Enexis - Vervanging energiemeter(s) noodzakelijk

Bijlagen

Nog wat handige info gevonden:

Slimme meter weigeren zonnepanelen​

Je mag een slimme meter weigeren, maar als je over zonnepanelen beschikt is dit een ander verhaal. Althans, vanaf 2025 dan. Vanaf dat jaar is het verplicht om een slimme meter te hebben. Dat komt omdat de salderingsregeling dan wijzigt. Vanaf dat moment is het verplicht om over twee telwerken te beschikken. Zodat levering en teruglevering apart bijgehouden kan worden. Vanaf 2025 krijg je namelijk alleen het kale leveringstarief vergoed bij terugleveren van stroom.

 

 
Zojuist gebeld met eerst Volta Limburg om afspraak voor vervanging te annuleren, hetgeen zonder problemen ging. Hierna gebeld met Enexis Klantenservice war ik eerst 4 minuten in de wacht stond. Daarna kwam medewerker aan de lijn waar ik heb aangegeven dat ik de meter niet wil laten vervangen. Deze moest iets gaan navragen en heeft me 10 minuten in de wacht laten staan, waarna ik heb opgehangen.
Benieuwd of ik terug wordt gebeld en zo ja, waarmee men komt.
 
Ik meen mij te herinneren dat jullie het in een dotcom radio uitzending er over hadden dat er een voorbleedbrief is ik kan deze echter niet vinden hier. Ik had tot nu toe steeds mijn post van liander genegeerd maar nu heb ik een aangetekende brief gekregen en moet ik wel reageren.
Er staat in mijn brief ook dat ze zich toegang tot in mijn huis kunnen en mogen forceren.
 
Laatst bewerkt:
Ik meen mij te herinneren dat jullie het in een dotcom radio uitzending er over hadden dat er een voorbleedbrief is ik kan deze echter niet vinden hier. Ik had tot nu toe steeds mijn post van liander genegeerd maar nu heb ik een aangetekende brief gekregen en moet ik wel reageren.
Er staat in mijn brief ook dat ze zich toegang tot in mijn huis kunnen en mogen forceren.
Heb je hier iets aan?
 
Ja dank je wel dat is in iedergeval iets! Deze voorbeeld brief geeft wel aan de de huidige meter wel vervangen kan worden dat wil ik ook niet ik vertrouwd het voor gewoon niet dat dat een echte domme meter wordt anders zouden ze er niet zo achter aan zitten. Heeft een van jullie al gezegd dat je helemaal niks wilt en hoe is daar op gereageerd?
 
Ik heb destijds aan de deur gezegd dat ik het niet wilde. dat gaf geen problemen. Weet niet meer of ik ook een form. had teruggestuurd. Als dat gevraagd werd heb ik dat wel gedaan.
 
Ja dank je wel dat is in iedergeval iets! Deze voorbeeld brief geeft wel aan de de huidige meter wel vervangen kan worden dat wil ik ook niet ik vertrouwd het voor gewoon niet dat dat een echte domme meter wordt anders zouden ze er niet zo achter aan zitten. Heeft een van jullie al gezegd dat je helemaal niks wilt en hoe is daar op gereageerd?
Ik heb hem ook al meerdere keren probleemloos kunnen weigeren. Als het echt niet anders kan dan kun je misschien vragen welke meter (merk) ze willen gaan plaatsen en vervolgens goed onderzoek doen om te kijken of deze echt wel dom is.
 
Wat moet je doen als je 'de brief' krijgt en je gedwongen wordt om je oude draaischijfmeter te vervangen.
 
Mensen die toe zijn aan vervanging van hun meter en geen smartmeter (meer) willen hebben twee mogelijkheden:
– laat een ‘oude’ niet-slimme meter installeren, die bijvoorbeeld hier verkrijgbaar is (Allekabels.nl) of
– een ‘domme’ digitale meter die niet op afstand uitleesbaar is (zie onderstaand filmpje hierover).
Dus blijkbaar kun je zelf een 'old-timer' aanschaffen en deze laten installeren? Zou Enexis dat echt doen?
 
Ik heb met Liander gebeld en ik kan er echt niet onderuit. Ik heb nog aangegeven dat ik het wel heel toevallig vond dat alle analoge meters ook al zijn ze 10/20 jaar of 70 jaar oud allemaal tegelijk kapot gaan. Ik weet niet of ik pech heb gehad met deze telefonist hij was erg van het moet dus het moet, die onzin. En ik mocht niet zelf een meter kopen.

Het heeft mij heel veel moeite gekost om het telefoonnummer op de website te vinden, dat staat niet onder contact dus ik geeft het jullie hier ook dan hoeft een ander niet zo te zoeken.
088 542 64 44
 
ze kwamen bij mij aan de deur en ik heb gewoon gezegd ik hoef dat ding niet.
Toen gingen ze weg.
Je kan ook gewoon niet open doen. Komen ze een paar keer terug.
tot het ze verveelt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan