Donaties

su2tck5hhv9oudzj5rhaqjtekhmpbbrw.jpg

oke, vreemd want zag al dat sommige anderen wel weer kunnen plaatsen vanuit een andere browser. Maar goed, echt een probleem hoeft het niet te zijn toch? Er word aan gewerkt en de oude methode is ook te hanteren voor degenen die niet via afbeeldingen een foto kunnen plaatsen. In de tussentijd Jim maar gewoon laten puzzelen om het op te lossen. Wij kunnen verder niks hieraan doen en zonde om daar tijd in te steken lijkt mij.

Beste forumleden en stille meelezers, lees dit aub helemaal van begin tot eind, dit is belangrijk!!

We leven weliswaar naar een nieuwe realiteit toe, maar tot die tijd verkeren we helaas nog in een oude, failliete realiteit die in een doodsstrijd verkeert en daardoor des te harder terugslaat. We moeten ons zo goed en zo kwaad als het kan door deze beproeving heen zien te slaan. Henk en ik krijgen prive steeds vaker berichten van dankbare luisteraars van Dotcom Radio, waaruit blijkt hoezeer wij bijdragen aan hoop en optimisme voor deze mensen, daar waar zij zonder onze inspanningen reeds lang en breed waren bezweken aan wanhoop en pessimisme. Ook forumleden en -lezers mailen mij om hun dankbaarheid te uiten voor de informatie, kennis en visie die hier GRATIS elke dag weer beschikbaar wordt gesteld.

Dit forum bestaat sinds juli 2011. De afgelopen 9 jaar heb ik onvermoeibare inspanningen geleverd om jullie te informeren over hoe de wereld echt in elkaar zit, vaak met een hoge voorspelbare waarde (zo schreef ik 6 jaar geleden als over de ware agenda van Bill Gates). Het begon allemaal met voeding en gezondheid, maar vanaf 2014 kwamen daar invalshoeken als spiritualiteit en (geo)politiek bij. Dit UNIEKE forum biedt een perspectief dat geen ander Nederlandstalig internetplatform geeft.

Maandelijks vraag ik om donaties en soms vergeet ik zelfs wel eens een maand, geld interesseert me normaal niet zo veel. De bedragen die eenmalig of vast binnenkomen per maand varieren ergens van 100 tot 150 euro. Sommigen van jullie zullen zeggen: dat is toch mooi meegenomen, dat extra bedrag. Nooit eerder was ik zo eerlijk over mijn financiele situatie, want jullie moeten weten dat jullie mij al geruime tijd met jullie bijdrages door een hele moeilijke situatie heen slepen en dat ik maandelijks telkens maar net rond weet te komen, iets wat zonder jullie steun zelfs helemaal niet gelukt was.

Toch ben ik nu geplaatst voor een noodsituatie, die mij noodzaakt om een zeer dringend beroep te doen op jullie hulp. Zoals gezegd, we leven nog in de oude realiteit en het is voor ons er allemaal niet makkelijker op geworden sinds maart dit jaar. Net als iedere ander ben ik in de begintijd van de 'coronacrisis' gaan hamsteren. In die tijd vingen wij bij ons thuis ook onze zoon en zijn twee kinderen op, waarmee we een vijfpersoonshuishouden werden. Dit ging gepaard met extra kosten die mijn viendin en ik met ons bescheiden inkomen en huishouden helemaal niet konden dragen. Onze zoon was op dat moment niet in staat om financieel bij te dragen, hij werkt in de beveiliging en door de eerste lockdown viel al dit werk compleet stil en met een nulurencontract had hij simpelweg geen inkomen. Hij is gescheiden en zijn ex-vrouw had hem per 1 januari met zijn kinderen op de keien geschopt. Als hij niet door ons zou zijn opgevangen zouen ze dakloos zijn geweest en berooid.

Overigens is onze zoon sinds halverwege juni uit huis gegaan vanwege toenemende spanningen die door alle stress van op elkaars lippen zitten was ontstaan. Hij heeft tijdelijk bij zijn ex moeten inwonen, maar heeft nu gelukkig zijn eigen onderkomen en ook zijn werk is sinds enkele maanden hervat. De verstandhouding tussen hem en ons is eveneens hersteld, maar de constatering dat de eerste helft van dit jaar zwaar is geweest is het understatement van het jaar! Ik ben inmiddels eerlijk geweest op dit forum over mijn drankprobleem, dat ik vandaag precies 140 dagen geleden achter me heb liggen. Ik ga geen excuses maken voor mijn hang naar alcohol gedurende die tijd want het gaat er juist om dat ik 100% verantwoordelijkheid neem voor mijn doen en laten, maar wellicht kun je je binnen deze context iets voorstellen bij deze belabberde 'oplossing' waar ik voor koos.

Door deze hele situatie is huurachterstand ontstaan, het moest immers uit de lengte of de breedte komen. Ik heb geprobeerd dit op te lossen met de woningbouwvereniging, maar kreeg te maken met een ijzervreter die harteloos en onverbiddelijk was en niet constructief en met een menseijke maat meewerkte aan een oplossing, ondanks de mooie praatjes op de website van de verhuurder over 'samen creatieve oplossingen zoeken in moeilijke tijden'. Tot overmaat van ramp kwam daar nog de maximale jaarlijkse huurverhoging bij omdat onze zoon nu officieel inwonend was op ons adres en zijn inkomen werd meegeteld, waardoor we over een kritische inkomensgrens kwamen. Bezwaar hiertegen heeft helaas niets opgeleverd. De verhuurder had onze zaak inmiddels doorverwezen naar een deurwaarder, met bijkomende incassokosten tot gevolg. Een poging om tot een betaalregeling te komen met het incassobureau bleek zinloos, omdat de verhuurder deze blokkeerde.

In oktober is de zaak uiteindelijk voor de rechter gekomen. Dit heeft in zoverre iets opgeleverd dat de verhuurder nu wel wil meewerken aan een oplossing. Er is met de verhuurder een voorlopige regeling getroffen, waar ik me de afgelopen 2 maanden ook aan heb gehouden. Bedenk echter wel dat de rechter ons huurcontract officieel heeft ontbonden als stok achter de deur en dat dit ook weer extra proceskosten heeft opgeleverd. Vorige week stonden er twee medewerkers van de woningbouwvereniging voor de deur met de mededeling dat er een gebruikersovereenkomst getekend moet worden, anders volgt er ontruiming en uithuiszetting. Ik heb wat navraag gedaan bij het Juridisch Loket, maar aangezien er al sprake is van een vonnis staan we zo goed als machteloos.  Ze vroegen zich wel af waarom de woningbouwvereniging hier pas twee maanden later mee komt. Ik denk dat ik het wel weet: de spoedwet is per 1 december ingegaan en voor die tijd vonden er op basis van de noodverordeningen geen ontruimingen en uithuiszettingen plaats.

Ik heb weinig vertrouwen in een goede afloop, tenzij ik in staat ben om op korte termijn de volledige schuld te voldoen. Deze bedraagt (afgerond) 4.000 euro. Ik heb al die tijd zoveel voor jullie gedaan, nu vraag ik jullie om iets voor mij terug te doen. Een bedrag van 4.000 euro is niet niks, maar dit forum trekt gemiddeld 3.000 unieke bezoekers per dag. Theoretisch moet het toch mogelijk zijn om nog voor het eind van dit jaar dit bedrag met z'n allen op te kunnen brengen, zie het maar als mijn Serious Request. 400 mensen die 10 euro storten lossen het probleem al op. Of 4.000 mensen die 1 euro storten. Of 40 mensen die 100 euro storten. Dit moet toch te doen zijn!

Het voortbestaan van dit forum staat op het spel, want het mag duidelijk zijn dat ik als ik en mijn vriendin op de keien worden gezet ik wel andere dingen aan mijn hoofd heb dan dagelijks dit forum bijhouden. Het is erop of eronder, meer kan ik er niet van maken. Er zijn geen mensen meer die ik achter de schermen kan vragen om hulp, dat is eerder dit jaar al enkele keren gebeurd en deze mensen ben ik zeer erkentelijk voor hun steun maar nogmaals een beroep op hen doen is geen optie.

Daarom doe ik een dringend beroep op jullie om mij te helpen z.s.m. deze som op te brengen en een eind te maken aan de donderwolk die nu boven ons hoofd hangt. Dit moet toch lukken, mensen, als er 1 moment is dat we kunnen laten zien dat we samen sterk staan gedurende deze beproeving is het nu wel! Doneren kan via PayPal (zie de knop op de homepage) of je kunt mij mailen voor mijn IBAN op mikedonkers10(at)gmail(punt)com. Mijn toekomst en daarmee de toekomst van mijn forum staat op het spel, dankjewel alvast voor jullie steun!

Mike

Hoi Mike , bedankt voor je openheid , wat een naar verhaal , ik ga je helpen uit liefde voor mijn medemens , jij helpt mij met het fantastische 12 stappenplan ! En ik doe een ruime donatie van 20 euro 💶 alvast !  Mijn maandelijkse kleine donatie blijft ook staan . Hoop dat velen dit volgen en ook een donatie doen ( hoe klein dan ook ) alle beetjes helpen, dit forum moet blijven bestaan vind ik ! Gr Assie .

Dat is donatie nr. 3 die ik in korte tijd heb mogen ontvangen. De teller staat nu op 170 euro. In dit tempo is dit probleem zo opgelost, dat zou mooi zijn! Als we elkaar niet kunnen ondersteunen in deze krankzinnige tijden, dan zijn we nergens!

Mike

Zojuist een reactie gehad van een stille lezer, het gaat snel! Ik zal jullie in alle eerlijkheid tussenstanden geven en zodra het eindbedrag behaald is jullie vragen te stoppen met doneren (tenzij je dat zelf toch wil).

Mike

Tjeez, wat een ellende Mike! Heb net een extra donatie naar je (ING) overgemaakt.
Heel veel sterkte!

Dank, Medusa! De donaties stromen binnen, ik ben positief verbaasd! Zojuist op mijn bankrekening reeds 300 euro mogen ontvangen, incl. jouw bijdrage! Het totaal staat nu op 420, dat is al 1/10e van het bedrag dat ik nodig heb!

Mike

Goh Mike, wat erg.

Alhoewel ik laatst iets gestort heb, heb ik nu toch nog 15 euro gedaan. Dit is niet veel, maar dit is nu alleen maar mogelijk. Een andere keer komt wel weer iets.

Succes ermee en ik hoop dat we het samen voor elkaar krijgen.

Dorothé

Wat een vreselijk nare situatie Mike! Het getuigt van moed en kracht dat je dit met ons deelt en van ons vraagt. Ik kan niet benadrukken hoeveel ik aan jou en dit forum te danken heb. Nergens anders vind ik zoveel herkenning, informatie en duidelijkheid. Heel erg graag wil ik een donatie doen maar ik kan dit niet eerder doen dan 22/12 (payday); is dat oke? Als dat te laat is laat het mij svp weten dan ga ik kijken hoe ik eerder een donatie kan doen.

Wat fijn trouwens dat er al zoveel gedoneerd wordt; geeft aan dat hier echt sprake is van een community.

@Pymander, 22/12 doneren is geen probleem. Ik denk dat ze alleen maar blij zijn als het mij lukt om nog voor het eind van het jaar de totale achterstand plus bijkomende kosten te voldoen!

Mike

Heftig verhaal, hopelijk komen er veel donaties want we mogen niet toelaten dat je (dieper) in de nargiheid geraakt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan