emotioneel ontgiften

• Onderwerp starter Onderwerp starter eli
  • Startdatum Startdatum
kaaskanlekkerzijn bedoelt waarschijnlijk dat je te weinig koolhydraten eet en dat je dus te snel je lichaam in vetverbranding wilt dwingen en dat dat een te grote verandering is voor je bijnieren die dan ik geloof extra adrenaline gaan aanmaken...(zoals ik zelf ook aan het doen ben, ik ben ook de hele tijd huilerig alleen de dosis voor de bijnieren opvoeren lijkt bij mij een averechts effect te hebben op dit moment en meer koolhydraten eten voelt als een eindeloos falen)

Nu net toch maar een theelepeltje honing naar binnen gewerkt...als het goed is zou ik mij dan zo direct wat beter moeten voelen, ik voer het uit als een experiment en houdt je op de hoogte. Of is een theelepel misschien niet genoeg? (ik had al wel twee glazen melk gedronken vandaag en een gehaktbal op met kaas en wat groenten)

Het experiment wordt waarschijnljk wel een beetje verstoord door het feit dat er iets mis is met mijn vergunning (ik heb er blijkbaar geen en ben ineens illegaal bezig) waardoor ik misschien mijn zaak binnen een maand moet opdoeken en dan zou ik zonder inkomen zitten...dit geeft enorm veel stress, vanmiddag een afspraak met desbetreffende en dan hoor ik er meer over, geld gaat het me zowiezo kosten...ook ben ik gestopt met roken, ik zou er ergens graag weer mee willen beginnen, want alles bij elkaar is het gewoon even te veel...nog maar een schepje honing extra nemen!

hoe lang ben jij nu al bezig dan repelsteeltje?

meer koolhydraten probeer ik wel, maar ik wil ook weer niet al te veel koolhydraten eten ivm aankomen

Nu ben ik twee maanden bezig ongeveer...van aankomen raak ik in paniek (klinkt overdreven, maar is echt waar) en ik wilde juist aankomen, maar nu het is gelukt (twee of drie kilo) deprimeert het me. Ik weet dat ik botontkalking kreeg en ook kon ik mijn gewrichten horen kraken, ik was bijna niet meer in staat om te masseren, wat mijn werk is, want ik werd er te zwak voor en moest stoppen met roken omdat ik tijdens de massage's last had van hoesten...maar mentaal trek ik de verandering bijna niet, ik heb nachtmerries met veel bloederig falen en wordt zwetend en huilend wakker (klinkt weer zo overdreven).

Eerst woog ik 57 kilo bij een lengt van 1.75, nu gok ik op 62, ik weet het niet zeker want ik heb geen weegschaal. (ik woog mij weleens in de sauna, maar de sauna is te heftig voor de bijnieren denk ik)

Volgens mij werkt het wel een beetje, die honing, om me iets minder labiel te voelen vandaag.

Nu heb ik mezelf een wandeling beloofd in de zon, ter voorbereiding op het belangrijke gesprek om 14.00, waarin ik ga horen of ik mijn zaak kan blijven houden.

Ik leef met je mee, al die veranderingen voor lichaam en geest en dan gaat het dagelijkse leven ook nog gewoon door...houdt vol!

heel herkenbaar dit repelsteeltje... Ik probeer zeker vol te houden, maar twijfel wel regelmatig... ik hoop echt dat het snel beter zal gaan.

Quote:
van aankomen raak ik in paniek (klinkt overdreven, maar is echt waar) en ik wilde juist aankomen, maar nu het is gelukt (twee of drie kilo) deprimeert het me. Ik weet dat ik botontkalking kreeg en ook kon ik mijn gewrichten horen kraken, ik was bijna niet meer in staat om te masseren, wat mijn werk is, want ik werd er te zwak voor

Wat wil je nou? Je wilt aankomen en als het dan lukt raak je in paniek. Je botten waren verzwakt en nu maak je meer botmassa aan, dus dan moet je toch een gat in de lucht springen?

:?:

Mike

Eli, relax! Ik merk dat je heel erg zoekende bent en dat je het liefst gisteren resultaat wilt. Dit is niet bevorderlijk voor het proces. Als ik jouw posts lees voel ik de stress...Neem de tijd.

ja je hebt gelijk... het zal wel een kenmerk van bijnieruitputting zijn, alles gelijk willen...

ik ben hier nu aan begonnen, en ik wil (kan) ook niet goed meer terug nu heb ik zo'n gevoel... dan raakt het hele systeem weer door elkaar.. maar heb wel een aantal bezigheden waar ik moet presteren en als ik er dan als een ontevreden zombie bij zit, dat kan ik er echt niet bijhebben...

en mike, ik kom zelf absoluut niet alleen in botmassa aan en denk ook dat dat het geval bij repelsteeltje is... lijkt me dat het lichaam een stuk sneller vet kan aanmaken dan botmassa, maar wellicht vergis ik me

Ja, ik ben me ervan bewust dat ik een vat vol tegenstrijdigheden ben...de meeste dromen op dit moment gaan over eenzaamheid, verantwoordelijkheid, schuld en...roken!

Met niet-roken heb ik het heel erg moeilijk op het moment en lekker of energiek voel ik mij absoluut niet, integendeel. (al hoef in nu niet meer te hoesten en moet ik toegeven dat mijn gewrichten niet meer zo kraken, dus het zal hem inderdaad in het emotionele zitten)

Misschien komt de vermoeidheid van jaren er nu uit?

Ook een beetje goed nieuws, ik raak mijn werk/zaak niet kwijt hoorde ik net, dus dat lucht wel op, het gaat wel een paar honderd euro kosten voor het aanvragen van een vergunning, maar dat is te overzien.

Ook is het door verschillende tegenslagen en door mijn angst het financieel niet te redden, mij al te lang (anderhalf jaar) niet meer gelukt om langer dan twee dagen achter elkaar vrij te nemen...ik ben de hele tijd maar door gegaan, meestal 7 dagen per week en ben denk ik ook een beetje overspannen...ik laat de spanning niet los...daarbij de hele tijd anderen masseren...misschien mezelf eens laten masseren...

Ik ben gewend om spanning los te laten door middel van wijntjes en jointjes, maar dat mag nu niet meer van mezelf, ik ben niet zo goed geworden in andere manieren om mezelf te ontladen...en heb ook alleen maar vrienden die zich op die manier ontladen/ontspannen, dit zorgt op dit moment voor een eenzaam gevoel.Daarom dat ik zo veel op dit forum zit nu.

Ook is mijn vader ziek, hij gaat de hele tijd naar het ziekenhuis voor onderzoek en krijgt dan weer een zwaardere antibioticakuur, dit gaat tegen alles in wat ik heb geleerd, ik ben bang dat de reguliere geneeskunde hem op dit moment van de regen in de drup helpt/ kapot maakt, maar heb alles al gezegd en moet er verder mijn mond over houden en gewoon zijn verhaal aanhoren...ik houd zielsveel van hem en dit zit me al een paar maanden erg dwars. Ik ben van plan om hem dalijk te bezoeken, want hij heeft laatst weer een terugval gehad.

Ik moet dus leren om op een gezonde manier met spanning om te gaan en doe dat op dit moment door te wandelen in de heuvels en in het bos, ik mag het van mezelf niet overdrijven door te gaan rennen, zoals ik vroeger altijd deed,(vanaf mijn tiende heb ik al een verstoorde relatie met eten en bewegen en ben erg streng voor mijn lichaam) ook mag ik geen alcohol drinken en ook mag ik geen jointjes roken...met dat laatste heb ik het het meest moeilijk(dat helpt me namelijk om te verzachten)...ik vraag mij eerlijk gezegd weleens af of ik er niet gewoon af en toe eentje moet roken...misschien was het wel teveel gevraagd. Maar misschien moet ik het nog net iets langer volhouden allemaal en dat het dan dalijk toch allemaal de moeite waard blijkt, al voelt het nu als eindeloos...

Begrijp je situatie repelsteeltje... Echt heel vervelend allemaal... Wel een geluk inderdaad van je zaak! Heel fijn!

Streng zijn voor jezelf herken ik mij ook wel in. Loop nu veel minder hard dan eerst.

En ik heb het er hier ook niet over met vrienden, heb niet het idee dat ze t begrijpen, laten we elkaar maar wt steun bieden.

Goed van je dat je met roken bent gestopt! Zou nu even helemaal niks nemen denk ik.

oke, ik neem geen wijntje, geen jointje en blijf regelmatig eten...vandaag heb ik verder vrij gehouden en morgen weer aan de slag...nu eerst: de zon in!

(ben jij ook zo bang dat als je eenmaal aankomt, dat er dan nooit een einde aan komt en je alle controle verliest?)

Weer een jointje stopt wel juist het emotionele ontgiften waar je het over hebt, ook de dromen zullen stoppen, maar is dat echt wat je wil? Zo schuif je het probleem alleen voor je uit en vlucht je in een verdoving. Er zullen altijd redenen blijven ontstaan die om ontspanning vragen en zo als excuus kunnen fungeren. Ga er doorheen en je komt er zeker sterker uit. In deze toestand blowen zou ook nog eens helemaal niet zo ontspannend kunnen werken en behoorlijk hard aankomen omdat je het al ontwent bent (ik weet niet hoe lang je al gestopt bent). Fijn dat je praktijk gered is. Sterkte ermee

ja, dat is dus ook mijn angst... en ook dat het er nooit meer af zal gaan. Ik was blij met hoe ik eruit zag, met een paar kilo erbij voel ik me niet mezelf.

en gewicht en uiterlijk... tja voor een hoop mensen zal het totaal geen issue zijn en is niet het belangrijkste etc etc... dat weet ik, maar voor mij is het nou eenmaal wel belangrijk.

Laatst was ik zo emotioneel en had last van een grote hoeveelheid stinkende zweet. Terwijl ik daar normaal geen last van heb. Dus dat lijkt me ook een duidelijke connectie.

Grappig hoor hoe mooi het in elkaar zit.

stinkend zweten doe ik ook heel veel, vooral snachts... dat zal sowieso wel ontgiftiging zijn.

Heeft iemand ook het idee dat ze nauwelijks meer boos (geirriteerd ) kunnen worden? Vroeger raakte ik snel gefrustreerd maar nu heb ik dat veel minder.

Tanja, je geeft wel reacties waar ik wat aan heb, ik voel dat het waar is en dat ik hier gewoon doorheen moet, vandaag bij mijn ouders geweest, mijn moeder en tante zaten lekker aan de wijn, maar voor mij even niet nu.

Ik ben 5 weken gestopt met blowen en zit waarschijnlijk op een keerpunt, want ik droom nu over roken en blowen, dat zal de verwerking zijn.

Natuurlijk houd ik vol, want ik wil sterk zijn, ik wil iemand zijn die iets te geven heeft en daarvoor moet ik ook goed eten en niet te mager willen zijn.

Wel kreeg ik last van maagpijn en misselijkheid wat later op de dag, nadat ik een lepeltje honing had genomen, eerder vandaag had ik daar ook al last van, geen honing meer nemen dan? Of niet zo op een lepeltje ,maar wel in de kwark misschien...het werd wat minder na een kopje muntthee, maar ook nu heb ik nog steeds maagpijn...misschien ook emotie?

Ik probeerde al vaker te stoppen met roken in mijn leven en altijd kom ik op hetzelfde punt...ik moet daar maar eens doorheen.

Vroeger had ik allemaal schriftjes met daarin hoeveel ik die dag mocht eten (heel weinig) en hoeveel ik die dag moest bewegen (heel veel), in sommige periodes was dat wat minder, die obsessie met eten en bewegen, in andere veel meer.

Het hield pas op toen ik op mijn zeventiende ging blowen, ik verruilde de ene obsessie voor een andere...

Dat gedoe met dat eten begon rond mijn tiende en heeft dus ongeveer 7 jaar geduurd, het af en aan roken en blowen bijna 20 jaar, ik ben er nooit echt doorheen gekomen.(al leek ik soms vlakbij de andere kant te zijn beland)

Ik wil graag gelukkig kunnen zijn zoals ik ben, zonder verslaving, zonder zelfvernietiging, er zijn, met de lieve mensen die ik ken de mooie en minder mooie momenten kunnen delen.

Want voor je het weet is het leven voorbij.

De laatste weken was ik erg boos en steeds heftiger, nu lijkt de boosheid gezakt.

Zweten doe ik ook nog steeds erg veel, dus maar goed drinken en regelmatig het bed verschonen en aanvaarden dat ik me soms gewoon ellendig voel en dan denken: ook dit gaat voorbij...

Ik heb veel van de laatste artikelen niet gelezen. Maar ik bedoelde inderdaadkoolhydraten maar ook dat je misschien algemeen te hard van stapel loopt. Je voelde je voordat je hiermee begon veel beter, dus misschien heb je wel te veel dingen in een keer aangepast. Ga dus terug naar je oude voedingspatroon maar dan zonder pakjes, zakjes en geraffineerde suiker (en van ongeraffineede suiker natuurlijk heel weinig) als je dat deed maar met een beetje extra roomboter overal doorheen. En kijk dan hoe je je voelt. Na twee weken verander je steeds één ding in je voedingspatroon en kijk je hoe je je daarop voelt. In het bijnieruitputting e-boek van Mike staat dat je na een maand pas moet beginnen met de leverreiniging, maar de smoothies die hij toen had die waren ook een behoorlijk aanslag op je bijnieren.

Neem dus een paar grote stappen terug en ga met kleine stapjes vooruit. Het moet wel leuk blijven. Als je over een paar maanden al veel hebt ontgift dan ik je nog een keer kijken hoe het gaat als je grote stappen neemt.

Quote:
Vroeger had ik allemaal schriftjes met daarin hoeveel ik die dag mocht eten (heel weinig) en hoeveel ik die dag moest bewegen (heel veel), in sommige periodes was dat wat minder, die obsessie met eten en bewegen, in andere veel meer.

Dat klinkt obsessief-compulsief en dus (semi)anorexisch. Ik blijf me erover verbazen hoezeer het opgedrongen modebeeld meisjes en vrouwen beinvloedt. Dit is pure mind control en hoe eerder je hiervan bevrijdt, hoe beter. Het is destructief en verhindert je je om je ware potentieel te realiseren. Bedenk dat het ons GEBOORTERECHT is om volmaakt gezond en gelukkig te zijn. Eis dit op voor jezelf!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan