Tja, waarom niet eerder aan de bel getrokken? Schaamte, de 'vuile was' niet buiten willen hangen, je eigen boontjes willen doppen. Maar het systeem vermorzelt je als je het gaat bevechten. Vanuit mijn alcoholische btein was ik altijd klaar voor een gevecht, bring it on! Pas nu ik daarvan aan het helen ben en de positieve veranderingen daarin meemaak besef ik dat dit zinloos is, je moet juist VOOR iets zijn en niet tegen iets.
Volgens mij gebeuren de dingen precies op het juiste moment om de juiste redenen. Nu ik de 12 stappen aan het doorlopen ben en mijn geest steeds meer aan het bevrijden ben van oude negatieve gedachten en gevoelens van wrok, boosheid en angsten maak ik steeds meer plaats voor mijn Hogere Macht om mij te sturen, ook in moeilijke tijden.
Het besluit om jullie onderdeel te laten uitmaken van de oplossing komt niet van mij maar van Hem. Ik heb niet gebeden om hulp en ook niet via meditatie contact gezocht, ik kreeg een 'ingeving' en moest ineens denken aan hoe collega-muzikanten d.m.v. crowdfunding complete CD-opnames in dure studio's hebben weten te bekostigen. Ineens 'wist' ik dat ik moest vertrouwen op mijn medemens door alleen maar eerlijk te zijn. Q schrijft: truth and transparancy is the only way forward.
Ik ben gisteravond van pure vermoeidheid op de bank in slaap gevallen, dit is de opluchting van alle stress die ik nu al veel te lang met me meedraag. Het is nu half 6 in de ochtend en ik word wakker met hartverwarmende woorden van dank en steun in mijn mailbox en hier op dit forum. Dank gaat vooral uit naar jullie, het lijkt er op dat door een noodsituatie nu dan toch de community ontstaat die ik met dit forum al die tijd voor ogen had!
We benne op de wereld om mekaar, om mekaar te helpen, niewaar?
Mike