emotioneel ontgiften

• Onderwerp starter Onderwerp starter eli
  • Startdatum Startdatum

eli

New member
kun je eigenlijk 'emotioneel ontgiften'?

Het valt me op dat ik echt enorm prikkelbaar en huilerig ben, kan geen enkel grapje goed opvatten. gal spuwen?

Je kan heel erg goed emotioneel ontgiften! We houden vanalles vast, slechte stoffen, gedachten, verhalen. Als je lichamelijk ontgift dan komt het emotionele vanzelf mee. Is een natuurlijke bijwerking zeg maar :wink:

in het boek van david wolfe las ik dat je via orgasmes kan ontgiften. Mocht dit waar zijn, dan lijkt het mij heel logisch dat je emotioneel kan ontgiften.

Lichamelijke ontgifting is ook emotionele ontgifting en anders om ook.

Emoties kun je trainen door anders te denken. Bedenk eens meerder antwoorden op een vraag en geef simpel antwoord en maak het voor het zelf gemakkelijk. Gal spuwen komt vaak door een eenzijdig denkbeeld en dan gaat het vaak niet zo als je zou willen. Als je meerder antwoorden bedenkt dan hoef je ook geen gal te spuwen. Goed of fout bestaat dan even niet.

Als je zo ver bent dat je niet te stoppen bent ga dan lekker wandelen.

Denk eens terug aan die momenten dat je boos was, dan schaam je je toch? Boos zijn heeft namelijk geen zin in het leven. Door training kan je er van af komen.

Andersom werkt het ook. Als je emotioneel gaat ontladen/ontgiften kun je ook lichamelijk gaan ontgiften.

Ik zie dat je pas sinds een maandje meeleest op het forum, dus het kan maar zo zijn dat je gelijk hebt met "gal spuwen". Je bent waarschijnlijk een stuk meer vet gaan eten. Misschien kan je lever het nog niet helemaal aan en is het eerst tijd voor lever/gal flushes.

Wat ook nog zou kunnen is dat je te snel en teveel bent gaan minderen met koolhydratenen dat je bijnieren dit nog niet helemaal trekken.

Gebruik je misschien bijnierextract? Dit kan ook deze bijwerkingen geven. Misschien is het dan beter om hier even mee te stoppen/afbouwen en kijken hoe dit gaat.

Evan

bedankt voor jullie reacties!

gebruik nog geen bijnierextract, ga van de week wel met jodium (voor de schildklier) beginnen. lees inderdaad pas sinds zo'n maand/1,5 maand mee. dezelfde periode begonnen met vet eten. heb onlangs een leverreiniging gedaan (tussen lichte en zware in). misschien binnenkort maar weer. de laatste 2,3 weken had ik heel erg last van nachtzweten, nu merk ik dat ik ook wel een paar kilo ben aangekomen, wat me toch wel frusteert (al weet ik dat ik dat niet zo erg zou moeten vinden maar voel mij er gewoon niet goed bij). ook erge spierpijn gehad en redelijk moe. en pijn in mn ogen, een wat drukkend gevoel. en sinds afgelopen week dus ook enorm slechtgehumeurd, prikkelbaar en huilerig... het valt me toch niet mee... blijf wel doorgaan hoor haha, ik houd vol:)

Deze symptomen had ik ook toen ik te laag in koolhydraten ging zitten, dus die toen maar weer wat opgevoerd en daar voel ik me beter bij. Resultaat is wel dat ik alleen maar zwaarder word (helaas).

Emotioneel durven en kunnen loslaten/ontgiften heeft misschien tegelijk ook te maken met jezelf dingen gunnen en dingen van jezelf durven vasthouden/omarmen en liefhebben:
Quote:
“The first thing you need to understand is you have to learn how to receive – how to receive rest, how to receive pleasure – and that’s going to be the primary intervention that I would do. This is the biggest stumbling block for women: we’re so afraid of appearing selfish.

Here’s what we do to get the nutrients of pleasure and receiving that we all need for optimal brain health – the beta-endorphin or the feel-good chemicals in the brain: We import it through alcohol and sugar, when we can import it directly through self-love, meditation, exercise, and good sex, which you can do with yourself,” she says.

'I have come to see that the fundamental problem most patients face is the inability to love themselves,'”she says.

So how do you love yourself when you feel unlovable?

“I don’t feel lovable, so I’m going to love myself for that.”

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/04/21/breast-health-tips.aspx?e_cid=20130421_SNL_Art_1&utm_source=snl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20130421

Ik denk ook bijnieren, merk het bij mezelf, als ik te weinig slaap en te veel op mijn bordje heb moet ik geen krant lezen, of nieuws kijken ik word er helemaal akelig en emotioneel van. Als ik uitgeslapen en rustig ben kan ik zulke dingen veel beter van me af zetten. Rust nemen!

Een tekort aanvullen tot een punt dat "normaal" is en daarna dus versterken is lastig zonder adrenal volgens mij. De bijnieren zijn een basis voor andere organen en daarmee blijf je steeds achterlopen. Dat is in ieder geval mijn eigen ervaring. Ik zou voor de adrenal gaan, zodat je jezelf een betere start kan geven en je je beter op gezondheid kan gaan richten. Het afbouwen komt als je je eten en de rest van de organen goed op peil hebt.

Goede voeding reinigt de geest en kan het emotioneel ontgiften bespoedigen. Als je bekend bent met meditatie, dan kun je dit ook inzetten om te zuiveren, het proces versnel je dan wat zodat je eerder in rustiger vaarwater komt.

Eli, ik weet niet of je goed slaapt? en hoeveel? Ik denk als je goed kunt slapen en je rust neemt en evt die belangrijke uren in de ochtend kun blijven liggen dat ook al heel veel doet. Ik ben geen expert er in maar ik denk als je niet goed slaapt je die adrenal wel zeker nodig hebt.

voldoende slaap heb ik wel redelijk ja, zo'n 8 uur per nacht. misschien dat ik inderdaad maar adrenal moet nemen

heb net adrenal aangeschaft, nu even wachten op de bestelling (gewone adrenal, niet adrenal cortex, hoop dat dat goed is)

ook heb ik lugol jodium besteld, heb het idee dat mijn schildklier ook niet goed werkzaam is. vind het wel lastig om uit te vinden of het de bijnieren zijn of dat het de schildklier was. dit weekend was in ieder geval verschrikkelijk. vandaag bijna alleen maar gehuild... hoop dat het echt maar gewoon " ontgiftiging" is, maar ergens ben ik ook bang dat de bijnieren de nieuwe voeding nog niet helemaal kunnen handelen (althans, de aanzienlijke vermindering van KH)

ik zat nog even na te denken over waarom ik nu ook alweer was begonnen hiermee, t was nav een tip van iemand omdat ik erover begon dat ik in de lente altijd aankom, in de herfst ben ik het lichtst. tot aan februari lijkt het dan nog min of meer goed te gaan en dan maar/april kom ik aan, raak ik de stress en begin weer te 'lijnen'. dit is al zo'n jaar of 5 zo aan de gang. ergens had ik gelezen dat aankomen in de lente met de schildklier te maken had (dacht ik).

als ik naar mijn klachten op dit moment kijk dan zijn het grotendeels ook wel de bijnieren nu, oa pijn in de ogen en spierpijn.

Quote:
maar ergens ben ik ook bang dat de bijnieren de nieuwe voeding nog niet helemaal kunnen handelen (althans, de aanzienlijke vermindering van KH)

Misscien loop je naast dat je bijnieren het moeilijk hebben ook wel te hard van stapel. Ja kan ook kijken of iets meer koolhydraten helpt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan