Tijd voor een persoonlijke ontboezeming.
Mijn alternatieve zoektocht op het internet naar de waarheid begon in 2004, toen George W. Bush nog president was. Het leven was toen nog heel simpel: het officiele verhaal achter 9/11 rammelde aan alle kanten en de 'war on terror' van Bush trof vooral moslims, terwijl de zionisten in en buiten Israel in hun vuistje lachten. Dat was destijds de alternatieve waarheid.
Na Bush kwam Obama en ik had hem meteen door voor de oplichter die hij was, ik tuinde niet in dat 'zwarte messias'-sprookje. Opnieuw was het allemaal vrij eenvoudig: het maakte niet uit of er nu een Republikein of een Democraat aan het stuur zat, het was allemaal 1 pot nat. Links of rechts bestond niet en opnieuw waren moslims het slachtoffer. Als er terreuraanslagen plaatsvonden waar moslims bij betrokken waren, waren dit per definitie door veiligheidsdiensten opgezette valse vlagoperaties, bedoeld om moslims zwart te maken. En opnieuw lachten de zionisten in en buiten Israel in hun vuistje. Dat was toen de alternatieve waarheid.
Terugkijkend op deze internetzoektocht kan ik alleen maar concluderen dat links en rechts wel degelijk bestond en dat die moslims helemaal niet zo onschuldig waren. Over George Soros en zijn organisaties werd niet of nauwelijks gesproken. Tijdens acht jaar Bush waren er linkse organisaties als Move On, Avaaz en Media Matters van Soros die zich uiterst kritisch uitlieten over de regering Bush en die steunde ik van harte. Er was toen een kritische docu over Fox News, genaamd 'Outfoxed', en ik zag Fox als een disinformatiekanaal. Kortom, tijdens de periode Bush was ik links, ik had het alleen zelf niet door.
Deze mindset nam ik mee gedurende de 8 jaar Obama die daarop volgden. Rechts-conservatieve commentatoren als Rush Limbaugh, Ann Coulter en Michael Savage nam ik totaal niet serieus. Voortdurend bleef ik moslims de hand boven het hand houden en hen als onschuldige slachtoffers zien.
Toen dit forum vanaf 2013 alsmaar politieker werd, was dit ook duidelijk te lezen in mijn posts. Ik had een overduidelijke anti-zionistische bias en als je je tegen Israel en zionisme keert ben je al snel pro-moslim. Toen de vluchtelingencrisis uitbrak in 2015 nam ik het aanvankelijk ook voor hen op. Pas na de verkrachtingen en aanrandingen in Keulen werd ik wakker omtrent de gevaren verbonden aan de islamisering van het westen. Ook mijn research naar melanine vanuit een zwart gezichtspunt tussen 2013 en 2015 maakte onderdeel uit van mijn linkse bias.
Je kunt dus zeggen dat 2016 het jaar was van mijn definitieve crossover naar rechts. Eigenlijk begon dit al een jaar daarvoor, het jaar dat ik de topics 'Feminisme', 'Regenboogillusie' en 'LGBTQ+' aanmaakte. Dat was ook het jaar dat ik mijn eigen weg ging en me officieel losmaakte van de WAPF. 2016 kende twee overwinningen voor rechts: Brexit en Trump. Voor wat betreft Brexit was ik meteen al overstag, maar pro-Trump werd ik pas relatief laat in de verkiezingsstrijd, toen hij de Republikeinse voorverkiezingen won en de officiele kandidaat werd.
Het is allemaal een proces dat ik door heb moeten maken, een proces waar ik overigens geen seconde spijt van heb, ook al zag ik bepaalde dingen verkeerd of niet helemaal volledig. Waar ik eigenlijk naartoe wil is dat ik pas sinds vorig jaar uit de zwart-witte mindset ben gekomen waar zoveel alternatieve onderzoekers die Bush en Obama hebben meegemaakt in zaten. Ik hoef me er ook niet voor te schamen: Alex Jones heeft een soortgelijke ontwikkeling doorgemaakt en interessant genoeg is het Alex waarop ik gedurende al die jaren ben blijven terugvallen, ook nu weer.
Wat ik geleerd heb is dat er wel degelijk goede joden bestaan en wel degelijk slechte moslims en zwarten, dat links en rechts wel degelijk bestaan en dat er wel degelijk een goede en een slechte elite bestaat, zelfs onder de Vrijmetselaars. Ik heb geleerd dat er een strijd is tussen globalisten en nationalisten. Ik heb afgeleerd om zo links te zijn als ik was tijdens Bush en iets minder links, zoals ten tijde van Obama. George Soros was al die tijd achter de schermen bezig en ik ben er te lang ingetuind en heb me laten indoctrineren door enkele van zijn 'alternatieve' organisaties. Ik ben juist die rechtse commentatoren die ik vroeger negeerde serieus gaan nemen. Ik schold op GeenStijl en nu volg ik ze dagelijks. Kortom, er is veel veranderd.
Het keerpunt is Trump geweest. De wereld was zo simpel en comfortabel toen je noch de Republikeinen, noch de Democraten kon vertrouwen. Je hoefde toen niet links of rechts te zijn, alleen kritisch naar beide kanten. Totdat een outsider aan het roer kwam en ik gedwongen werd om stukje bij beetje alles wat ik aan alternatieve 'waarheden' had opgebouwd te herzien. Het is bijzonder louterend geweest, een gezonde reset van mijn geloofsovertuigingen waarvoor ik alleen maar dankbaar ben!
Ik heb geleerd dat er grijs zit tussen zwart en wit, ook in de alternatieve wereld. Ik heb nuances leren aanbrengen in mijn denken en ben minder star geworden. Sommige dingen zie ik nog steeds hetzelfde, andere dingen totaal anders en weer andere zaken kan ik van beide kanten bekijken en zo meer een middenweg bewandelen. Het is al met al een interessante reis tot nu toe en hij is nog lang niet over!
Mike