Eindelijk licht aan het einde van de donkere tunnel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik probeerde eerder dit bericht te plaatsen maar het lukt niet om de 1 of andere reden. Wellicht dat het nu 2 keer geplaatst is. Dat is dan niet de bedoeling.

Vervolg op mijn topic https://www.fatsforum.nl/forums/topic/waar-te-beginnen-voelt-als-een-puinhoop/#post-201592

Omdat ik mijn vorige topic niet meer zo relevant vind en ook niet meer matcht met hoe ik mezelf een jaar later voel wil ik hier verder schrijven.

Naar aanleiding van mijn eerdere topic, welke ik inmiddels ruim een jaar geleden had geopend waarbij ik werkelijk waar geen lichtpuntje meer zag, is dat nu wel anders. Eindelijk komen er kleine lichtpuntjes. Het gaat allemaal nog niet makkelijk maar er is positief vooruitzicht.

Inmiddels heb ik vorige week mijn nieuwe woning in het echt gezien. Het was even slikken omdat het echt vele malen kleiner is dan wat ik nu heb. Ik kreeg twijfels om daarheen te gaan. Ik heb nog even het idee gehad om hier te blijven en mijn nieuwe verhuurder tegemoet te komen in de renovatie kosten. Hij was daarin niet voor rede vatbaar. Hij wil dus dat ik er hier uit ga. Sterker nog, hij wil dat ik eind van deze maand weg ben hier. Dat gaat nog wel een discussie worden. Mijn nieuwe huis kan namelijk nog niet opgeleverd worden. En bovendien wens ik hem succes ermee om mij eruit te hebben over 2 weken. Ik heb al snel het idee om hier te blijven laten varen omdat ik helemaal geen zin heb om van zo een klootzak te huren. Het komt erop neer dat hij mij uit zal moeten kopen omdat hij de huur helemaal niet op mag zeggen als nieuwe eigenaar. Daar staat 3 jaar voor met een opzegtermijn van 6 maanden.
Verder maak ik me hier geen zorgen om. Ik had al een naar gevoel bij hem toen ik hem de eerste dag de hand schudde. Ook al ga ik kleiner wonen, in kwaliteit ga ik erop vooruit. Ik begin wel zin te krijgen in mijn nieuwe woning ook al is het kleiner en moet ik heel veel investeren. Een vriend van mij heeft een 3D tekening gemaakt hoe in te richten en op basis van de maten waardoor ik wel zag dat er wat van te maken valt. Ik had in eerste instantie helemaal geen feeling met mijn nieuwe woning in tegenstelling tot mijn vorige woningen waar ik tot op heden heb gewoond. Wellicht komt dat omdat alles nog nieuw en kaal is.

Inmiddels zijn er een paar opties voor banen op mijn pad gekomen. Nog altijd ben ik in dienst van mijn huidige werkgever. Ik solliciteer in 2e spoor ondanks dat mijn werkgever werk moet regelen. Maar ook hierbij staat voor mij op de eerste plaats dat ik niet meer voor mijn huidige werkgever wil werken. Juridisch hangen daar nogal wat aspecten aan maar dat is niet aan mij om te regelen. Daar heb ik rechtsbijstand voor. Aankomende week heb ik 2 gesprekken gepland staan. 1 gesprek voor een functie als servicecoordinator en de andere functie als Facilitair Medewerker.
Werkzaamheden zijn voornamelijk plannen, regelen van faciliteiten variërend van inhuur externe krachten en/of producten. Daarvoor zou ik dan eerste aanspreekpunt zijn.
Voorlopig zijn het nog gesprekken en is er niks concreet.

Het gaat allemaal nog een klein beetje met vallen en opstaan maar het is niet meer zo een donker gat als dat het geweest is.

Daarnaast gaat het ook nog steeds goed met mijn gezondheid. Wel is bloeddruk nog steeds wat aan de lage kant waardoor ik snel moe ben. Ook moet ik eigenlijk nog bloed laten prikken maar schuif dat steeds aan de kant. heb gewoon even geen zin meer in onderzoeken. Laat het nog wel doen maar nu even teveel andere dingen. Ik ben allang blij dat ik niet meer dagelijks buikpijn, spierpijnen heb en diarree. Dit ging vorig jaar al beter en dat is gelukkig nog steeds zo gebleven. Ik denk wanneer ik echt gesetteld ben in mijn nieuwe huis dat ik eindelijk helemaal rust heb. Nu zijn er nog een paar sluimerende dingen waar ik mee bezig moet blijven.
Maar goed, niks doen is ook niet gezond.

Mooi Binc dat je huis spoedig klaar is. Hoeveel vierkante meters is het in totaal? Ik heb in totaal 60m2. is ook niet veel maar genoeg. Er wonen hier mensen met nog minder M2 maar hebben het wel leuk ingericht.
toen ik ooit ging verhuizen heb ik zelf de muren extra glad geschuurd, niet te dun behang erop en ziet na 10 jaar eruit als nieuw.
Je krijgt het nog druk genoeg, meestal overbodige spullen uitzoeken en wegdoen, vloerbedekking en gordijnen uitzoeken enz. enz. Leuk toch,

Heerlijk Binc...dat licht aan het einde vd tunnel!
Nieuwe start voor jou en ke katten zal fijn zijn.

Totaal oppervlakte is ongeveer 53 m2.
Mijn huis nu is 75 m2 zonder vliering mee gerekend. En ik ga van tuin naar balkon. Daar zat dus ook enigszins mijn twijfel voor wat betreft ruimte. Tot afgelopen vrijdag wist ik nog niet dat deze nieuwe verhuurder mij perse deze woning uit wil hebben. Tot afgelopen vrijdag was ik in de veronderstelling dat ik mijn nieuwe woning mocht weigeren. Dat is onacceptabel voor hem. En ik kan wel weer beginnen aan een langdurige strijd met die vent maar ik heb daar echt geen zin in om mijn gelijk te halen. Het krijgt nog wel een staartje, maar dit gezeik in combinatie met dat mijn ex nog altijd een beroep kan doen op deze woning, heeft heel snel de doorslag gegeven om toch weg te gaan. De huur hier is nog niet opgezegd omdat er nog geen datum bekend is dat ik in mijn nieuwe woning kan. Ik ga de muren voor strijken en dan dik glasvezel behang erop en sauzen.
Ben idd al begonnen met spullen uit zoeken. Zal wel moeten want zou niet weten waar ik het allemaal laten moet ?

Uiteindelijk zou het zo een beetje moeten gaan worden.

https://imgur.com/a/iTTgqLn

Gister heb ik een sollicitatie gesprek gehad. Dit gesprek liep erg goed en spontaan. Ik wist meteen dat het klikte en dat het oké zat. Vandaag de bevestiging gekregen dat ik aangenomen ben. Ik kan starten voor een aantal uur bij de hoge school van Utrecht in een hele leuke functie. Vind het allemaal heel spannend maar voel mezelf ook heel onzeker omdat ik al heel lang uit het arbeidsproces ben. Echter, de functie is zo leuk dat ik de gok zeker wil wagen.

Hé super, gefeliciteerd!!!! Nieuwe baan, nieuwe woning, dit kan niet meer stuk!
Na alle ellende is het je van harte gegund ;-)

Ja, ik hoor zeker nog wel van hem idd. Er zijn factoren die gewoon blijven. Zakelijk gezien. Dat is wel noodzaak aangezien ik anders wel allang op straat had gestaan omdat ik dan de huur niet zou kunnen betalen in mijn eentje. Gaat om spullen die ik inkoop en verkoop en daar is toch echt mankracht voor nodig, en groot vervoer. Helaas kan ik niemand anders in huren hiervoor omdat iedereen hartstikke druk is met werk. De economie is flink aangetrokken.
Hij heeft zelf desijds geweigerd om te tekenen om van dit huurcontract af te zien. Hij weet dus als ie niet dat werk voor mij doet een eventuele huurschuld ook nog voor zijn conto komt. Ik zal ook niet ontkennen dat ik het best nog steeds moeilijk heb met mij gevoelens. Dat is voor beiden zo. Maar ik ben in elk geval alleen in dit huis en dat geeft stukken meer rust. Neemt niet weg dat ie zichzelf nog weleens met dingen wil bemoeien wanneer ik in mijn enthousiasme dingen vertel die ik doe of in gedachten heb. Bemoeien misschien niet het juiste woord, maar eerder probeert ie het op te leggen of zo. Ik weet het eigenlijk niet zo goed maar doe er verder ook niks mee.

De nieuwe baan die ik ga doen is vooralsnog voor naast mijn huidige baan. Ik heb mezelf vorige week helemaal hersteld gemeld bij mijn huidige werkgever. Die is helemaal niet blij ermee en verwacht dat ik nog steeds door ga solliciteren voor ander werk voor mijn volledige uren, om zo goedkoop van mij af te komen. Soms heb ik momenten dat ik bij mezelf denk, ben ik nu echt niet zelf degene die de hele boel manipuleert?
Nu dit weer met mijn werkgever. Ik vind als hij echt van mij af wil dat ie maar met een goeie vaststellingsovereenkomst moet gaan komen. Maar dat is al best een risico aangezien er een loonsanctie op is gelegd naar hem. En aan de andere kant denk ik, ga gewoon. Maar dat laatste staat me dan weer tegen. Ik ben gewoon niet meer zo bereidwillig naar hem. Ik heb mijn werkgever niet verteld dat ik een andere baan kan krijgen. eerlijk gezegd ben ik een potje blufpoker aan het doen. Ik laat het er voor hem allemaal minder rooskleurig uit zien dan dat de werkelijkheid is en dat ik nog geen vooruitzicht heb op iets nieuws.
Hij wil niet dat ik beter ben omdat hij dan mijn volledige salaris moet gaan doorbetalen en daarnaast wil ie mij natuurlijk niet meer in dienst vanwege de verstoorde arbeidsverhouding. Hij wil mij ook niet op een opdracht zetten. Wat er over blijft is dat ie of met een vaststellingsovereenkomst komt, of ik zit betaald op de bank en daarnaast werk ik de uurtjes voor mijn nieuwe baan op de dagen dat ik voor mijn huidige werkgever niet hoef te werken. Of hij gaat treiteren en mij kut klussen geven. Morgen hebben we een gesprek hierover. Anderzijds voel ik mezelf ook wel gemeen met deze plannen in mijn hoofd. Andere kant, hij doet precies hetzelfde en daarom probeer ik mijn gedachten om te switchen dat ik het gewoon zakelijk moet bekijken en andersom mijn werkgever ook alleen maar aan zichzelf denkt en over lijken gaat. En die andere baan wil ik zeker niet laten gaan. Is voor 16 uur en uitbreiding van uren is zeker mogelijk. Dus diep in mijn hart hoop ik dat er toch een vaststellingsovereenkomst komt waarbij rekening word gehouden dat ik degene ben die alle risico loopt ivm WW waar ik geen recht op heb, tot einde van de loonsanctie. Nu ik mezelf hersteld heb gemeld mag ik er gewoon extra naast werken. Enige wat hij nu moet gaan beseffen is dat ik zelf niet meer zomaar hem tegemoet kom zoals ik in het verleden wel heel vaak deed. Bovendien wil ie geen onderscheid maken tussen een verstoorde arbeidsrelatie en ziek zijn. Van deze laatste is nu in elk geval geen sprake meer.

Alles gaat gewoon een beetje in sneltreinvaart en komt tegelijk. Ook met die nieuwe verhuurder van mijn huis nu. Alleen maar gezeik en gezeik waar ik zo ontzettend genoeg van heb. Nu voelt het nog een beetje alsof ik met heel veel van dit soort mensen in mijn omgeving af moet rekenen. Het lijkt wel alsof de hele wereld alleen maar aan zichzelf denkt en anderen niks gunnen.

Ik denk alleen maar steeds bij mezelf, wat duurt het nog lang voordat mijn nieuwe woning klaar is en ik erin kan. Ik heb allemaal plannen met dat huis en het gaat een flinke uitdaging worden om kleiner te gaan wonen. Maar ik heb het beeld voor ogen dat dan pas alles echt beter gaat en dingen zichzelf oplossen. Er is nog steeds geen datum bekend van oplevering en tekenen huurcontract. Wel volgende week alvast een feestje bij de woningbouw met alle mensen die in het complex gaan wonen. Misschien krijgen we dan wel meer informatie over de datum.
In elk geval voel ik mezelf niet meer zo ellendig als ruim een jaar geleden en daarvoor, en zijn er positieve dingen in het vooruitzicht. Het duurt alleen allemaal nog zo lang voordat het concreet is en ik heb geen geduld meer om te wachten ☺️

In de tussentijd moet ik toch wel weer iets beter mijn voeding op gaan pakken. Laatste tijd gooi ik er een beetje met de pet naar en het is verbazend hoe snel je dat aan je lichaam merkt. Tij dus om de dingen weer te veranderen.
En ik heb geen ene fuck zin meer om nog dingen te doen in dit huis. Ik maak schoon wat moet en daar blijft het bij. Het word toch gestript als ik eruit ben. Richt mezelf nu voornamelijk op spullen uitzoeken, weg doen en inpakken. Dingen plannen lukt nog niet. Had graag al een datum door willen geven aan het verhuisbedrijf om te verhuizen. Evenals het afzetten van mijn balkon voor de katten. Die bedrijven voor het balkon zitten nu allemaal eigenlijk al vol voor 3 maanden. Ik hoop dus wel dat ik er tussendoor gepland kan worden. Want in mijn nieuwe huis zitten en katten niet naar buiten kunnen breekt de hel los in huis met die 2 vrees ik. Maar belangrijkste prioriteit is dat ik hier gewoon zo snel mogelijk weg wil zodra de mogelijkheid daar is.

Elke keer als in denk, he he, eindelijk goed vooruitzicht krijg ik weer een teleurstelling. Ik was aangenomen voor 16 uur bij een andere baan voor naast mijn huidige baan. Dagen doorgegeven dat ik kan werken. Super leuk gesprek gehad waarbij ze meteen al door lieten schemeren dat ik kon beginnen. Volgende dag werd dat bevestigd. Zou aankomende vrijdag beginnen. Vanmiddag telefoon dat ze met een andere kandidaat verder gaan die 32 uur kan werken. Baal als een stekker en vind het echt niet netjes. Zeg maar gerust asociaal. Ik had er namelijk wel een andere functie voorbij laten gaan aangezien ik er met 2 bezig was!! Dit is nu de zoveelste keer dat men ineens op zoek is naar iemand die meer uren beschikbaar is. Eerder dit jaar was ik elders aangenomen. 1 dag gewerkt en toen hadden ze ineens ook iemand full time. Voorlopig ga ik dus echt nog niet weg bij mijn huidige werkgever hoe lastig de situatie ook is.

Wat balen Binc, en inderdaad schandalig omdat ze jou al hadden aangenomen, je had er zo'n zin in!
Wel lekker van je nieuwe huis, die nieuwe start komt nu echt in zicht, ben zo blij voor je!

Ja idd balen elkedageenei. Zeg maar zwaar teleurgesteld. Ik wilde gewoon deze functie vanwege de werkzaamheden die mij aanspreken. Beetje moeilijk nu om te laten landen. We hadden echt een super leuk gesprek en de functie was ook nog eens voor 16 tot 24 uur uitgezet wat juist prima uit kwam voor mij. Heb wel opheldering gevraagd bij het uitzendbureau. Daar komen ze morgen op terug, maar verwacht er niet al teveel van. Wel willen ze mij benaderen wanneer er weer iets vrij komt. Gister gesprek gehad met mijn huidige werkgever en ging zoals ik verwacht had. Hij heeft geen werk zegt ie en wil dat ik door solliciteer. In de detachering werkt het zo dat als er geen opdracht is zit je op de bank. Wachtende totdat er wel een opdracht komt. Dat is nu de situatie. Ben dus volledig 100% hersteld en wachtende op een opdracht. Alleen is dit voor hem een principe kwestie dat ie mij niet gaat plaatsen. Rechtsbijstand heeft gezegd dat we tewerkstelling kunnen eisen als blijkt dat er wel beschikbare vacatures voorbij komen. Maar goed, dat zie ik dan wel weer. Nu heb ik echt even geen zin in een kort geding. Bovendien neemt hij risico en ik niet. Eigenlijk heb ik een beetje stille hoop dat ik toch op de 1 of andere manier die functie kan vervullen en de andere kandidaat er met de pet naar gooit.

Ik ga hier toch nog even verder schrijven. Dit naar aanleiding van mijn eerder geplaatste bericht van vanmorgen in het topic https://www.fatsforum.nl/forums/topic/bloeduitslagen-ijzer-tsh/page/4/#post-212988

Inmiddels denk ik wel zeker te weten dat ik een langdurige infectie in mijn nier heb gehad, of wellicht nog heb. Dit blijkt uit de bloeduitslagen waarbij IGG en IGA destijds is getest. Deze was veel te laag. Ook was het soortelijk gewicht van mijn urine destijds steeds te laag. Ik lees er hier over, https://bloedwaardentest.nl/immunoglobuline-iga-igg-en-igm-infecties/
Vanaf hetzelfde moment had ik dus steeds dat lage ijzer en lage ijzerverzadiging en mijn leverwaarden gingen ontzettend omhoog. Ik heb serieus niet gelogen jarenlang met pijn in mijn linker flank gelopen. Tot vorig jaar aan toe. Pas toen ging het beter. En pas toen kwam ik bij een nefroloog maar ik heb het traject toen niet afgemaakt omdat het echt veel beter ging. Ik voelde geen pijn en had ook geen spierpijnen meer en meer kracht in mijn lijf. Maar nu begint het toch een beetje terug te komen af en toe die flankpijn. Er waren destijds ook een heleboel bacterieen in mijn urine terwijl de PH gewoon goed was. Zouden deze als blaasontsteking doorgeslagen kunnen zijn naar mijn nieren? En hoe kan het dat mijn leverwaarden vanaf dat moment gingen stijgen? Wellicht heeft dat te maken met dat de nieren op dat moment niet konden ontgiften? Of wellicht nog steeds? Ik heb mezelf de afgelopen jaren echt hondsberoerd gevoeld met dagelijkse pijnen. En het lijkt nu weer opnieuw te beginnen bij vlagen.

Ik weet ff niet wat te doen maar voel mezelf de laatste tijd gewoon best wel weer duizelig. Is er iemand die iets vind van deze waarden of ze kan interpreteren? Ik begin mezelf nu namelijk echt zorgen te maken.

https://imgur.com/a/TRRaJue

Vanmorgen heb ik een groot deel van mijn bloeduitslagen gekregen. 3 jaar wap eten verder zijn mijn leverwaarden in elk geval in normaal gebied gekomen. Deze waren altijd torenhoog. Nu zijn alat en asat met ruim 20 punten verlaagd naar normaal. Vrij t3 is gestegen. Ik wacht nog op de rest van de schildklier waarden. Vit d ook gestegen van 41 naar 86.

Er blijkt idd steeds iets met de zuurstof transport van bloed niet goed te zijn. Ferritine is nu gedaald naar 40. Eerder zat het tegen de 60 in de periode dat ik vorig jaar ging vasten op melk en mijn nieren ging reinigen. Dat was ook de periode dat ik mezelf eindelijk na 10 jaar erg goed voelde.
Nu is deze weer gedaald wat denk ik verband houd met mijn klachten nu.
Ook is het ijzer weer miet goed en b12 blijft hoog. Homocystine test en methyl test komen nog.
Ook is mijn urine niet helemaal goed. Zit albumine in. Inmiddels denk ik zeker te weten dat het al die tijd niet goed is gegaan met mijn nieren. Dat mijn lever het al die tijd heeft geprobeerd het over te nemen waardoor de waarden voor de lever zo hoog zijn. Ook zijn reticulocyten net aan binnen de referentie. Ht en hb zijn gedaald tegenover de periode vorig jaar dat ik me goed voelde. Toen was dit hoger dan nu. En nu voel ik mezelf de laatste tijd weer enigszins terug vallen. Ik heb geen leverreiniging gedaan omdat dat steeds niet goed gaat. Nieren ontgiften gaat juist beter. Ik denk dat ik al die tijd, en nu weer vol zit met afvalstoffen die mijn lichaam niet kwijt kan waardoor alles zeer doet steeds. Ook de pijn in dat linker niergebied is terug. Wat op valt is dat nu ik weer bezig ben met ontgiften en vasten op melk de ene dag pijn sterk aanwezig is, en de andere dag niet. Aandoeningrn aan nieren worden niet snel herkend. Ik denk dat dit bij mij ook zo is gebeurd en geresulteerd heeft in afvalstoffen en wellicht nierschade. Wat ik nu moet doen weet ik niet. Terug naar de nefroloog betekent een nierbiopt.

Mijn hoofd draait overuren. Hoe ongelooflijk het klinkt dat ik zelf een nier probleem heb en mijn beiden katten ook. In elk geval maak ik me zorgen hoeveel nierschade ik zou kunnen hebben en wat het probleem is. Chronische nierbekken ontsteking of erger. Ik weet het niet. Ben ook vooral heel boos dat ik mezelf jaren zo gevoeld heb en te horen kreeg dat ik buikspier oefeningen moest doen omdat het in me rug zou zitten. Ik kon dat niet omdat ik gek werd van de pijn. Voorlopig ga ik maar door waar ik mee bezig ben. Vasten op melk en nierkruiden nemen.

Ijzer is 10 en moet tussen 14 en 30 zijn. En nog word gezegd dat ik geen bloedarmoede heb. Word er wanhopig van.

Dat is jammer Binc dat je denkt dat er iets mis is - en jij bent de enige die dat voelen kan - en dat er dan gezegd wordt dat er geen bloedarmoede is.
Was je destijds wel tevreden over de nefroloog? Stel dat je toch teruggaat en perse niet die biopt wil doen?
Heb je nu wel alle uislagen die je wilde hebben en is dat via de huisarts gegaan? Zo ja, goede huisarts.
Misschien verder het beste om het even te laten betijen. Misschien krijg je zelf nog een helder idee. Ontgiften lijkt me zowiezo goed. Verder heb ik er geen verstand van.

Ik kan geen vinkje meer zetten om te zien of er geantwoord is.
Misschien omdat ik een oudere computer heb?

Mijn leverwaarden ben ik enorm blij mee. Ik zit binnen de referentiewaarden en met beiden onderzoeken voor de lever. Dat is voor de eerste keer dat beiden leverwaarden normaal zijn. Vorig jaar had ik nog een hele hoge waarde van 53. Alat was de laatste keer 53 en nu 33. Asat kan ik de laatste waarden even niet terug vinden. Misschien als ik inlog bij AMC. Zie er in elk geval 1 staan van 46 voor Asat.

16.02.2017 alanineaminotransferase (ALAT;SGPT) 53 U/l * (-35)

07.06.2018 aspartaataminotransferase (ASAT;SGOT) 20 U/l (-30)
07.06.2018 ALAT 33 (-35)

Liesje,

Ja alles is via de huisarts gegaan. Ik had een paar bloedformulieren liggen waar ik dit afgelopen jaar niks mee had gedaan. Er lopen nog wel onderzoeken dus niet alles binnen. Ik zie ook dat mijn vrij T3 verbeterd is. Totaal T3 en T4 komen nog. Vrij T4 is er ook nog niet en antistoffen ook niet. TSH is gedaald en minder dan 1. Ik ken de relatie tussen nierproblemen en schildklier problemen. En vind het opvallend dat mijn schildklierwaarden toch verbeterd zijn ook al is niet alles binnen. Heb ook de Hypofyse laten testen en die was ook goed. Ook dingen of je in de overgang bent. Ook goed. Geen overgang zegt mijn bloed. Homocystine loopt nog voor de B12. Vraag is of die gedaan word aangezien men zegt als B12 in bloed goed is dan doet het lab het niet. Maar je kan ook denken, B12 is boven de referentie en laten we het maar wel doen. Mijn huisarts is idd niet moeilijk. Die zegt gewoon als je nog wat geprikt wilt hebben vink het zelf maar aan. Ik heb hem vorige week opgebeld na het prikken en gezegd dat er 11 buizen afgenomen zijn. Maar dat vind hij helemaal niet erg. En al zou ie het wel erg vinden is dat heel jammer. Dan vink ik het alsnog zelf aan. Je moet zelf wel een beetje bijdehand zijn wil je dingen meer inzichtelijk krijgen.

Ik weet nog niet of ik terug ga naar de Nefroloog. Ik heb de bloedonderzoeken daar destijds niet meer laten doen. Of dit nu verstandig is geweest weet ik niet. Als ik terug ga dan wil ik in elk geval onder controle blijven. Ik weet van de internist waar mijn katten in behandeling zijn voor nierproblemen dat alleen een biopt uitsluitsel kan geven. Maar ook daar zijn kanttekeningen bij heeft hij gezegd. Zoals dat er niks uit komt omdat er misschien op de verkeerde plek een biopt word genomen. De ingreep is behoorlijk belastend en ook de reden dat ik het bij mijn katten niet laat doen. Ik durf het gewoon niet aan. Vond die punctie uit me rug destijds al doodeng om op Lyme te controleren. Ik weet niet wat ik erger vind, nier biopt of ruggenmerg punctie. Ik wil eerst zelf nog wat dingen gaan proberen.

Ik maak mezelf gewoon zorgen om het te lage ijzer gehalte, te lage ijzercapaciteit en te lage ijzerverzadiging. Mijn klachten zijn destijds ook begonnen met bloedarmoede. Toen was het al de vraag of dit kwam van ijzer tekort of b12 tekort. Dat was bij mijn vorige huisarts. Het kan er bij mij gewoon niet in dat als al die ijzer dingen te laag zijn je hiervan geen klachten kan hebben. Ze kijken naar ferritine, HB en HT. Dat is binnen normaal dus geen bloedarmoede. Waarom moet het dan geprikt worden? Wat is er al die tijd gemist bij mij door de artsen en specialisten die ik bezocht heb? Echt het staat er tig keer in de uitslagen. Is het dan echt niet belangrijk? Terwijl ik de laatste tijd een slechter reactievermogen heb als ik me moet concentreren en ook duizelig ben, vermoeide pijnlijke benen als ik de trap op loop. Het kwam steeds geleidelijker opzetten en ik dacht dat het gewoon stress was ivm met druk inpakken voor mijn nieuwe huis, werk etc.

Maar voorlopig ga ik lever nemen en nieren. Daarnaast Acerola vitamine C. Misschien is er een ontsteking actief en vitamine C kan dat opvangen evenals dat het van invloed is op ijzer voor wat betreft de opname van ijzer dan. Heeft eerder ook geholpen. Ik ga door met de Betaine HCL ook. Daarnaast heb ik advies ingewonnen bij Tanja Stevens van dit forum middels een consult. Zij heeft mij hierin ook advies en tips gegeven. Voor nu wil ik even onder haar begeleiding blijven en die dingen toe gaan passen.

Zonne,

Na aanleiding van je vraag in het topic over het boek van Tanja zet ik even hier neer hoe het gaat.

Momenteel heb ik even niet de zelf gemaakte ingevroren lever pillen. Die zijn op. Aangezien ik ook nog leverglandular heb staan maak ik dat eerst maar op. Ik heb deze. Neem er 2 per dag. Maar vanochtend voor eerst heb ik weer ergens anders last van. Verstopping. Ook weer nieuw.
Vanmorgen in elk geval mezelf moeten dwingen om te ontbijten. Halve gekookte worst met mosterd en mayo, halve liter kefir, 2 eieren en plak zuurdesem met mayo en komkommer.

https://nl.iherb.com/search?kw=Beef&bids=ARG&gclid=Cj0KCQjw3v3YBRCOARIsAPkLbK5YWy2poFR3Wm2mWl67a44GXYodVwG_CBI5qhphtxuETXHvU5r6TS0aAgZ2EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Geen idee of je wat hebt hoor aan deze tip. Maar mijn ijzer en ferritine etc was vroeger ook altijd laag ( ook laag HB trouwens ). Ijzertabletten hielpen wel, maar als ik ermee stopte kwamen de tekorten weer terug. Celzout nr3 ferrum phos, was voor mij de oplossing. Geen buikklachten door de ijzertabletten en een goed ijzer etc gehalte in mijn bloed. Ik weet ook niet of het daardoor komt, maar mijn ijzer en (trans)ferritine is sindsdien goed, alleen HB nog aan de lage kant.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan