Tijdens de 'pandemie' begon ik met mijn eerste lezing, die over ivermectine en spike-eiwitten. Het was bedoeld als zomerproject op selecte locaties, maar al snel was de belangstelling zo groot dat ik overal voor volle zalen stond. De verenigende factor waren de lockdowns en het verzet tegen de regering.
Meteen nadat de overheid de keutel introk eind februari 2022 halveerde mijn publiek. In de zomer van vorig jaar zag ik talloze wappies valse QR-codes regelen om in vliegtuigen met gevaccineerde (!) piloten naar buitenlandse bestemmingen te kunnen reizen. De Nederlander en zijn vakantie, het moet en het zal doorgaan.
Nu zie ik een halvering van de halvering. Zoals ik in de uitzending al zei, demoralisering is de vijand van zowel wappie als schaap, het is ook wat hen bindt. We kunnen hier ook hedonisme aan toevoegen, het najagen van eigen pleziertjes. Het is allemaal een vlucht van een te pijnlijke en confronterende werkelijkheid. Triest om te moeten constateren dat de eenheid van verzet die we dachten te voelen gedurende 2 jaar nu een jaar later los zand en schone schijn is gebleken.
Mike