een maand geleden heb ik mijn dochter ook weer laten testen op de bacterie Mycoplasma Pneunomia. De referentiewaarden van deze Mycoplasma moet beneden de 40 zijn.
Toen ze 13 was heeft ze een flinke Mycoplasma besmetting gehad (waarde 1200) daar heeft ze destijds een anti-biotica voor gekregen.

4 weken geleden kwam er waarde uit van 160. De dokter dacht dat het een restwaarde was. Daarom 2 weken geleden weer geprikt en was de waarde nu 40. Prima zou je zeggen, maar er is dus duidelijk iets in beweging wat betreft die Mycoplasma. Wel slikt ze nu extra vitamine D in verband met haar tekort. Zou dit een positieve werking hierop hebben?

Ik had de dokter gevraagd om over een paar weekje weer te prikken om te kijken of die Mycoplasma nog steeds in beweging is. Hij wil dit niet en zegt dat Mycoplasma geen vermoeidheidsklachten geeft dus vindt het onzin om dit verder te onderzoeken en de waarde is nu toch goed!!.

Als ik internet afspeur kom ik deze bacterie echt wel tegen bij lyme en CVS patienten. Heeft iemand van jullie ervaring met deze bacterie en zou het zin hebben om af en toe de waardes te checken om dit in te gaten te houden. De dokter zegt dat heel veel mensen deze bacterie hebben zonder er last van te hebben.
Oftewel heeft hij gelijk of toch blijven aandringen op regelmatige controles hierop.


 
Inmiddels weer een paar maanden verder. De zomer was een goede tijd voor mijn dochter.
Echter vorige maand weer een griep/verkoudheid die maar weer aanhield voor weken. De vermoeidheid stak de kop weer op. Na ruim 3 weken toch maar weer bloed laten prikken.
De vitamine D was 119, maar de Mycoplasma was gestegen naar 80.
De afgelopen maanden is de waarden van de Mycoplasma dus van 160 naar 40 naar nu weer 80 gegaan. De huisarts zegt maar dat het niets betekent, het is een restwaarde, en dat ik niet meer moet vragen om te testen op Mycoplasma.
Ze heeft mijn dochter wel een verwijzing gegeven naar een internist omdat ze het zelf ook niet meer weet.
Ik weet echt niet meer wat nu verstandig is. Speur het internet af naar oplossingen maar het is echt lastig. Nu weer gelezen over ozontherapie en het slikken van olijf bladextract.

Iemand een idee, wil toch eigenlijk niet zelf gaan experimenteren maar vrees dat een verwijzing naar de internist ook niet de oplossing is.
 
Grr die weerstand ! Vitamine D is dus fijn hoog ( slikt ze daarvoor vit D capsules ?), zink is ook heel belangrijk voor de weerstand. Ecvhinacea of misschien sambucol nog een idee ?
Sommige homeopaten kunnen trouwens ook testen op myco plasma's etc, als je denkt dat het probleem daar zit ?!
 
@Zonne,
Bedankt voor je reactie.
Voor vitamine D kreeg ze wekelijks 2 ampullen van 25.000E om de vitamine D op peil te brengen. Nu een onderhoudsdosis van 1 ampul 25.000 per week, en dagelijks 2 levertraan capsules met boterolie. Daarbij krijgt ze calcium/magnesium/zink supplement er bij.

En ik denk inderdaad dat de Mycoplasma een onderdeel van het probleem is. Ze heeft 6 jaar geleden een hele heftige mycoplasma pneunomiae gehad. Waarde toen ca. 1200 (terwijl referentiewaarde onder de 40 moet zijn). Hier heeft ze toen antibiotica voor gekregen. Daarna is ze nooit meer de oude geworden.

Als ze zich nu redelijk goed voelt is haar Mycoplasma waarde laag. Is ze moe en grieperig dan is die hoger. Dus lijkt mij geen restwaarde maar een actieve bacterie op zijn tijd.
Maar verwacht jij dat als haar weerstand beter is de mycoplasma de kop wordt ingedrukt?
 
Ik heb geen idee of een goede weerstand een mycoplasma bacterie kan verslaan. Is daar op google wat over te vinden ? Toevallig ben ik ook een aantal keren voor verschillende mycoplasma's behandeld door de homeopaat. Helaas geen verschil door gemerkt.
Maar ik herken wel de lage weerstand en dan veel langer ziek ervan zijn. Dus een zo goed mogelijk weerstand bereiken is wel erg belangrijk.
 
@Zonne
Ik heb er niets van kunnen vinden op internet. Wel dat lage weerstand met Mycoplasma veel samengaat. Maar of een goede weerstand het helpt voorkomen, geen idee. Probeer al jaren haar weerstand te verhogen maar tot nu toe niet echt permanent gelukt.

Jammer dat de homeopaat niets voor jou heeft kunnen betekenen op dit gebied.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan