Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt in Duitsland is een bekpamper nog steeds verplicht in het OV. Ook op de veerpont. Wij wilden een oversteek maken op het Bodemeer, niet gedaan want je moest dat ding op.Ik wilde een stedentrip boeken voor een paar dagen met de trein naar Berlijn, kom ik er net achter dat je in de trein nog zo'n gezichtsluier moet dragen. Gelukkig had ik nog geen hotel geboekt! Even goed opletten dus.
Wat een achterlijke en provocatieve conducteur. Beetje jammer dat Fuellmich deze kwestie betrekt op de diversiteitskwestie, want die heeft er in dit geval werkelijk niets mee te maken.Reiner Fuellmich 🇺🇸/🇬🇧/🇦🇺
Assault of a train passenger Germany, summer 2022: A possibly xenophobically motivated train conductor on a train tries to force a black woman drinking from a cup to wear a mask. No one comes to the woman's aid, but someone films it. By the way, the commemorations of the Nuremberg Trials will...t.meReiner Fuellmich 🇺🇸/🇬🇧/🇦🇺
Assault of a train passenger Germany, summer 2022: A possibly xenophobically motivated train conductor on a train tries to force a black woman drinking from a cup to wear a mask. No one comes to the woman's aid, but someone films it. By the way, the commemorations of the Nuremberg Trials will...t.me
Medische mondkapjes worden vanaf oktober verplicht in verzorgingstehuizen, ziekenhuizen en huisartspraktijken. Op sommige zorglocaties, waaronder verzorgingstehuizen, moet ook een negatieve testuitslag worden getoond.
Extra maatregelen mogelijk
Mondkapjes blijven verplicht in treinen die lange afstanden afleggen, maar niet meer in vliegtuigen.
Deelstaten kunnen extra maatregelen nemen. Zo krijgen ze de bevoegdheid om mondkapjes te verplichten in lokaal openbaar vervoer, winkels, restaurants en andere binnenlocaties.
Coronatests kunnen worden verplicht op scholen en kinderdagverblijven. Scholen kunnen daarnaast ook overgaan op een mondkapjesplicht.