Echte grasboter

Ik bestel gewoon boter bij de Nylander wat volgens mij nog steeds de beste boter van Nederland is, Boter van de Sophiahoeve in Warmond is ook erg goed maar die doen helaas niet aan verzenden. En dan heb je nog boter van de Kaagse boer die op dit moment bij Matthijs de Haan te koop is.
Ik bestel of haal alles hier, echt toppers zijn het met eerlijke producten!
Zit in Assendelft, dus als je in de buurt woont zeker een aanrader.

Ik bestel of haal alles hier, echt toppers zijn het met eerlijke producten!
Zit in Assendelft, dus als je in de buurt woont zeker een aanrader.

o ik lees nu dat de geitenmelk grasgevoerd is, zal met de koeien dan ook wel zo zijn.
Lijkt mij een goede boerderij die wel in de lijst van handige adresjes mag komen op de site voeding is gezondheid.

Laatst bewerkt:
Deze boter koop ik sinds kort bij de Kaasboer. Prijzig maar erg lekker en romig.

Sinds een kleine 10 jaar halen wij wekelijks onze verse melk bij de bioboerderij in Onstwedde. Sinds een paar jaar werken ze biologisch dynamisch en halen we ook regelmatig onze kaas en roomboter bij hen weg. Ze verkopen nog veel meer producten ook van andere producenten. Het is een feestje om daar onze wekelijkse boodschapjes te doen: https://westerwoldsgoud.nl/

o ik lees nu dat de geitenmelk grasgevoerd is, zal met de koeien dan ook wel zo zijn.
Lijkt mij een goede boerderij die wel in de lijst van handige adresjes mag komen op de site voeding is gezondheid.
Klopt. Heb daar ook regelmatig spullen gehaald destijds. Ook aanbevolen hier samen met een andere boerderij daar in de buurt destijds.

Klopt. Heb daar ook regelmatig spullen gehaald destijds. Ook aanbevolen hier samen met een andere boerderij daar in de buurt destijds.
Fantastische boeren zijn Harry en Londa, hun ideeën gaan verder dan menigeen kent. Uitstekende producten !

Sinds een kleine 10 jaar halen wij wekelijks onze verse melk bij de bioboerderij in Onstwedde. Sinds een paar jaar werken ze biologisch dynamisch en halen we ook regelmatig onze kaas en roomboter bij hen weg. Ze verkopen nog veel meer producten ook van andere producenten. Het is een feestje om daar onze wekelijkse boodschapjes te doen: https://westerwoldsgoud.nl/
Een vriendin van me, die in Bourtagne woont, komt er regelmatig, en schreef me dat er een hele fijne sfeer hangt. Voor mij is het te ver weg.

Een vriendin van me, die in Bourtagne woont, komt er regelmatig, en schreef me dat er een hele fijne sfeer hangt. Voor mij is het te ver weg.
Klopt helemaal van die sfeer. Laatst had mijn vriend een te klein stuk kaas meegenomen, dus ik zat te mopperen. Vertelt hij dat aan Chonda, die gelijk op het nieuwe stuk kaas zette: groot stuk kaas voor Thineke. Vond ik erg leuk :)

• Leuk
Waarderingen: Surv
Ik hoorde net van Matthijs de Haan dat de koeien van de Nylander boter in Workum zijn gevaccineerd tegen blauwtong :cry:

• Wow
Waarderingen: Surv
Volgens Otto-Jan van de Nylander konden ze niet anders. Vorig jaar hebben ze 10 koeien laten inslapen vanwege blauwtong. Ik ben bang dat meerdere boeren deze keuze gaan maken.

Ik denk als je al die grasgevoerde vraagt hoeveel er van vaccineren dat ze dat bijna allemaal zullen zijn, mss niet voor alles maar toch.

Ik denk als je al die grasgevoerde vraagt hoeveel er van vaccineren dat ze dat bijna allemaal zullen zijn, mss niet voor alles maar toch.
Matthijs de Haan iig niet en het vlees van slagerij van der Geer ook niet. Maar ja als uiteindelijk iedereen overstag gaat dan heb je geen keuze meer.
De vraag is of het vaccineren helpt tegen blauwtong.

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan